Co jest z tym ALH

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
niebieski91
SHARIKOWIEC
Posty: 951
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: niebieski91 » sob cze 09, 2007 11:10

pasio pisze:aha tak na marginesie ja kupuję te końcówki z allegro
ja też sie juz zdecydowalem na wymiane końcówek na ASV, niestety ograniczenia finansowe odwleka to w czasie zawsze cholera coś "strzeli" i to zbieranie kaski sie odwleka


Obrazek

pysior
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: pt kwie 13, 2007 21:47
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pysior » wt cze 12, 2007 17:56

Przeczytałem co napisał greg6.7 i właśnie też tak zaczynam myślec że wyższe spalanie związane jest z komputerem silnika. Ja juz prawie wszystko zmieniłem i zregenerowałęm w układzie dostarczania paliwa i nadal pali mi za dużo o ok 1l nigdy nie zszedłęm poniżej 5,7 mierzone na baku a była to jazda spokojna i do 100 i dość długa trasa. Mysle ze może to być też zwiazane z rocznikiem alh bo wiem że do kwietnia 99 wstawiali stare sterowniki (ja taki mam) a wyżej wstawiali już nowe typy sterowników. A odnosnie sterownika pisalem kiedys ze na poczatku walczylem z odpalaniem na cieplym silniku i wlasnie w koncu komputer poszedl do elektronika i on niby wgral nowe oryginalne mapy startu i mowil ze bylo namieszane (nie wiem dokladne bo komputer byl zawieziony przez mechanika). Wiec moze mapy paliwa w sterowniku tez szlak trafil a tego nie sprawdzal bo to jest na innym chipie. Jest tez mozliwosc ze mechanik mi prawdy nie powiedzial i ten elektronik podwyższyl tylko dawke startowa a powiedzial ze bylo namieszane. Koledzy co maja zawyżone spalanie napiscie z ktorego roku i miesiaca macie autka.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt cze 12, 2007 20:13

pysior pisze:zaczynam myślec że wyższe spalanie związane jest z komputerem silnika. Ja juz prawie wszystko zmieniłem i zregenerowałęm w układzie dostarczania paliwa i nadal pali mi za dużo o ok 1l nigdy nie zszedłęm poniżej 5,7 mierzone na baku a była to jazda spokojna i do 100 i dość długa trasa.
Czy wymieniałeś wtryski na wydajniejsze ? to podstawa w ALH i potem program

auto dostanie mocy na 130KM, zacznie w końcu jeździć i po trasie przy delikatniej jeździe powinno palić 5,5



fialson1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: wt gru 26, 2006 22:25
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: fialson1 » czw cze 14, 2007 22:39

14 Mar 2007 19:57


--------------------------------------------------------------------------------

Witam . Temat spalania w ALH podnosiłem już jakiś czas temu. Rob 555 napisał że silnij jak ASV tylko proram i wtryski inne. Ja podejrzewam że głownie sprawa rozbija się o program.

Teoretycznie ten silnik mógłby być 110 PS .CZEMU WIĘC NIE JEST? Po kiego zmienna geometria łopatek turbawy ? Elektronicznie sterowana pompa? I CO - 90 PS? Przecież tyle miały 1.9 tdI W MK 3!
A właśnie! Niemcy płacą kasę za moc, czyli i mocniejsza fura tym kasy więcej.
VW stworzył więc opcję 90 PS żeby oszczędne Helmuty mogły pocwalić się przed sąsiadem - mam TDI ale płacę mniej .
Mam wrażenie że ten sam silnik przy opcji 110 PS paliłby mniej, byłby szybszy , i mocniejszy.
Zauważyliście , że ALH ma słaby dół-do 1800 rpm . u MNIE rob 555 SPRAWDZAŁ KĄTY WTRYSKU , BŁEDÓW ŻADNYCH NIE, MA TURBO SPRAWNE , - PRZEBIEG 180000.
mAM wrażenie że silnik się dusi jakiś przytłamszony jest.
Dlatego myśle że dobrym rozwiązaniem jest zmiana programu u Tunera na 115 -120 ps.
Jestem już przekonany , jak zrobię podzielę sie wrażeniami
pozdrawiam


Chłopaki , pisałem o tym w marcu i dalej tak uważam . Winny jest program sterujący , na to dokłada się może spadek wydajności wtrysków i turbiny po ok. 170 tkm. (w wielu przypadkach wszędzie jest podobnie).

Temat śledzę regularnie w międzyczasie próbowałem (jak w tym temacie Na poprzednich stronach) róznych specyfików które można zalewac do paliwa , ale w moim przypadku dalej jest tak samo- 6,3l trasa , 7,0l miasto z klimą . Tyle. Minimum przy PSJ 5,5l - 5,6l.
Niesety wychodzi na program TDI jeśli jest mocniejsze( Bez przesady 150 KM i spalanie 4.0 to bzdura) to jest ekonomiczniejsze .

Proszę o wypowiedzi :pub:

[ Dodano: 14 Cze 2007 22:42 ]
14 Mar 2007 19:57





Chłopaki , pisałem o tym w marcu 14.03.07 i dalej tak uważam( PEŁNY MÓJ NA DRUGIEJ STRONIE TEGO TEMATU) . Winny jest program sterujący , na to dokłada się może spadek wydajności wtrysków i turbiny po ok. 170 tkm. (w wielu przypadkach wszędzie jest podobnie).

Temat śledzę regularnie w międzyczasie próbowałem (jak w tym temacie Na poprzednich stronach) róznych specyfików które można zalewac do paliwa , ale w moim przypadku dalej jest tak samo- 6,3l trasa , 7,0l miasto z klimą . Tyle. Minimum przy PSJ 5,5l - 5,6l.
Niesety wychodzi na program TDI jeśli jest mocniejsze( Bez przesady 150 KM i spalanie 4.0 to bzdura) to jest ekonomiczniejsze .

Proszę o wypowiedzi :pub:
Ostatnio zmieniony czw cze 14, 2007 22:43 przez fialson1, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
niebieski91
SHARIKOWIEC
Posty: 951
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: niebieski91 » pt cze 15, 2007 00:23

fialson1, ja na razie jak już pisalem zabieram sie do zmiany wtrysków (albo raczej samych końcowek) ciekawi mnie to co napisal greg6.7, z tego co on pisze wynika jasno ze program ma od ALH ale wtryski juz ASV i mu wszystko bangla jak trzeba - dlatego zaczne (i chyba skoncze ) na wtryskach.

poza tym byłem teraz w trasce - 900km, spalanie przy prędkościach 110-130 średniodynamicznie (bo do kozaków nie należę) wyszlo mi 4,95 l/100km.
Miasto obecnie po sprawdzeniu na 550 km (bak pod korek) to 7,24 l/100km i to jest to co mnie boli - przyjdzie zimno i znowu będzie pod 9-tke qwa


Obrazek

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt cze 15, 2007 08:05

Przypominam koledzy że odkupie wasz wtryski ALH jak juz sobie kupicie nowe...

w razie czego mogę pomóc zdobyć nówki ASV w cenie 1000 PLN :bigok:



Awatar użytkownika
niebieski91
SHARIKOWIEC
Posty: 951
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: niebieski91 » pt cze 15, 2007 17:05

cowboy pisze:w razie czego mogę pomóc zdobyć nówki ASV w cenie 1000 PLN :bigok:
całe wtryski, czy końcówki ????, ori Bosch czy jakieś inne i mniej więcej jakie źródło - pewne i "Q" czy takie sobie ??????????????


Obrazek

fialson1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: wt gru 26, 2006 22:25
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: fialson1 » sob cze 16, 2007 09:38

To mogą być wtryski rzeczywiście nic innego nie zostaje. :bajer:



Awatar użytkownika
suavomer
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: sob lut 04, 2006 21:22
Lokalizacja: ZG

Post autor: suavomer » sob cze 16, 2007 12:36

Więc tak. To nie może być wina programu. Byłoby tak gdyby paliły wszystkie tak samo. A są takie co palą mało i są takie co palą dużo i są takie jak mój co paliły mało a teraz palą dużo. Programu przecież nie zmieniałem.

niebieski91, ja w trasie mam też około 5,5 przy spokojnej jeździe i 900km zrobię. A w mieście żłopie mi 7,5 zimą 9. Zastanawiam się dlaczego, i wychodzi mi, że musiało się coś zepsuć coś co ma wpływ na silnik do momentu pełnego rozgrzania. Ale co nie wiem...

Co do wtrysków Panowie kupować ori boscha. Mój pompiarz (Głogów-Serby) za 900 montuje nowe oryginalne na gwarancji końcówki wtryskiwaczy (z regulacją pierwszego ciśnienia otwarcia bo drugiego się nie reguluje - musi być precyzyjny montaż). I jeszcze tak myślę: może nam padają wtryski od gównianego polskiego paliwa? Ale w innych silnikach nie więc diabli wiedzą

A w ogóle to ja chyba pójdę w mody bo jak żre to niech przynajmniej jedzie.
Ostatnio zmieniony sob cze 16, 2007 12:37 przez suavomer, łącznie zmieniany 1 raz.


Masz ALH? czytaj: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=91763

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » sob cze 16, 2007 15:21

suavomer pisze:A w ogóle to ja chyba pójdę w mody bo jak żre to niech przynajmniej jedzie.
niech jedzie i nie żre !

ale to jedyna słuszna droga

końcówki ASV kosztują 600 PLN i wymiania z regulacją 200 PLN

nie lepiej kupic nowe ASV i stare sprzedać ?



Awatar użytkownika
suavomer
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: sob lut 04, 2006 21:22
Lokalizacja: ZG

Post autor: suavomer » sob cze 16, 2007 23:49

Hm na allegrusie sie pojawiają nowe wtryski za około 1400 do tego montaż i będzie z 1600 pln. A tak wydaję 900. A ile mogę dostać za swoje wtryski od alh???


Masz ALH? czytaj: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=91763

Awatar użytkownika
niebieski91
SHARIKOWIEC
Posty: 951
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: niebieski91 » ndz cze 17, 2007 00:22

suavomer pisze:ja w trasie mam też około 5,5 przy spokojnej jeździe i 900km zrobię. A w mieście żłopie mi 7,5 zimą 9.
no właśnie mnie też ten sam problem boolliiiii !!!!!
trasa elegancja a miasto pożal sie boze - przeciez to nie benzyna cholera jasna
U mnie jest tak jak u ciebie 7 latem do 9 zima - oj boli boli

Idę jak juz pisalem ze sto razy we wtryski tylko z kaska krucho. I jeszcze nie wiem co poradzi mi mój mefchanior czy cale wtryski czy wystarczy koncóweczki - ale juz niedlugo to zrobie !!!!! - i na pewno ori Bosch - bez żadnych zamiennikow i najlepiej pierwyj sort żeby jakich rozkalibrowanych nie kupić czy cóś


Obrazek

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » ndz cze 17, 2007 09:06

za około 3 tygodnie będę miał do sprzedania swoje AFN-owskie - mogę na życzenie dorobic wtyczkę w sterującym tak żeby pasowała do ALH - GWARANTOWANE 142KM na tym były i spalanie NIGDY nie przekroczyłem 6,3, nawet po miescie w krótkich odcinkach do pracy zimą..
Kolegom z forum kitu nie wciskam daję gwarnację rozruchową - testy np przejechanie całego baku :P
cena jaka mnie bedzie interesowac to 500 PLN
suavomer pisze:na allegrusie sie pojawiają nowe wtryski za około 1400 do tego montaż i będzie z 1600 pln. A tak wydaję 900. A ile mogę dostać za swoje wtryski od alh???
toć pisałem Ci że 1000 PLN byc może mogę załatwić, jesli odsprzedasz mi swoje za 200 :P

Gdybys dał mi swoje stare wtryski to oddałbym Ci swoje AFN za 300 :P

ale koniec OT



Awatar użytkownika
suavomer
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: sob lut 04, 2006 21:22
Lokalizacja: ZG

Post autor: suavomer » ndz cze 17, 2007 12:44

Oj cowboy, kombinujesz, kombinujesz :-). Raczej kupię wtryski lub końcówki a swoje sprzedam na aukcji hehe...

A poważnie najpierw kasa się musi znaleźć :-D Po wakacjach dopiero będę myślał.

Pozdrawiam


Masz ALH? czytaj: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=91763

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 184 gości