DObra pany bo mi całkiem o co innego chodzi. O młodsze autka na pompowtryskach co sie kolega pytał u góry owersje 130KM i 150KM i te sa na pompowtryskiwaczach
Żeby nie było to wstawiam o takie cos i juz:
Historia (1990-1998):
Pierwszy silnik TDI:
2,5 TDI 120 KM (symbol silnika: 1T), 5 cylindrów układ rzędowy (Audi 100, 01.90 - 12.90)
Kolejne silniki TDI:
1,9 TDI 90 KM (symbol: 1Z), 4 cylindry układ rzędowy (Audi 80, A4, A6, Cabrio, VW Vento, Caddy, Golf, Passat, Sharan, Seat)
2,5 TDI 115 KM (symbol:AAT), 5 cylindrów układ rzędowy (Audi 100,A6)
1,9 TDI 110 KM (symbol:AFN), 4 cylindry układ rzędowy, zmienna geometria turbiny (Audi A4, A6; VW Golf, Passat, Polo, Sharan, Vento)
2,5 TDI 140 KM (symbol:AEL), 5 cylindrów układ rzędowy (Audi A6)
1,9 TDI 75 KM (symbol:AFF), 4 cylindry układ rzędowy (Audi A4)
Rodzaje i moc silników TDI na przełomie lat 1998/2003:
* 1.9 TDI 90 KM (bez pompowtryskiwaczy w 1998, w 2002 zmodyfikowano silnik i wprowadzono pompowtryskiwacze)
* 1.9 TDI 110 KM (bez pompowtryskiwaczy) (1998-2001)
* 1.9 TDI 115 KM (bez pompowtryskiwaczy) (1998-2001)
* 1.9 TDI 101 KM (z pompowtryskiwaczami) (2002-2003)
* 1.9 TDI 131 KM (z pompowtryskiwaczami) (2002-2003)
* 1.9 TDI 151 KM (z pompowtryskiwaczami) (2002-2003)
Nowe jednostki dostępne od lat 2004/2005:
* 1.9 TDI 105 KM (z pompowtryskiwaczami)
* 2.0 TDI 140 KM (z pompowtryskiwaczami)
Najnowsza jednostka napędowa (2007):
* 2.0 TDI 170 KM (z pompowtryskiwaczami)