Olej w jednej ze świec

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
kiss
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2884
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 13:23
Lokalizacja: Płock

Post autor: kiss » pt cze 15, 2007 21:38

Paweł Marek pisze:Dla mnie to już są cuda
Dla mnie też
Dla tego właśnie szczególnie zależy mi na wyjaśnieniu tego zjawiska.
Wszędzie jest sucho oprócz właśnie tego jednego gniazda gdzie siedzi świeca



Itor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1092
Rejestracja: pt maja 04, 2007 21:41
Lokalizacja: Sin City
Kontakt:

Post autor: Itor » pt cze 15, 2007 22:31

kiss pisze:
Paweł Marek pisze:Dla mnie to już są cuda
Dla mnie też
Dla tego właśnie szczególnie zależy mi na wyjaśnieniu tego zjawiska.
Wszędzie jest sucho oprócz właśnie tego jednego gniazda gdzie siedzi świeca
u mnie w AGG wszystkie 4 swiece maja mokry od oleju gwint a silnik oleju nie bierze, mam przejechane 180 tys a od jakis 50 tys mam mokre swiece, nie przejmuje sie tym jezdze nic sie nie dzieje nie zauwazylem spadku osiagow
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pt cze 15, 2007 22:32 przez Itor, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
kiss
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2884
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 13:23
Lokalizacja: Płock

Post autor: kiss » pt cze 15, 2007 23:49

Itor pisze: mnie w AGG wszystkie 4 swiece maja mokry od oleju gwint
ale u mnie jest mokra świeca powyżej gwintu.
chyba to jakieś nienormalne?

[ Dodano: 15 Cze 2007 23:50 ]
i to tylko jedna świeca
reszta suchutkie



Itor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1092
Rejestracja: pt maja 04, 2007 21:41
Lokalizacja: Sin City
Kontakt:

Post autor: Itor » sob cze 16, 2007 21:55

kiss pisze:
Itor pisze: mnie w AGG wszystkie 4 swiece maja mokry od oleju gwint
ale u mnie jest mokra świeca powyżej gwintu.
chyba to jakieś nienormalne?

[ Dodano: 15 Cze 2007 23:50 ]
i to tylko jedna świeca
reszta suchutkie
ups niedoczytalem u mnie mokre tylko na gwincie:)



majki75
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 89
Rejestracja: śr kwie 25, 2007 14:50
Lokalizacja: okolice Opola

Post autor: majki75 » pn cze 18, 2007 14:24

kiss pisze:ale u mnie jest mokra świeca powyżej gwintu
Oznacza wg mnie że przecieka na styku pomiędzy pokrywą zaworów a głowicą. Ta pokrywa jest uszczelniona pastą sylikonową.
Objawia się to tym że po wyjęciu fajki kapie z niej olej. Jeśli wykręcisz świecę nie "wysysając" oleju z gniazda, to wpadnie on do cylindra i prawdopodobnie poleje się po gwincie świecy i być może też po jej elektrodzie.

O ile pamiętam wymiana tego uszczelnienia silikonowego wymaga zdjęcia pasków rozrządu :(

btw. czy przypadkiem nie nalałeś oleju ponad poziom max?
Ostatnio zmieniony pn cze 18, 2007 14:28 przez majki75, łącznie zmieniany 1 raz.


majki

Awatar użytkownika
kiss
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2884
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 13:23
Lokalizacja: Płock

Post autor: kiss » pn cze 18, 2007 17:13

majki75 pisze:Ta pokrywa jest uszczelniona pastą sylikonową.
a nie ma tam napewno zadnej wymiennej uszczelki?
majki75 pisze:btw. czy przypadkiem nie nalałeś oleju ponad poziom max?
nie ma takiej opcji
majki75, jeśli wiesz coś więcej na ten temat to pisz jak możesz



stempel72
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: pt mar 24, 2006 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: stempel72 » pn cze 18, 2007 17:23

Poprostu masz walniętą uszczelkę od pokrywy zaworów i olej leci Ci po świecy z zewnątrz, a jak ją wykręcasz to ścieka na reszte świecy. Problem jest banalny i łatwy w naprawie, wymień uszczelkę pokrywy zaworów i po kłopocie. Temat taki już przerabiałem i też się dziwiłem jak Ty :)


VR6 + STAG 300

Awatar użytkownika
kiss
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2884
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 13:23
Lokalizacja: Płock

Post autor: kiss » pn cze 18, 2007 17:40

stempel72 pisze:wymień uszczelkę pokrywy zaworów i po kłopocie.
potrafi ktoś tą uszczelkę odnaleźć w ETKA do mojego auta? Rok modelowy 2001



stempel72
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: pt mar 24, 2006 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: stempel72 » pn cze 18, 2007 18:15

Wejdz na strone InterCars, sam ją znajdziesz.


VR6 + STAG 300

Awatar użytkownika
kiss
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2884
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 13:23
Lokalizacja: Płock

Post autor: kiss » pn cze 18, 2007 20:27

stempel72 pisze:Wejdz na strone InterCars, sam ją znajdziesz.
cos tam nie widze tej uszczelki specjalnie. W ETKA tez jej nie ma.
majki75 pisze:Ta pokrywa jest uszczelniona pastą sylikonową.
wygląda że kolega majki75, mialby rację



stempel72
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: pt mar 24, 2006 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: stempel72 » pn cze 18, 2007 20:53

Dziwna sprawa że jej nie ma, a może faktycznie VW tu jakieś fanaberie odwalił i teraz są efekty. Więc demontaż i montaż na silikon, będzie taniej :)


VR6 + STAG 300

majki75
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 89
Rejestracja: śr kwie 25, 2007 14:50
Lokalizacja: okolice Opola

Post autor: majki75 » wt cze 19, 2007 08:45

kiss pisze:cos tam nie widze tej uszczelki specjalnie. W ETKA tez jej nie ma
Nie wiem jak to jest w Twoim silniku (AXP) u mnie jest silikon. Jakiś ponoć specjalny, odporny na wysokie temperatury. W lokalnych sklepach z zamiennikami nie słyszeli o takowym, a w ASO był troszkę za drogi. Doliczając koszt robocizny też bardzo wysoki, dałem sobie spokój. Zresztą ten olej nie wylewa się powyżej poziomu łączenia pokrywy zaworów z resztą silnika - w moim przypadku nie zalewał styku świecy ze złączem w kablu WN. Nie robiłem z tym nic. Problem zauważyłem jakieś 2 lata temu, w zeszłym miesiącu wymieniałem kable zapłonowe i ku mojemu zdziwieniu zastałem suche gniazdo świecy - cuda sie zdarzają.

Jeśli autko działa OK i ten olej nie bryzga ci po całym silniku to odpuść sobie, albo zlec naprawę przy wymianie rozrządu - powinno wyjść taniej na robociźnie.

"Lepsze jest wrogiem dobrego"


majki

Awatar użytkownika
kiss
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2884
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 13:23
Lokalizacja: Płock

Post autor: kiss » wt cze 19, 2007 13:19

majki75, dzięki. Obydwie Twoje wypowiedzi są jak najbardziej trafne i bardzo pomogły mi rozjaśnić sprawę dla tego z przyjemnościa przyznaję za nie po punkciku.
W moim silniku również nie ma uszczelki tylko wystepuje ta masa uszczelniająca i trzeba niestety rozpinać rozrząd. Przyznam że trochę się podłamałem :(
Przy okazji: co za „cudowne” kable kupiłeś i ile za nie płaciłeś?
Pozdrawiam!



majki75
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 89
Rejestracja: śr kwie 25, 2007 14:50
Lokalizacja: okolice Opola

Post autor: majki75 » wt cze 19, 2007 13:40

kiss pisze:co za „cudowne” kable kupiłeś i ile za nie płaciłeś
Takie tam zwyklaki NGK RC-VW910. Dałem za nie około 210 zł z przesyłką. Wymieniłem bo mnie mechanik postraszył, a nie że była taka konieczność. Ponoć przebicia na kablach są szkodliwe dla elektroniki silnika? Osobiście czuję się nieco zrobiony w bambuko :-& ale co tam. Stare kable były z 1998 roku i miały przejechane 150kkm. Organoleptycznie wyglądały bardzo OK. Z drugiej strony ktoś na grupie powiedział że żywotność takich kabli określa się na 5 lat ??


majki

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 148 gości