O swapie Pierburga 2E2 na WEBERA z Fiata 125p + ankieta :)
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
A więc tak, sytuacja w 1.3 MH wygląda z kryzą kapkę innaczej - śruby montażowe kryza-kolektor prawie nachodzą na otwory od szpilek kryza-gaźnik a więc cały gaźnik trzeba nieco przesunąć - tzn. by nie był całkiem symetrycznie nad wlotem do kolektora.
Uszczelka pod pierburgiem u mnie była na tyle zjedzona że nie dało się jej obrysować a więc musiałem improwizować ;
początki zabawy z kryzą(materiał: tekstolit)
a tutaj widać już jak zrobiłem szablon - w tekturce rysikiem zrobiłem dziury w miejsce tych pod śruby a potem delikatnie po kancie wlotu do kolektora opukałem rączką śrubokręta aż do 'ucięcia" tektury :
potem tylko przyłożyć to do kryzy, z grubsza wykonanej opisanym w poradzie sposobie(wiertarka i jazda - ja mam stołową więc fajnie się robiło:) ) i zamalować dziurkę - ja to zrobiłem sprayem jak widać na zdjęciu poniżej:
Po godzinach dokładnego piłowania(aby kryza idealnie dolegała do kolektora i gaźnika- wielkością otworu) wygląda mniej więcej tak:
.
Tutaj już widać że ścięcia nie są idealnie symetryczne - jak już pisałem - musiałem to zrobić by śruby nie nachodziły na siebie.
Ten mały otwór obok jednej z dużych był po prostu w materiale.
Jutro tylko wywiercić i nagwintować otwory pod gaźnik - dziś miałem kupę spraw do załatwienia, przez co prace stały;)
No i bym zapomniał - polerka 'wnętrza' kryzy też będzie;)
Uszczelka pod pierburgiem u mnie była na tyle zjedzona że nie dało się jej obrysować a więc musiałem improwizować ;
początki zabawy z kryzą(materiał: tekstolit)
a tutaj widać już jak zrobiłem szablon - w tekturce rysikiem zrobiłem dziury w miejsce tych pod śruby a potem delikatnie po kancie wlotu do kolektora opukałem rączką śrubokręta aż do 'ucięcia" tektury :
potem tylko przyłożyć to do kryzy, z grubsza wykonanej opisanym w poradzie sposobie(wiertarka i jazda - ja mam stołową więc fajnie się robiło:) ) i zamalować dziurkę - ja to zrobiłem sprayem jak widać na zdjęciu poniżej:
Po godzinach dokładnego piłowania(aby kryza idealnie dolegała do kolektora i gaźnika- wielkością otworu) wygląda mniej więcej tak:
.
Tutaj już widać że ścięcia nie są idealnie symetryczne - jak już pisałem - musiałem to zrobić by śruby nie nachodziły na siebie.
Ten mały otwór obok jednej z dużych był po prostu w materiale.
Jutro tylko wywiercić i nagwintować otwory pod gaźnik - dziś miałem kupę spraw do załatwienia, przez co prace stały;)
No i bym zapomniał - polerka 'wnętrza' kryzy też będzie;)
Ostatnio zmieniony pn cze 11, 2007 21:24 przez Pim, łącznie zmieniany 1 raz.
- KamilW
- Forum Master
- Posty: 1761
- Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
no to zle podlaczyles bo ma byc na odwrot!!!!!!! ten dolny to doplyw paliwa a boczny to przelew ktory zatykasz!!!! datego ci robi tak jak opisujesz, pozatym po co ruszasz wogole filtr weglowy?? albo wyrzuc go calkiem i zatkaj jego doprowadzenie w kolektorze albo go zostaw.hukolo pisze:Na drugim zdjeciu te czerwone strzałki oznaczaja gdzie zatkalem, a niebieska podlaczenie przewodu z paliwem.
weber pomoc w ustawieniu i podlaczeniu
WitamKamilW pisze:no to zle podlaczyles bo ma byc na odwrot!!!!!!! ten dolny to doplyw paliwa a boczny to przelew ktory zatykasz!!!! datego ci robi tak jak opisujesz, pozatym po co ruszasz wogole filtr weglowy?? albo wyrzuc go calkiem i zatkaj jego doprowadzenie w kolektorze albo go zostaw.hukolo pisze:Na drugim zdjeciu te czerwone strzałki oznaczaja gdzie zatkalem, a niebieska podlaczenie przewodu z paliwem.
I sorki ze jestem taki dociekliwy i pytam i troche ciagle cos nie kapuje..... ale już tak daleko doszedlem a mam proste problemy odnosnie samej koncowki podlaczenia tego gaznika ... na fotce ponizej. Mam liczby we/wy w gazniku weber. :
1. - nie wiem co to jest nic nie robiłem zostawiłem tak jak jest
2. - zatkalem srubka
3. - podlaczylem do obudowy od filtra powietrza jako podcisnienie ...
4 i 4 - zlaczylem te dwa wejcia jedna rurka.
5. tak jak pisales zle podlaczylem bo to odplyw czyli zatkalem.
6. - podlaczylem przewod doplywowy paliwa.
Dobrze to jest podłączone ? bo już sam sie w tym tak zagmatwalem ze nie mam juz pojecia ... na necie szukalem jakiegos schematu materialow i nic nie znalazlem tylko schematy ale nie do tego typu webera . Ten co posiadam to sc2 12
...................................
...................................
Prosze o pomoc z gory dzieki wielkie
ps1. zrobilem regeneracje gaznika wymiana dysz uszczelek plywaka i czyszczenie ...
ps2. natrafilem na problem z plywakiem. jak wymienialem na nowy bo poprzedni był dziurawy to za pierona nie moglem doszukac sie jak go ustawić w jakim go połozeniu ustawić ile ma sie wychylac ile ma odstawać ...
PŁYWAK
dobra pdlacze + 12 v ale jeszcze nie ustawiłem pływaka proszę o porade jak ustawić KamilW ! ?KamilW pisze:podlacz pod +12V i bedzie hulac plywak ustawiles juz??hukolo pisze:1. - nie wiem co to jest nic nie robiłem zostawiłem tak jak jest
Ostatnio zmieniony wt cze 12, 2007 09:56 przez hukolo, łącznie zmieniany 2 razy.
Gotowa kryza do 1.3 mh (jak się gardło świeci hihi)
.
Mam piwo, więc idę robić uszczelkę;)
[ Dodano: 13 Cze 2007 15:25 ]
A i żeby było jasne - w 1.3 MH nie da się zmieścić dolotu z 1.6 (tego płaskiego, z napisem VOLKSWAGEN co koledzy często wcześniej pokazywali) . Silnik stoi za wysoko
Jutro będziemy z ojcem kombinować nad wyklepaniem odpowiednio filtra z dużego fiata(tylko zrobimy z niego kolanko z odejściem do rury dolotowej i do odpowietrzenia. Zaczniemy coś robić - będą fotki.
.
Mam piwo, więc idę robić uszczelkę;)
[ Dodano: 13 Cze 2007 15:25 ]
A i żeby było jasne - w 1.3 MH nie da się zmieścić dolotu z 1.6 (tego płaskiego, z napisem VOLKSWAGEN co koledzy często wcześniej pokazywali) . Silnik stoi za wysoko
Jutro będziemy z ojcem kombinować nad wyklepaniem odpowiednio filtra z dużego fiata(tylko zrobimy z niego kolanko z odejściem do rury dolotowej i do odpowietrzenia. Zaczniemy coś robić - będą fotki.
Ostatnio zmieniony śr cze 13, 2007 16:16 przez Pim, łącznie zmieniany 1 raz.
Wbrew pozorom przepiękny gazior jak go zamontujesz to daj znać jak działa w porównaniu z fso. ps. jak to 2 przepustnice otwarte ? to nie za dużo bedzie spalał ?KamilW pisze:Czesc Panowie, ale mam RARYTAS!!!!!! ORGINALNEGO WEBERA prosto z wloch!!! Tak mi sie wymyslilo ze bedzie z niego piekna symetria - czyli gaznik z obiema przepustnicami otwieranymi jednoczesnie. Gaznik pomimo wieku (1969) jest lepiej wykonany niz te wszystkie fosy etc. i jest igla . Ponizej fotki
[url=http://images11.fotosik.pl/76/a6b37b0985665a4bm.jpg]Obrazek[/URL]
przerobka gaziora na webera
- KamilW
- Forum Master
- Posty: 1761
- Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Ja mam sklepik pod domem albo z rozbiorki. Jak ktos cos potrzebuje to pisac
[ Dodano: Czw Cze 14, 2007 20:50 ]
Aha, by the way, zrobilem maly programik w excelu ktory dobiera wymiary glowne gaznika do samochodu. Podaje sie tylko pojemnosc, obroty przy odcieciu, ustala jaka pierwsza gardziela sie dysponuje i gotowe... wyniki za czesto zaskakujace ale poprawne - zrobione na bazie serwisowki firmy SOLEX o dobieraniu i tuningu gaznikow jak ktos chce to pisac, albo podawac silniki to mu podam jakie sa dla niego wyniki.
[ Dodano: Czw Cze 14, 2007 20:50 ]
Aha, by the way, zrobilem maly programik w excelu ktory dobiera wymiary glowne gaznika do samochodu. Podaje sie tylko pojemnosc, obroty przy odcieciu, ustala jaka pierwsza gardziela sie dysponuje i gotowe... wyniki za czesto zaskakujace ale poprawne - zrobione na bazie serwisowki firmy SOLEX o dobieraniu i tuningu gaznikow jak ktos chce to pisac, albo podawac silniki to mu podam jakie sa dla niego wyniki.
Nie tylko u Ciebie - w Gdańsku też pupa - na szczęście kolega KamilW mi wysłał to czego potrzebowałem.hukolo pisze:mam pytanie gdzie kupujecie dysze do gaznikow na internecie czy w sklepach ? bo u mnie w saczu to nigdzie nie moge dostac dysz i czesci do gaznikow weber ...
Wykonywanie dolotu do 1.3 mh ...
Tyle zostało z oryginalnej pokrywy filtra od Golfa...
A tyle od obudowy filtra z fiata...
wycięte elementy od fiata:
Zaraz zrobię zdjęcia tego co wyczarowałem z Ojcem.
[ Dodano: 14 Cze 2007 21:51 ]
Dolot do 1.3 MH part: któraś.
Wszystko jeszcze będzie dopasowywane, uszczelniane itp - jak narazie IMO wlot jest za wysoko, ale zobaczymy jak to będzie z rurkami jutro. Całość teraz jest poskręcana na śruby, uszczelniona uszczelkami do okien(te białe;) ), które pewnie zostaną w kilku miejscach.
Dolny element:
Jak widać trzeba było wlot oryginalny dać bliżej i w innym miejscu, a 'noga' trzymająca pokrywę musiała być trochę obniżona. Doprowadzenie zostało trochę sklepane - by pole powierzchni przybliżyło się do przyszłych rur dolotowych - fi 50.
Pokrywa:
Uszczelki + odpowiednie dopasowanie do wlotu(ale i tak trzeba jeszcze wokół niego doszczelnić, bo nie było zbyt jak dopasować bez większych ingerencji w kształt pokrywy.
Dziurka na środku - do śruby mocującej.
I całość:
No i oczywiście jak będzie wszystko SI , to czeka mnie malowanie etc.
Ostatnio zmieniony czw cze 14, 2007 21:53 przez Pim, łącznie zmieniany 2 razy.
- KamilW
- Forum Master
- Posty: 1761
- Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Teraz moja kolej na chwalenie sie jak mi ida prace Ogolnie przygotowuje warsztat jak na razie. Wybralem dysze. Finalna konfiguracja to: gardziele 21/26, dysze paliwa: 110/140, dysze powietrza: 160/200, rurki emulsyjne F30/F30. Jak widac po fotkach wyposazylem warsztat i bede dzialal. Niespodzianka bedzie filtr powietrza ale to zobaczycie jak bedzie gotowy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 198 gości