pękające stopki wału korbowego

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

zyto
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: pn sie 14, 2006 00:43
Lokalizacja: skarżysko
Kontakt:

pękające stopki wału korbowego

Post autor: zyto » czw cze 14, 2007 21:23

Witam , mam problem tak jak w temacie ale może pierw zacznę od początku . Kiedyś tata wracał z pracy i na światłach trochę pocisnął samochód i się zaczęło silnik zaczął dziwnie klekotać . Pierw podejrzenie poszło na szklanki , no i okazało się że połowa jest do wymiany więc wymieniliśmy wszystkie . Po złożeni okazało się że stukanie nadal słychać . No to podejrzenie poszło na uszczelkę pod głowicą no to wymieniliśmy bo też za dobra nie była ,ale nadal to samo :/ . No to podejrzenie poszło na zawory . Okazało sie , że żaden nie jest szczelny , a jeden nawet nie chciał wyjść tak go skrzywiło :otepienie: . Poskładaliśmy wszystko do kupy i to samo , klekocze dalej . No to jak zrobiliśmy całą górę to bierzemy sie za dół odkręcamy miskę olejową , a tam na uszczelce leży połowa stopki nr4 i urwana śruba okazało się że stopka nr5 też jest pęknięta ale nie było tego widać dopiero po odkręceniu śrub . Po wymianie stopek wszystko było ok . Dziś jadąc ok 130-140 przy wyprzedaniu nagle zapaliła się kontrolka od oleju i znów słychać ten klekot jak wcześniej .
mody jakie były robione to bolec od 1.6 , zwiększone ciśnienie turbo , zwiększona dawka . Wałek korbowy jest założony od tdi bo wcześniej były problemy z obcinającym sie klinem :/.
Proszę o pomoc co może być przyczyną pękania tych stopek
chodzi o silnik azz



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » czw cze 14, 2007 21:29

Moźe żle jest wywazony wał korbowy lub ma bicie, zapalenie kontrolki cisnienia oleu pewnie było związanie z panewkami, jak padaja cisnienie spada i hydrauliki stukaja mimo prawidłowego stanu oleju i dobrej pompie oleju. A masz tego zdjęcia po rozebraniu????



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Re: pękające stopki wału korbowego

Post autor: RobertP » czw cze 14, 2007 21:33

zyto pisze:Wałek korbowy jest założony od tdi bo wcześniej były problemy z obcinającym sie klinem :/.
Proszę o pomoc co może być przyczyną pękania tych stopek
chodzi o silnik azz
źle dokręcone, tzn. za mocno,
źle dobrane i nie wyważone z wałem
masz stopki te mostki ze aaz a wał z tdi ? to bardzo niedobrze !
a jak masz jedno i drugie z tdi to też warto było to oddać
do specjalistów od szlifu i wyważania wałów
najlepiej oddać blok, wał i te stopki do "spasowania" do specjalisty
kosztuje to od 250zł wzwyż ....

[ Dodano: Czw Cze 14, 2007 21:36 ]
zyto pisze:Dziś jadąc ok 130-140 przy wyprzedaniu nagle zapaliła się kontrolka od oleju i znów słychać ten klekot jak wcześniej .
zyto sprawdźcie pompę oleju czy dobrze jest zamocowana i ta
płetewka od napędy pompy dobrze siedzi w bloku ... i czy to wogóle
dobrze jest przykręcone do bloku ...


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

zyto
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: pn sie 14, 2006 00:43
Lokalizacja: skarżysko
Kontakt:

Post autor: zyto » czw cze 14, 2007 21:40

na tym wale od tdi już dwa lata jest jeżdżone i nic sie nie działo



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » czw cze 14, 2007 21:42

zyto pisze:na tym wale od tdi już dwa lata jest jeżdżone i nic sie nie działo
no to może pompa przestała olej dobrze podawać i wał się przytarł
spóchł i stopka Ci pękła ....
tak jak napisałem wczesniej to było u mnie i też w AAZ ale stopki/mostki wytrzymały ....
Ostatnio zmieniony czw cze 14, 2007 21:44 przez RobertP, łącznie zmieniany 2 razy.


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

zyto
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: pn sie 14, 2006 00:43
Lokalizacja: skarżysko
Kontakt:

Post autor: zyto » czw cze 14, 2007 21:50

RobertP, nie wiem sprawdzę to ale dopiero w sobotę , ale jak by pompa nie pracował dobrze to by były ślady na panewkach i wale a po rozebraniu pierwszy raz nic nie było naruszone tylko te stopki popękane :/
PinkFloyd, zdjęcia spróbuje zrobić w sobotę jak będziemy sprawdzać co sie stało



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » czw cze 14, 2007 22:12

zyto pisze:RobertP, nie wiem sprawdzę to ale dopiero w sobotę , ale jak by pompa nie pracował dobrze to by były ślady na panewkach i wale a po rozebraniu pierwszy raz nic nie było naruszone tylko te stopki popękane :/
no tak, skoro panewki są OK to pompa jest sprawna ...

a co ze starym wałem od AAZ ?


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

zyto
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: pn sie 14, 2006 00:43
Lokalizacja: skarżysko
Kontakt:

Post autor: zyto » czw cze 14, 2007 22:18

stary wał mam jeszcze ale klin jest tak zmasakrowany , że sie nie nadaje do użytku .



laifrat
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: ndz sty 22, 2006 22:16
Lokalizacja: tarnowskie góry
Kontakt:

stopy

Post autor: laifrat » pt cze 15, 2007 10:51

Witam.
piszesz, że wymieniłeś stopy w wszystko było o.k.
Stopy panewek głównych jak i korbowodowych nie są częściami zamiennymi !!!
Jeżeli już taka sytuacja się przydaży to mozna dopasować inne stopy, ale trzeba zrobić osiowanie mostków głównych lub jeżeli chodzi o korbowody to należy je doprowadzić do nominalnego wymiaru.
Nie można załozyć zamych stóp bez tego co pisałem wyżej. Jedno z drugim nigdy nie bedzie współgrać.
Pracuję w tej branży 15 lat i troche tego przerobiłem.
Musiał byś wyjąć blok i zrobić osiowość - koszt ok. 150 zł.
owalizacja korbowodów ok. 80 zł za 4 sztuki
no i sprawdzić wał czy nie jest krzywy, w razie czego można go szlifnąć i wyważyć koszt 160 zł.za całość.
Panewki też kosztują około 120 - 150 zł
Miał byś zrobione wszystko na cacuś i zapimniał byś o problemie.



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Re: stopy

Post autor: RobertP » pt cze 15, 2007 11:42

laifrat pisze:Musiał byś wyjąć blok i zrobić osiowość - koszt ok. 150 zł.
owalizacja korbowodów ok. 80 zł za 4 sztuki
no i sprawdzić wał czy nie jest krzywy, w razie czego można go szlifnąć i wyważyć koszt 160 zł.za całość.
czyli mniej więcej tak jak pisałem ale to kwestia czy na rachunek czy pieniążki do łapy
ja dawałem do łapy i dlatego taniej ...
laifrat pisze:Miał byś zrobione wszystko na cacuś i zapimniał byś o problemie.
wiesz dziwi mnie fakt że już dwa lata śmigali było OK
i napewno nie raz ich dieselek dostał po garach i teraz dopiero wyszło ...
ja oczywiście też jestem za takim rozwiązanie jak piszesz bo problem
doskonale znam i go przerabiałem ...


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

zyto
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: pn sie 14, 2006 00:43
Lokalizacja: skarżysko
Kontakt:

Post autor: zyto » pt cze 15, 2007 16:48

jeszcze zobacze co sie stało bo możliwe , że jak pękły te mostki nr4 i nr5 to może pozostałe 3 sie naruszyły i teraz pękł któryś z nich

[ Dodano: 15 Cze 2007 22:23 ]
no więc po odkręceniu miski okazało sie że to nie stopka tylko gwint w bloku przy stopce nr4 popękał
zdjęcia z telefonu wiec słabej jakości
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony pt cze 15, 2007 16:48 przez zyto, łącznie zmieniany 1 raz.



djozi21
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 143
Rejestracja: pn gru 25, 2006 17:15
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: djozi21 » sob cze 16, 2007 13:45

kolego ja tez miałem pęknięta stopkę wału tylko ja miałem inna sytuację bo nikt wcześniej silniczka nie roizbierał i nikt nie wie dlaczego do tego doszło, podejrzenia padły na to że śruba niewytrzymała bo była wadliwa lub przez gibające sie koło ale to raczej odpada bo stopa nr 2 a silniczek miał przejechane 260 tkm wiec dziwna sprawa ( i żadnych objawów, ale wyciągałem wał do zrobienia czopa wału i taka niespodzianka ), ale dopasowałem podporę zawiozłem do osiowania i silniczek lata, a z tym zerwanym gwintem to niewiem czy jest sens cos robicz czy lepiej poszukac dobrego bloku lub silniczka, bo znalezienie 2 podpór żeby w miarę pasowały nie jest łatwe i do tego jeszcze koszt osiowania tych podpór wiec lepiej by było znaleśc cały blok w dobrym stanie to koszt koło 200-300 zł



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » sob cze 16, 2007 14:31

zyto pisze:no więc po odkręceniu miski okazało sie że to nie stopka tylko gwint w bloku przy stopce nr4 popękał
zdjęcia z telefonu wiec słabej jakości
[url=http://img489.imageshack.us/img489/6873/dsc00005bp8.jpg]Obrazek[/URL]
[url=http://img160.imageshack.us/img160/6725/dsc00004dv3.jpg]Obrazek[/URL]
orzesz ... to masz pecha :-( takiego czegoś jeszcze nie widziałem ...
wiesz co zadzwoń najlepiej do gościa masz jego namiary tutaj: http://www.autoszlif.olsztyn.pl/index2.html
gość specjalizuje się głownie w VW kiedyś prowadził i serwis i salon
sam nie raz korzystałem z jego usług i porad


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 147 gości