research1 pisze:Ile można wyciagnąć Nm i KM po chiptuningu silnika ARL? I jeszcze pytanie do posiadaczy takich cudeniek w mk4: ile wynosi czas rozpedzania od 0-100km/h po takiej modyfikacji?
185-190KM i ok 400Nm samym softem.
[ Dodano: 18 Cze 2007 23:15 ]
soobolek pisze:Hehe, teori spiskowej to ja nie chce stworzyć ale być może w części tego co napisałem wychodzi ze chciałbym myśleć coś koło tego

. Jednak mimo wszystko tak jak napisałem post wyżej - wszystko zależy od tego jaka gotówkę się posiada. Gdybym miał furę 30-40k (np. golfa IV TDI z silnikiem ARL

na pewno nie zaryzykowałbym zakupu chipa z allegro lecz udał sie do profesjonalisty.
Jest w tym troche racji zwlaszcza ze stare VP sa idioto odporne (dotyczy to rowniez tjuningowcow). Po prostu ciezko je spierdzielic. Aczkolwiek widzialem AFN z wywalona turbina bo ktos mape od turbiny kwadratowa zrobil. Albo softa ktory dawke cial powyzej 3200obr bo ktos zapomnial jeszcze jednej mapy ruszyc....i auto tylko jechalo 1800-3200 a pozniej zmiana biegow.
Widzialem softy kopcace jak cholera bo ktos polal paliwa bez zmiany kata i cisnienia ile wlezie ...
Tobie sie udalo. Ale sa tez tacy co maja mneij szczescia. I jezeli mowimy o realnie tanim tuningu to do VP tylko rezystor zostaje. Nie przesadzony daje pare KM i Nm, nie rusza limiterow turbiny wiec ryzyko jej ukrecenia jest min. a ze kopci wiecej ...no coz. Przynajmniej jest tanio...
W sofcie mozna wiecej ruszyc i wiecej spierdolic...