Mam nadzieję, że nie, ale nigdy nie wiadomo co się tam działo wcześniej.RobertP pisze:miejmy też nadzieję że nie wlewano do Twojego auta nigdy jakiś uszczelniaczy
układów chłodniczych, a przede wszystkim proszków które "zaklajstrowują"
kanaliki i w silniku i w nagrzewnicy, przytykają termostaty, ... etc.
Termostat, korek - któreś niedomaga
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Kurcze mam problem z króćcem co nakłada się na termostat. Po przykręceniu go do bloku (oring poprawnie założony) i nalaniu płynu jak ścisnę wąż z chłodnicy to słychać jak wydobywa się powietrze na kołnierzu króćca (index króćca z etki : 032 121 121 ). Nie wiecie co począć? Na silikon dać?
German Car - German Style ;-)
Gofer: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=153467 Zapraszam
[img]http://img14.imageshack.us/img14/5457/ostry.jpg[/img]
Gofer: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=153467 Zapraszam
[img]http://img14.imageshack.us/img14/5457/ostry.jpg[/img]
miałem to samo i to nawet z nowym króćcemVW Maniak pisze:Na silikon dać?
deczko posmarowałem silikonem dokręciłem jak trzeba
i obowiązkowo poczekałem aż silikon zżeluje
bo jak za wcześnie się wleje płyn to i tak ciec będzie
tak posmaruj żeby nie wchodziło podczas dokręcania
do "silnika" ......
remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)
Sharan - AFN
Sharan - AFN
Kurde już mnie VW denerwuje (mam plan zmienienia marki - czas pokaże)
Odnośnie termostatu to zauważyłem że sam króciec jak się go przyłoży do silnika to rusza się w pionie ok 2mm czyli w zależności którą śrubę bardziej dociągnę to z przeciwnej strony leci woda. Nic nie pozostaje tylko sylikon i dokręcić równiutko (chociaż nie wiem jak to dokręcić równiutko bo nie mam dojścia żeby zobaczyć z boku czy dobrze siedzi).
[ Dodano: Pon 11 Cze, 2007 ]
Oring nówka, papierem też zrobiłem ale to nie to bo cieknie.
[ Dodano: Sro 13 Cze, 2007 ]
Tak i stało się!
Chłodzenie zrobiłem po wymienię termostatu i korka wszystko gra - obieg jest auto się nie przegrzewa.
Dzisiaj w nocy wracałem z trasy i przy prędkości 170km/h nagle zaczęły mi stukać zawory więc zatrzymałem się, żeby nie zatrzeć wałka. Okazało się że stan oleju był na minimum (chociaż patrzyłem tydzień temu i było ok). Poczekałem aż ostygnie i dolałem oleju bo miałem przy sobie. Stan ok ruszam a tu dalej to samo zaworu stukają, a woda ze zbiorniczka chłodzenia ubyła o połowę. Nie kopci na biało, oleju nie przybywa, nie widać wycieków, w aucie na wycieraczkach sucho.
Więc co jest nie tak?? Bo mnie już bierze z tym VW - dobrze, że kolega był w domu to przyskoczył po mnie i zaholowaliśmy mojego do garażu.
Na razie mam jeden wniosek - Audi to Audi i chyba się przerzucę.....
Więc jak myślicie to jest z tym silnikiem?
[ Dodano: Sro 13 Cze, 2007 ]
Tak i stało się!
Chłodzenie zrobiłem po wymienię termostatu i korka wszystko gra - obieg jest auto się nie przegrzewa.
Dzisiaj w nocy wracałem z trasy i przy prędkości 170km/h nagle zaczęły mi stukać zawory więc zatrzymałem się, żeby nie zatrzeć wałka. Okazało się że stan oleju był na minimum (chociaż patrzyłem tydzień temu i było ok). Poczekałem aż ostygnie i dolałem oleju bo miałem przy sobie. Stan ok ruszam a tu dalej to samo zaworu stukają, a woda ze zbiorniczka chłodzenia ubyła o połowę. Nie kopci na biało, oleju nie przybywa, nie widać wycieków, w aucie na wycieraczkach sucho.
Więc co jest nie tak?? Bo mnie już bierze z tym VW - dobrze, że kolega był w domu to przyskoczył po mnie i zaholowaliśmy mojego do garażu.
Na razie mam jeden wniosek - Audi to Audi i chyba się przerzucę.....
Więc jak myślicie co jest z tym silnikiem?
Odnośnie termostatu to zauważyłem że sam króciec jak się go przyłoży do silnika to rusza się w pionie ok 2mm czyli w zależności którą śrubę bardziej dociągnę to z przeciwnej strony leci woda. Nic nie pozostaje tylko sylikon i dokręcić równiutko (chociaż nie wiem jak to dokręcić równiutko bo nie mam dojścia żeby zobaczyć z boku czy dobrze siedzi).
[ Dodano: Pon 11 Cze, 2007 ]
Oring nówka, papierem też zrobiłem ale to nie to bo cieknie.
[ Dodano: Sro 13 Cze, 2007 ]
Tak i stało się!
Chłodzenie zrobiłem po wymienię termostatu i korka wszystko gra - obieg jest auto się nie przegrzewa.
Dzisiaj w nocy wracałem z trasy i przy prędkości 170km/h nagle zaczęły mi stukać zawory więc zatrzymałem się, żeby nie zatrzeć wałka. Okazało się że stan oleju był na minimum (chociaż patrzyłem tydzień temu i było ok). Poczekałem aż ostygnie i dolałem oleju bo miałem przy sobie. Stan ok ruszam a tu dalej to samo zaworu stukają, a woda ze zbiorniczka chłodzenia ubyła o połowę. Nie kopci na biało, oleju nie przybywa, nie widać wycieków, w aucie na wycieraczkach sucho.
Więc co jest nie tak?? Bo mnie już bierze z tym VW - dobrze, że kolega był w domu to przyskoczył po mnie i zaholowaliśmy mojego do garażu.
Na razie mam jeden wniosek - Audi to Audi i chyba się przerzucę.....
Więc jak myślicie to jest z tym silnikiem?
[ Dodano: Sro 13 Cze, 2007 ]
Tak i stało się!
Chłodzenie zrobiłem po wymienię termostatu i korka wszystko gra - obieg jest auto się nie przegrzewa.
Dzisiaj w nocy wracałem z trasy i przy prędkości 170km/h nagle zaczęły mi stukać zawory więc zatrzymałem się, żeby nie zatrzeć wałka. Okazało się że stan oleju był na minimum (chociaż patrzyłem tydzień temu i było ok). Poczekałem aż ostygnie i dolałem oleju bo miałem przy sobie. Stan ok ruszam a tu dalej to samo zaworu stukają, a woda ze zbiorniczka chłodzenia ubyła o połowę. Nie kopci na biało, oleju nie przybywa, nie widać wycieków, w aucie na wycieraczkach sucho.
Więc co jest nie tak?? Bo mnie już bierze z tym VW - dobrze, że kolega był w domu to przyskoczył po mnie i zaholowaliśmy mojego do garażu.
Na razie mam jeden wniosek - Audi to Audi i chyba się przerzucę.....
Więc jak myślicie co jest z tym silnikiem?
German Car - German Style ;-)
Gofer: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=153467 Zapraszam
[img]http://img14.imageshack.us/img14/5457/ostry.jpg[/img]
Gofer: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=153467 Zapraszam
[img]http://img14.imageshack.us/img14/5457/ostry.jpg[/img]
Re: Termostat, korek - któreś niedomaga
napewno nie jest zapowietrzony bo układ jest samodpowietrzającyVW Maniak pisze:Nie wiem w czym jest problem: termostat? Puszcza wodę bo chłodnica gorąca i dolna rurka też - ale może za późno puszcza wodę i zdąży się ona zagotować? Idzie jakoś sprawdzić czy dobrze działa termostat bo nie znalazłem odp na forum.
A może układ zapowietrzony? Korek wlewu zbiornika do wymiany?
Jak myślicie? Jakieś sugestie, jak sprawdzić termostat i korek?
wygląda na termostat, ale skoro masz gorące przewody to znaczy że otwiera
ale czy o czasie trudno tak stwierdzić,
skoro Ci sie gotuje i termostat z Twojego opisu wynika że otwiera
to znaczy że wentylator nie chłodzi lub nawet nie załącza się w odpowiednim czasie
sprawdź na razie wentylator czy się załącza
[ Dodano: Czw Cze 14, 2007 00:03 ]
oj wywaliło Ci uszczelkę pod głowica podejrzewamVW Maniak pisze:Tak i stało się!
Chłodzenie zrobiłem po wymienię termostatu i korka wszystko gra - obieg jest auto się nie przegrzewa.
Dzisiaj w nocy wracałem z trasy i przy prędkości 170km/h nagle zaczęły mi stukać zawory więc zatrzymałem się, żeby nie zatrzeć wałka. Okazało się że stan oleju był na minimum (chociaż patrzyłem tydzień temu i było ok). Poczekałem aż ostygnie i dolałem oleju bo miałem przy sobie. Stan ok ruszam a tu dalej to samo zaworu stukają, a woda ze zbiorniczka chłodzenia ubyła o połowę. Nie kopci na biało, oleju nie przybywa, nie widać wycieków, w aucie na wycieraczkach sucho.
Więc co jest nie tak?? Bo mnie już bierze z tym VW - dobrze, że kolega był w domu to przyskoczył po mnie i zaholowaliśmy mojego do garażu.
Na razie mam jeden wniosek - Audi to Audi i chyba się przerzucę.....
Więc jak myślicie to jest z tym silnikiem?
przy tak nie wielkiej ilości "zużycia" wody wcale nie musi kopcić na biało
ani oleju przybywać też wcale nie musi
czy po nocy z rana zapala normalnie ?
a czemu oleju ubywa (wyciek?), wcześniej nie ubywało ?
remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)
Sharan - AFN
Sharan - AFN
Tak wentylatory się załączają normalnie. Po przekroczeniu lekko 90`C - tylko że woda wtedy już lekko zaczyna wrać..RobertP pisze:sprawdź na razie wentylator czy się załącza
Zapala normalnie. Ale teraz jak przegazuje to słyszę chrobotanie w silniku i boję się, ze to panewki......
German Car - German Style ;-)
Gofer: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=153467 Zapraszam
[img]http://img14.imageshack.us/img14/5457/ostry.jpg[/img]
Gofer: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=153467 Zapraszam
[img]http://img14.imageshack.us/img14/5457/ostry.jpg[/img]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 330 gości