Chiptunning Allegro.pl 1,9 TDI, 110KM, 260NM
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
generalnie jest tak ze robiac sobie chiptuning musisz dopasowac program konkretnie pod swoje auto.pisane bylo wyzej ze chodzi o czesci.niektore sa mniej zuzyte/wyeksploatowane niektore bardziej.jak widac na przykladzie gitnera.seria ma byc 90 a On mial 97.ja w serii 87 wiec wszystko zalezy od stanu technicznego podzespolow.wyzej koledzy probowali Ci uswiadomic ze jak masz napisany uniwersalny program to mozesz miec przekichane pozniej.
Taka jest prawda i mozesz sie popytac ludzi pracujacych w tym fachu to Ci powiedza jak sprawa wyglada.
To tyle ode mnie.w sumie nie mam nic wiecej do powiedzenia bo nie mam takiej wiedzy.wszystko co wiem wyczytalem na tym forum, wiec radze poczytac troche lektury.W sumie te 1200zl za program musi zawierac konkretny naklad pracy a nie "zbycie"...,nie?
no offence
Taka jest prawda i mozesz sie popytac ludzi pracujacych w tym fachu to Ci powiedza jak sprawa wyglada.
To tyle ode mnie.w sumie nie mam nic wiecej do powiedzenia bo nie mam takiej wiedzy.wszystko co wiem wyczytalem na tym forum, wiec radze poczytac troche lektury.W sumie te 1200zl za program musi zawierac konkretny naklad pracy a nie "zbycie"...,nie?
no offence
Ostatnio zmieniony czw cze 14, 2007 18:04 przez olek256, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie ma tego dobrego, co by na zle nie wyszlo...
Pan instruktor nauki jazdy :bigok:
Pan instruktor nauki jazdy :bigok:
Ja wcale nie twierdze ze jest lepiej kupić gotowca. Zgodzę sie ze jeśli kogoś stać to może pozwolić sobie na chiptunning przez profesjonalistę i na pewno będzie dużo pewniej. Pisząc to wszystko chciałem tylko zwrócić uwagę ze jeśli ktoś nie dysponuje większymi środkami może pozwolić sobie na tańsza wersję chiptunning i efekt będzie dobry o czym świadczy mój przypadek.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=103541
Sugerujesz spisek uknuty przez firmy tuningowe i wciskanie ludzią kitu ?soobolek pisze:Nie wierze w takie gadanie jak Twoje bo kiedy mierzyłem auto na hamowni i po pomiarze powiedziałem ze zapłaciłem za TEN program 300 zł kiedy koleś co mi hamował samochód bierze za to samo 1200zł też mi zaczął wymyślać ze spotkał się ze ktoś tam przez taki program uszkodził silnik itp... A co miał się przyznać że on jest mniej konkurencyjny ?
W sumie jak by tak nieufnie do tego podchodzić to i profesjonalnej firmie można zarzucić że gadanie o dopasowywaniu programu do konkretnego silnika to tylko marketing dla dodatkowego zarobku (hamownia). A co się pakuje do chipa to dla klienta jest zawsze jedną wielką niewiadomą, musi wierzyć na słowo
=-Pinhead-=
Hehe, teori spiskowej to ja nie chce stworzyć ale być może w części tego co napisałem wychodzi ze chciałbym myśleć coś koło tego . Jednak mimo wszystko tak jak napisałem post wyżej - wszystko zależy od tego jaka gotówkę się posiada. Gdybym miał furę 30-40k (np. golfa IV TDI z silnikiem ARL na pewno nie zaryzykowałbym zakupu chipa z allegro lecz udał sie do profesjonalisty.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=103541
185-190KM i ok 400Nm samym softem.research1 pisze:Ile można wyciagnąć Nm i KM po chiptuningu silnika ARL? I jeszcze pytanie do posiadaczy takich cudeniek w mk4: ile wynosi czas rozpedzania od 0-100km/h po takiej modyfikacji?
[ Dodano: 18 Cze 2007 23:15 ]
Jest w tym troche racji zwlaszcza ze stare VP sa idioto odporne (dotyczy to rowniez tjuningowcow). Po prostu ciezko je spierdzielic. Aczkolwiek widzialem AFN z wywalona turbina bo ktos mape od turbiny kwadratowa zrobil. Albo softa ktory dawke cial powyzej 3200obr bo ktos zapomnial jeszcze jednej mapy ruszyc....i auto tylko jechalo 1800-3200 a pozniej zmiana biegow.soobolek pisze:Hehe, teori spiskowej to ja nie chce stworzyć ale być może w części tego co napisałem wychodzi ze chciałbym myśleć coś koło tego . Jednak mimo wszystko tak jak napisałem post wyżej - wszystko zależy od tego jaka gotówkę się posiada. Gdybym miał furę 30-40k (np. golfa IV TDI z silnikiem ARL na pewno nie zaryzykowałbym zakupu chipa z allegro lecz udał sie do profesjonalisty.
Widzialem softy kopcace jak cholera bo ktos polal paliwa bez zmiany kata i cisnienia ile wlezie ...
Tobie sie udalo. Ale sa tez tacy co maja mneij szczescia. I jezeli mowimy o realnie tanim tuningu to do VP tylko rezystor zostaje. Nie przesadzony daje pare KM i Nm, nie rusza limiterow turbiny wiec ryzyko jej ukrecenia jest min. a ze kopci wiecej ...no coz. Przynajmniej jest tanio...
W sofcie mozna wiecej ruszyc i wiecej spierdolic...
Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)
http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk
http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości