Tunning 1z za 10 gr. fotoporada

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

olek256
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: śr paź 25, 2006 10:49
Lokalizacja: L-wa

Post autor: olek256 » śr cze 13, 2007 07:59

kamyk pisze:Mam prośbe czy mógłby mi ktos powiedziec jak sie resetuje ten komputer
no wlasnie, przypominam bo sam ciekawy jestem


Nie ma tego dobrego, co by na zle nie wyszlo...

Pan instruktor nauki jazdy :bigok:

DANIEL LHR
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 520
Rejestracja: czw cze 07, 2007 00:28
Lokalizacja: hrubieszów

Post autor: DANIEL LHR » śr cze 13, 2007 09:14

zdejmij minusowa kleme na kilka minut to ci sie zrestartuje.ale pozniej potrzebuje przejechania kilkunastu km zeby sie na nowo ustawic



matnun
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: czw sty 25, 2007 12:26
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: matnun » śr cze 13, 2007 11:26

mysle ze pozytywne efekty dało by jeszcze wpięce jednej lub kilka diód krzemowych szeregowo z opornikiem.chodzi o to zeby opornik działał tylko na wyższych obrotach silnika a na biegu jałowym miał jak najmniejszy wpłym na wielkośc dawki paliwa. Normalnie jak sie wepnie sam opornik to dawka na wolnych moze spaść nawet do zera i praca silnika może być niestabilna szarpać itp. Taka jest moja teoria
Sprawdzałem i pomiedzy przewodami 2 i 3 nie wystepuje napiecie, i przy zamontowaniu diod opornik jest caly czas wylaczony. Na niemieckiej stronie jest wlasnie opisany taki sposob tylko moze ten wzrost napiecia wraz ze wzrostem obrotow wystepuje pomiedzy kablami 1 i 3 ?? Wtedy nie trzeba włączników i rezystor zalączałby sie płynnie...



DANIEL LHR
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 520
Rejestracja: czw cze 07, 2007 00:28
Lokalizacja: hrubieszów

Post autor: DANIEL LHR » śr cze 13, 2007 13:57

cowboy napisał; byłoby cool gdyby jeszcze rozkminić jak wstawić opornik w czujnik doładowania na płycie ECU żeby troszke podnieść ciśnienie... no i jakiś opornik któryby przyspieszał kąt wtrysku ;)

co do przyspieszenia kąta wtrysku to może wystarczyło by zaniżyc wartośc temperatury jaką odczytuje ecu.Wpiąc odpowiedni opornik zamiast czujnka lub szeregowo połaczyc . na zimnym silnku kat wtrysku powinien być chyba wcześniejszy?

[ Dodano: 13 Cze 2007 14:50 ]
matnun

myslałem ze te piny 2 i3 to napiecie z nastawnika które odczytuje komputer(ok1,4V) , oraz masa.A wpiecie opornika powoduje obnizenie napiecia i zanizona zostaje wartosc dawki paliwa.Widocznie tu jest jakos inaczej połaczone. ale tak czy siak miedzy pinami 2 i3 musi byc róznica napiecia bo inaczej opornik by nic nie dawał . Musze to kiedys dokładniej sprawdzic.



Awatar użytkownika
mikolo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: pt mar 09, 2007 21:56
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: mikolo » śr cze 13, 2007 21:38

DANIEL LHR pisze:witam
mysle ze pozytywne efekty dało by jeszcze wpięce jednej lub kilka diód krzemowych szeregowo z opornikiem.chodzi o to zeby opornik działał tylko na wyższych obrotach silnika a na biegu jałowym miał jak najmniejszy wpłym na wielkośc dawki paliwa. Normalnie jak sie wepnie sam opornik to dawka na wolnych moze spaść nawet do zera i praca silnika może być niestabilna szarpać itp. Taka jest moja teoria
OOOO takie cos bym sobie zrobil tylko nie wiem co to te diody i czy tak sie da zrobic. Moze ktos napisze wiecej na ten temat??

[ Dodano: 13 Cze 2007 21:43 ]
olek256 pisze:kamyk napisał/a:
Mam prośbe czy mógłby mi ktos powiedziec jak sie resetuje ten komputer

no wlasnie, przypominam bo sam ciekawy jestem
Odłaczam kleme akumlatora na pare minut. Na wypadek wszelki podczas tego wlaczam swiatla i takie tam, ale to pewnie tylko moj wymysl. Po uplywie jakichs 10 min podlaczam spowrotem kleme i komp zrestartowany :):)

[ Dodano: 13 Cze 2007 21:48 ]
matnun pisze:Sprawdzałem i pomiedzy przewodami 2 i 3 nie wystepuje napiecie, i przy zamontowaniu diod opornik jest caly czas wylaczony. Na niemieckiej stronie jest wlasnie opisany taki sposob tylko moze ten wzrost napiecia wraz ze wzrostem obrotow wystepuje pomiedzy kablami 1 i 3 ?? Wtedy nie trzeba włączników i rezystor zalączałby sie płynnie...
Tym rozwiazaniem jestem zainteresowany bo nie chce ciagle wlaczac dopalacza. Z regoly jezdze okolo 2000 (ekonomia :P) Ale jak wciskam to juz nie ma litosci wiec jak by opornik sam sie wkrecal na wyzszych to bylo by super :):P



stani20
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 15:49
Lokalizacja: Barczewo

Post autor: stani20 » śr cze 13, 2007 22:09

hmm...kiedys gdzies ktos pisal o wlaczniku rezystora pod pedalem gazu a`la kick down w automatach. Niestety nie moge juz nic na ten temat znalezc?


guzik pod pedal gazu prosta sprawa

- wykrec pod pedalem gazu rurke (klucz 19 bynajmniej u mnie)

- sklep elektroniczny... kupic wlacznik chwilowy ,okragy powinni miec rozne rozmiary wiec dobierz taki ktory wejdzie w ta rurke ale ciasno :jezor: jak trzeba troche rozwiercic ta rurke to nie szkodzi ja tez tak zrobilem
- pozniej przewierci 2 male otworki (3-4 cm ponizej wlacznika) po jednej i po drugiej stronie (otwory wiercic 4 wiertlem moze nawet mniejszym zalezy jakie przewody ) otwory wiercic poprzecznie do usadowionego przycisku
- wprowadzic kable do rurki (wczesniej wlutowac kable do wlacznika 10 cm) wkrecic rurke
-zlaczyc pozostale kable (lutowac albo na spinki )

i cala sztuka prosto zrobic trudno wytlumaczyc lepsza by byla foto porada ale niechce mi sie tego wyciagac

pozdro stani20



matnun
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: czw sty 25, 2007 12:26
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: matnun » śr cze 13, 2007 22:57

Rozwiązanie z diadami polegało na połączeniu szeregowo z rezystorem 2 diod polaczonych wzgledem siebie rownolegle lecz z polaryzacjami w przeciwnych kierunkach. Diody nalezało tak dobrac by przewodziły od odpowiedniego napiecia, co za tym idzie obrotów (zalecane diody krzemowe 0.6 V). Testowałęm takie rozwiązanie u siebie (ibiza TDI 90 km), jednak rezystor był cały czas odłączony, a pomiary nie wskazywały zadnego napiecia pomiedzy tymi kablami( 2 i 3)



DANIEL LHR
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 520
Rejestracja: czw cze 07, 2007 00:28
Lokalizacja: hrubieszów

Post autor: DANIEL LHR » śr cze 13, 2007 23:05

tu jest adres niemieckiej strony http://community.dieselschrauber.de/con ... php?t=3208
tam chyba tez wpieli sie miedzy 2 i3 pisza jeszcze o pinie 1 ale nie rozumiem oco chodzi.
miedzy te piny wpinaja szeregowo opornik regulowany oraz 2 diody rownolegle tylko w przeciwnych kierunkach

mozliwe trzeba jeszcze dobrac inną wartosssc opornika najlepiej znalezc odpowiedni opór doswiadczalnie potencjometrem

moze ktos lepiej zna niemiecki to przetłumaczy
dalej nie rozumiem dlaczego miedzy pinami 2 i3 nie ma napiecia
Ostatnio zmieniony śr cze 13, 2007 23:14 przez DANIEL LHR, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
marcin3
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 167
Rejestracja: pt mar 02, 2007 19:55
Lokalizacja: SIEMIANOWICE ŚL.
Kontakt:

Post autor: marcin3 » śr cze 13, 2007 23:08

witam

zalozylem dzisiaj potencjometr, przy 390 dymil dosyc mocno i,m wartosc oporu wieksza tym dymienie coraz mniejsze wiadomo, ale nie wiem dlaczego zapala mi sie kontrolka swiec
i miga ,oraz przy ustawieniach od 390 do ok 470 ohm obroty spadaja powoli poradzcie co moge z tym zrobic .


sprzedam sprezyny seryjne - tdi 1,9 97r GG 3871925 ok 100 zl

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » śr cze 13, 2007 23:24

marcin3 pisze: zalozylem dzisiaj potencjometr, przy 390 dymil dosyc mocno i,m wartosc oporu wieksza tym dymienie coraz mniejsze wiadomo, ale nie wiem dlaczego zapala mi sie kontrolka swiec
i miga ,oraz przy ustawieniach od 390 do ok 470 ohm obroty spadaja powoli poradzcie co moge z tym zrobic .
za duza dawka paliwa, pompa z nastawnikiem nie wyrabiaja, przez to komp lapie bledy i sygnalizuje to kontrolka swiec


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

DANIEL LHR
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 520
Rejestracja: czw cze 07, 2007 00:28
Lokalizacja: hrubieszów

Post autor: DANIEL LHR » czw cze 14, 2007 08:19

marcin3

u ciebie prawdopodobnie dawka bez opornika jest spora. musisz dobrac inny opornik o wiekszym oporze najlepiej wepnij potencjometr( np1kohm) ustaw na maksymalny opór i powoli zmniejszaj opór kontrolujac obroty i dymienie


albo dołacz do twojego starego opornika 2 diody w sposób taki jak pisze kolega matnun


na niemieckiej stronce wartosc tego opornika podaja na 300ohm ale musza byc wpiete diody



Komas
....::::VW GOLF::::....
....::::VW GOLF::::....
Posty: 525
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 01:47
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: Komas » czw cze 14, 2007 08:47

a jak z silnikiem AHU? tez to działa?


[img]http://images2.fotosik.pl/231/bf2e679f88c976ca.gif[/img]

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » czw cze 14, 2007 09:01

Komas pisze:a jak z silnikiem AHU? tez to działa?
a dlaczego ma nie działać :?: , przecież to 1z troszkę nowszej konstrukcji .



voss
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 123
Rejestracja: czw cze 14, 2007 11:26
Lokalizacja: Obertshausen

Post autor: voss » czw cze 14, 2007 11:52

pozwole sobie wtrocic moje 3 grosze do tego tematu. Tymbardziej ze znalazlem tu nawet informacje ktore wyszly odemnie.

Najpierw to troche mnie dziwi zainteresowanie tym tematem, ja zawsze uwazalem ten "tunning " za zabawe , choc sam tez na takim czyms jezdzilem.

Dwa jesli chodzi o samo dobieranie wartosci oporniczkow to widze ze koledzy dojezdzaja juz do "granic " . Mimo ze TDi to dosyc trwaly silnik i korbowody tak szybko bokiem nie wychodza to takie oporniczki czasem robia takie faijne dziury w tlokach. Tak ze zeby niebylo pozniej placzu. :bajer:

Co sie dotyczy dokladania diod to sprawa opiera sie na tym ze niektore silniki/ pompy maja problemy z wolnymi na oporniczku i tu dwie diody antyparaler daja poprywe.

Ktos napisal ze niema / nie zmierzyl napiecia miedzy pinami. Tam jest prad zmienyn
( nastawnik to czujnik indukcyjny ) i mierzenie tego digitalnym mostkiem pomiarowym nie mam sensu. Mozna zmierzyc cos nie cos przyzadem analogowym przelaczonym na prad zmienny ( ale takie proste przyzady i tak sa za wolne )
Jesli ktos to naprawde chce mierzyc to polecam oscyloskop.

Cos sie tyczy poniesienia cisnienia przez "oszukanie "ecu to bylo juz tu duzo napisane .
Kat wtrysku najlatwiej przestawic adaptacja, zakres jest wystarczajacy, niestety trzeba sie liczyc z tym ze na wolnych silnik bedzie troche twardziej pracowal.

A wszystki ktorzy to stosuja zycze "wypalenia rezystorka " :bigok:


pozdr.
voss

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 50 gości