Samochod gasnie w trakcie jazdy

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
benelos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: wt cze 12, 2007 22:26
Lokalizacja: Radom/Poznań
Kontakt:

Samochod gasnie w trakcie jazdy

Post autor: benelos » wt cze 12, 2007 23:44

Witam!!!

Jestem posiadaczem :chytry: VW Golfa III 1.9 TD 94r. nabyłem jakieś 5 m-c temu wszystko było ok az do czasu. Auto podczas jazdy po mieście nagle gaśnie. Następuje dziwny spadek mocy jakby pompa przestała pracować jakby nie dostawał paliwa, daje większy gaz ale nic nie daje poczym zapala się kontrolka akumulatora i silnik zamiera. Po chwili próbuje go odpalić i nic kompletnie nic kontrolki ok. rozrusznik się kreci a objaw taki jak by nie było paliwa.
Po kilku takich sytuacjach gdzie wszyscy na mnie trąbili bo blokowałem ruch postanowiłem cos z tym zrobić. Myślałem ze mam zapchany instalacje paliwowa lub zbiornik paliwa z jakimiś śmieciami, które mogły blokować paliwo. Ale wszystko wygląda ze jest Oki.

Doszedłem do wniosku ze jak silnik przestanie pracować nie ma sensu kręcenie go bo i tak to nic nie daje zauważyłem ze jak odczekam ok. 30sekunk do ok. 1min silnik odpala za 1 razem jakby nic się nie stało. Czyli można wnioskować ze jest to jakaś usterka elektroniki.
Pojechałem wiec do elektryka z racji tej ze nie bardzo znam się na tym.
Generalnie to nie doszedł do tego co tam się dzieje poprowadził dodatkowy kabel od silnika i zrobił przepięcie do tablicy bezpieczników.

Musze przyznać ze rozwiązało to problem, bo auto nie gaśnie, ale pod maska mam dodatkowy kabel a stary wisi.
Pytanie teraz brzmi co jest odpowiedzialne za takie zachowanie auta może ktoś miał podobny problem z którym się spotkał??

------------------------------------------------------------------------------------
będę wdzieczny za odpowiedz
pozdrawiam benelos
Ostatnio zmieniony śr cze 13, 2007 12:11 przez benelos, łącznie zmieniany 1 raz.


------------------------------------------
pozdrawiam benelos

jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » wt cze 12, 2007 23:49

benelos, masz immo,lub alarm fabryczny?

[ Dodano: Wto Cze 12, 2007 23:51 ]
tu masz co może być przyczyną,elektrycy tez nie dali rady,w końcu udało mi sie dojść do tego http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=75824



Awatar użytkownika
benelos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: wt cze 12, 2007 22:26
Lokalizacja: Radom/Poznań
Kontakt:

Post autor: benelos » śr cze 13, 2007 13:35

Mailem Alarm fabryczny pod kluczykiem ale go odłączyłem i zainstalowałem sobie Alarm Legend Forda na pilota. Tak sie zastanawiam czy miało to jakiś wpływ jednak obławy już występowały przed zmiana alarmu. Co sie tyczy imo to myślałem ze może jest jakiś fabryczny w kluczyku czy coś ale kluczyk był jakiś dorabiany nie oryginalny a tak czy inaczej miałem problem ze stacyjka to wymieniłem ja. Po tym jak elektryk zrobił mi przepięcie z tego elektromagnesu na silniku bezpośrednio do tablicy bezpieczników nie gaśnie i jest ok.

Przypuszczam ze imo tam nie ma chociaż kto wie może jest jakiś problem z jakimś przekaźnikiem który nagle blokuje elektromagnes z mieszanka. W innym poście w podobnym temacie ktoś napisał zebym sprawdził bezpiecznik numer 109 i chyba tak bede musial zrobic


------------------------------------------
pozdrawiam benelos

Awatar użytkownika
Maciuś01
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 575
Rejestracja: czw paź 26, 2006 17:08
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Maciuś01 » śr cze 13, 2007 14:04

Sprawdź przekażnik 109. (mam jeden do opchnięcia pisz na priw jak bys potrzebował).

A jak nie to to fotoporada jaszczura Ci pomoże.



Awatar użytkownika
benelos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: wt cze 12, 2007 22:26
Lokalizacja: Radom/Poznań
Kontakt:

Post autor: benelos » śr cze 13, 2007 16:23

Maciuś01 pisze:Sprawdź przekażnik 109. (mam jeden do opchnięcia pisz na priw jak bys potrzebował).
Maciuś01 A ile cenisz ten przekaźnik 109?? :chytry:


------------------------------------------
pozdrawiam benelos

Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » śr cze 13, 2007 23:14

Maciuś01 pisze:Sprawdź przekażnik 109
W TDI 109 odpowiada za ECU.
W TD tez jest ten przkaznik ?


[img]http://img413.imageshack.us/img413/3990/naklejkalogopodpistt1.jpg[/img] Bye, bye Mk3...

Awatar użytkownika
Maciuś01
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 575
Rejestracja: czw paź 26, 2006 17:08
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Maciuś01 » pt cze 15, 2007 09:00

Maciuś01 A ile cenisz ten przekaźnik 109
Myślę że 10 zł + przesyłka będzie ok. ale faktycznie czy Ty masz ten przekaznik?



Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » pt cze 15, 2007 12:36

Ja bym raczej zobaczył na elektrozawór od paliwa, czy czasem nie pada, ewentualnie instalacja elektryczna elektrozaworu czy wszystko dobrze łapie. Przecieżw AAZ nie ma ECU. Ewentualnie jeśli podłączasz elektrozwór pod immobilizer, to te podłączenia.
Ostatnio zmieniony pt cze 15, 2007 12:36 przez BENITO, łącznie zmieniany 1 raz.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

Tomek i Sabina
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: ndz lut 25, 2007 14:57
Lokalizacja: ostrow wielkopolski
Kontakt:

Re: Samochod gasnie w trakcie jazdy

Post autor: Tomek i Sabina » sob cze 16, 2007 16:09

benelos pisze:Witam!!!

Jestem posiadaczem :chytry: VW Golfa III 1.9 TD 94r. nabyłem jakieś 5 m-c temu wszystko było ok az do czasu. Auto podczas jazdy po mieście nagle gaśnie. Następuje dziwny spadek mocy jakby pompa przestała pracować jakby nie dostawał paliwa, daje większy gaz ale nic nie daje poczym zapala się kontrolka akumulatora i silnik zamiera. Po chwili próbuje go odpalić i nic kompletnie nic kontrolki ok. rozrusznik się kreci a objaw taki jak by nie było paliwa.
Po kilku takich sytuacjach gdzie wszyscy na mnie trąbili bo blokowałem ruch postanowiłem cos z tym zrobić. Myślałem ze mam zapchany instalacje paliwowa lub zbiornik paliwa z jakimiś śmieciami, które mogły blokować paliwo. Ale wszystko wygląda ze jest Oki.

Doszedłem do wniosku ze jak silnik przestanie pracować nie ma sensu kręcenie go bo i tak to nic nie daje zauważyłem ze jak odczekam ok. 30sekunk do ok. 1min silnik odpala za 1 razem jakby nic się nie stało. Czyli można wnioskować ze jest to jakaś usterka


elektroniki.
Pojechałem wiec do elektryka z racji tej ze nie bardzo znam się na tym.
Generalnie to nie doszedł do tego co tam się dzieje poprowadził dodatkowy kabel od silnika i zrobił przepięcie do tablicy bezpieczników.

Musze przyznać ze rozwiązało to problem, bo auto nie gaśnie, ale pod maska mam dodatkowy kabel a stary wisi.
Pytanie teraz brzmi co jest odpowiedzialne za takie zachowanie auta może ktoś miał podobny problem z którym się spotkał??

------------------------------------------------------------------------------------
będę wdzieczny za odpowiedz
pozdrawiam benelos

Wiatma mam ten sam problem ale dziewne jak bylo cieplo to nie mailem ale teraz zaczelo padac i jest wigotno i dzisaij mi zgasl dwa razy mam 1,9tdi 90 koni jaki to kabel ci elektryk poprowadzil nowy przekaznik 109 jest ok co moze byc nie tak pomuz

Mieszkam w danii i tutaj nie mam dostepu do elektrykow prosze wiec ciebie co bys poradzil pozdrawiam odpisz



jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » sob cze 16, 2007 18:20

przekaźnik 109 będzie na pewno dobry,ja tez tak kombinowałem i okazało sie to co napisałem parę postów wyżej



Awatar użytkownika
benelos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: wt cze 12, 2007 22:26
Lokalizacja: Radom/Poznań
Kontakt:

Post autor: benelos » sob cze 16, 2007 23:57

BENITO pisze:Ja bym raczej zobaczył na elektrozawór od paliwa, czy czasem nie pada, ewentualnie instalacja elektryczna elektrozaworu czy wszystko dobrze łapie. Przecieżw AAZ nie ma ECU. Ewentualnie jeśli podłączasz elektrozwór pod immobilizer, to te podłączenia.

No wiec właśnie sprawdziłem czy jest przekzanik 109 i nie widziałem takiego.
teraz wydaje mi sie ze na tym oryginalnym kablu cos jest z elektrozaworem tzn. w trakcie jazdy zamyka mieszankę.

BENITO słusznie zasugerowałeś elektrozawór tylko ze zrobiłem przepiecie bezpośrednio z elektrozaworu do tablicy bezpieczników i omijam stary kabel tak wiec pytanie brzmi?????

Jaki przekaźnik jest odpowiedzialny za sterowanie elektrozaworem w MK3 1.9 TD dzis ktoś mi powiedział ze przekaźnik numer 18 wie ktoś za co jest odpowiedzialny numer 18???

[ Dodano: 17 Cze 2007 00:13 ]
Na zdjęciu widać

Niebieski przewód przeprowadziłem do elektrozaworu z boku zaizolowana końcówka starego kabla

Obrazek


------------------------------------------
pozdrawiam benelos

Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » ndz cze 17, 2007 11:45

W MK2 jest to przekaźnik N43, nie wiem jak w MK3.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

Awatar użytkownika
Macienty
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 966
Rejestracja: czw mar 02, 2006 23:10
Lokalizacja: BWA

Post autor: Macienty » ndz cze 17, 2007 12:35

Tomek i Sabina pisze:Wiatma mam ten sam problem ale dziewne jak bylo cieplo to nie mailem ale teraz zaczelo padac i jest wigotno i dzisaij mi zgasl dwa razy mam 1,9tdi 90 koni jaki to kabel ci elektryk poprowadzil nowy przekaznik 109 jest ok co moze byc nie tak pomuz

Mieszkam w danii i tutaj nie mam dostepu do elektrykow prosze wiec ciebie co bys poradzil pozdrawiam odpisz
brat miał identyczne objawy u siebie, tez po deszczu mu potrafił zgasnac i pochwili palił dopiero. Po wymianie przekaznika 109 jak reka odjął...


"Most perfect silence is when
there´s no need to explain"

Awatar użytkownika
benelos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: wt cze 12, 2007 22:26
Lokalizacja: Radom/Poznań
Kontakt:

Post autor: benelos » ndz cze 17, 2007 14:25

macientyvw pisze:brat miał identyczne objawy u siebie, tez po deszczu mu potrafił zgasnac i pochwili palił dopiero. Po wymianie przekaznika 109 jak reka odjął...

macientyvw: Jakiego golfa miał twój brat?? Ten sam modela co ja?? Bo swojej wersji nie mam takiego przekażnika

[ Dodano: 17 Cze 2007 22:24 ]
Dobra wykryłem prawdopodobnie źródło problemu prawdopodobnie jest to przekaznik numer 18 jako jedyny jest bardzo mocno nagrzany pozostaje tylko go zamienić i sprawdzic co z tego bedzie


------------------------------------------
pozdrawiam benelos

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 128 gości