jakie parametry powinien mieć filtr oleju??

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
otocon
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: ndz lut 25, 2007 18:25
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

jakie parametry powinien mieć filtr oleju??

Post autor: otocon » pt cze 15, 2007 16:04

Muszę wymienić Filtr oleju (po wymianie oleju wraz z filtrem po niedługim czasie po rozgrzaniu silnika przy 2200 - 2400obr/min zaczęła piszczeć mi kontrolka oleju - oba czujniki mam już wymienione).P rzeglądając katalog Inter-Cars przy filtrach Bosch-a znalazłem różnice:

ciśnienie otwarcia zaworu bocznikowego [bar]: 2,2
oraz w drugim
ciśnienie otwarcia zaworu bocznikowego [bar]: 2,5

Która wartość jest prawidłowa dla silnika ABS 93'?





z góry dziękuję



Awatar użytkownika
Golfiarz217
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 203
Rejestracja: śr mar 28, 2007 10:38
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Golfiarz217 » pt cze 15, 2007 20:39

wiesz co ja rano spradz u siebie filtr bo mam boschoski i jak coś dm Ci odpowiedz mamy te same silniki. powiem Ci że ja u siebie też miałem problem z kontrolka oleju tylko że u mnie siadła pompa olejowa i narobiło mi bałaganu w silniku. jak sprawdze rano to jknaszybciej postram sie dac odpowiedz chyb że którs forumowiczów bedzie szybszy


MK2 1.6 D , 87r był....
MK3 1.8+LPG , 92r był....
Audi 80 B4 2.0 91r była....
MK4 1.4 16v 98r. jest...

Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » pt cze 15, 2007 20:51

Dla ABS filtry powinny być "2,5 Bar" .

http://www.mann-hummel.com/mf_prodkata_ ... subpage=02


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt cze 15, 2007 20:51

Ta czy inaczej czujnik zadziała przy 1,8 bara, więc coś musi być nie tak.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
otocon
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: ndz lut 25, 2007 18:25
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: otocon » pt cze 15, 2007 23:34

Paweł Marek pisze:Ta czy inaczej czujnik zadziała przy 1,8 bara, więc coś musi być nie tak.
narazie próbuję wyeliminować te najprostsze możliwości...poza tym pikanie kontrolki pojawiło sie po wymianie oleju i filtra więc z tym wiąże przyczyne
zodiak pisze:Dla ABS filtry powinny być "2,5 Bar" .
prawde mówiąc już po napisaniu post-a zauwazyłęm ze w opisie tych filtrów jest napisane że ten 2,2bar jest dla silników do 94' a 2,5bar od 94' czyli jednak musi być różnica

tutaj chyba cały problem leży w tym ze ABS do 94' czymś sie różnią od ABS od 94', zreszta podobnie chyba jest z czujnikami oleju bo w jednym topicu już było że czujnik ciśnienia oleju wysokich obrotów jest albo brązowy albo niebieski..... ja mam brązowy i tez na taki wymieniłem ale ktoś tu pisał ze w książce serwisowej mowa jest tylko o niebieskim.... może to właśnie jakaś zmiana po 94 roku



Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » pt cze 15, 2007 23:53

Mann jest raczej bardzo dobrą firmą produkującą filtrt a w ich katalogu oba rodzake filtra do ABS są "2,5 Bar".


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
Kisiel
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2284
Rejestracja: sob sty 20, 2007 18:22
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Kisiel » pt cze 15, 2007 23:57

otocon pisze:ABS do 94' czymś sie różnią od ABS od 94
mi sie wydaje ze nie am zadnej roznicy, gdyby by jakas zmiana to juz ten silnik nie bylby oznaczony ABS tylko jakos inaczej, takie moje zdanie, moze jest inaczej


[size=200][b][color=black][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=97453]Moja Czarna Perła[/url][/color][/b][/size] <--- SPRZEDANA
Obecnie Audi A3 8L 1.9 TDI 110PS
[img]http://images31.fotosik.pl/48/6a443d0601dd6d22.jpg[/img]

Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » sob cze 16, 2007 00:01

Kisiel pisze: mi sie wydaje ze nie am zadnej roznicy, gdyby by jakas zmiana to juz ten silnik nie bylby oznaczony ABS tylo jakos inaczej, takie moje zdanie, moze jest inaczej
VW w niewielkim stopniu wprowadzał modernizacje silników bez zmiany ich oznaczeń (np. inne uszczelki głowicy, szpilki, napinacze paska, kolektory dolotowe, układy wydechowe,...)
Ostatnio zmieniony sob cze 16, 2007 00:01 przez zodiak, łącznie zmieniany 1 raz.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
Kisiel
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2284
Rejestracja: sob sty 20, 2007 18:22
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Kisiel » sob cze 16, 2007 00:05

zodiak pisze:
Kisiel pisze: mi sie wydaje ze nie am zadnej roznicy, gdyby by jakas zmiana to juz ten silnik nie bylby oznaczony ABS tylo jakos inaczej, takie moje zdanie, moze jest inaczej
VW w niewielkim stopniu wprowadzał modernizacje silników bez zmiany ich oznaczeń (np. inne uszczelki głowicy, szpilki, napinacze paska, kolektory dolotowe, układy wydechowe,...)
spoko, dobrze wiedziec :) no ale to sa takie zmiany, ktore chyba nie powinny miec wplywu na zmiane ciśnienia otwarcia zaworu w filtrze oleju???


[size=200][b][color=black][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=97453]Moja Czarna Perła[/url][/color][/b][/size] <--- SPRZEDANA
Obecnie Audi A3 8L 1.9 TDI 110PS
[img]http://images31.fotosik.pl/48/6a443d0601dd6d22.jpg[/img]

Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » sob cze 16, 2007 00:11

Rożnie bywa, np. TAKI SAM silnik o oznaczeniu ABF w tym samym czasie produkcji miał termostat na 87 stopni w Passacie a na 82 stopnie w Golfie (a cała reszta silnika taka sama). VW po prostu wprowadzał drobne zmiany "poprawiając" auta z kolejnych wypustów.
Ostatnio zmieniony sob cze 16, 2007 00:12 przez zodiak, łącznie zmieniany 1 raz.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
otocon
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: ndz lut 25, 2007 18:25
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: otocon » sob cze 16, 2007 09:41

zodiak pisze:Rożnie bywa, np. TAKI SAM silnik o oznaczeniu ABF w tym samym czasie produkcji miał termostat na 87 stopni w Passacie a na 82 stopnie w Golfie (a cała reszta silnika taka sama). VW po prostu wprowadzał drobne zmiany "poprawiając" auta z kolejnych wypustów.
idąc tym tropem.... faktycznie powinienem założyć filtr na 2,5bar bo wg Twojego toku myślenia ten 2,2bar nie spełniał tak dobrze swojej funkcji i po 94' zmieniono go na 2,5bar

oki dzięki to chyba zamontuje ten 2,5bar :grin:


mam jednak jeszcze pytanie odnośnie czujników ciśnienia oleju...... może ktoś wie czy do ABS 93' jest faktycznie niebieski czy brązowy??? już zgłupiałem.... może to jednak wymieniony czujnik :grrr:

[ Dodano: 16 Cze 2007 09:43 ]
Golfiarz217,

witam

no i jak tam filterek? :] zobaczyłeś może jaki to? Masz gofra z 93'?


cya



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob cze 16, 2007 09:57

Z tego co doczytałem to brążowy zadziała przy 0,03 Mpa, a niebieski przy 0,025 Mpa, więc faktycznie niebieski byłby bardziej liberalny. Niestety nie znalazłem czy była jakaś zmiana czujników. W serwisówce pisze brązowy do wszystkich ABS, AMM i 2E.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 289 gości