Chiptunning Allegro.pl 1,9 TDI, 110KM, 260NM

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » wt cze 12, 2007 11:27

covacsxxx, na PB


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » wt cze 12, 2007 11:39

soobolek pisze:Wdaje mi sie ze w seryjnie produkowanych autach o takim samym oznaczaniu komputera i scalaków sterujących takie parametry jak dawka paliwa i ciśnienie doładowania sa niemal identyczne.
Zależy jak autko jest eksploatowane :) , jeden bedzie miał w serii 80 KM , drugi 96 KM , dlatego zmianę softu robi się pod konkretne autko z uwzględnieniem wielu danych na temat silnika .
Trzeba podłączyć się pod VAG , schamowac się itp. aby ustalić to wszystko
soobolek pisze:miła, fachowa obsługa połączona z wykładem na temat pracy silnika to jest to za co płacimy duze pieniądze.
duże pieniądze , płacimy za to co napisałem wyżej , fachową obsługę i to , że człowiek który zmenia nam program , ryzykuje , że może coś uszkodzić ( róźnie to bywa )

PS. i to nie jest gotowiec na zasadzie samej wymiany , tu trzeba troszkę namodzić , żeby dobrze wyszło ..... test ==> hamownia ==> zmiana softu ==> i znowu hamownia i tak w kółko do uzyskania zadawalających efektów :)
Ostatnio zmieniony wt cze 12, 2007 11:44 przez damcio151, łącznie zmieniany 1 raz.



soobolek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: ndz kwie 15, 2007 12:49
Lokalizacja: Białystok

Post autor: soobolek » wt cze 12, 2007 17:54

Nie wiem o jakich "wielu danych na temat silnika" mówisz ale największy wpływ na wynik czy na danym aucie pokaże sie 80 czy 96 KM ma sama hamownia.
Ja uważam ze specjaliści (a na pewno ich część) tez korzysta z gotowca i wprowadza ewentualne zmiany o czym pisałem poprzednio.
Wracając do tematu - ja za fachowa obsługę nie chciałem płacić bo uznałem ze wystarczy mi chip z allegro i ty na pewno też tak uważasz skoro zdecydowałeś się na jeszcze tańsze rozwiązanie.... więc o czym mu tu ??


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=103541

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » wt cze 12, 2007 18:00

soobolek pisze:ale największy wpływ na wynik czy na danym aucie pokaże sie 80 czy 96 KM ma sama hamownia.
zgadza się , ale hamownia pokaże tylko to , że silnik ma tyle lub tyle KM i NM . diagnoza vag pokaże wszystkie inne dane potrzebne do zrobienia softu pod dany silnik
soobolek pisze:ja za fachowa obsługę nie chciałem płacić bo uznałem ze wystarczy mi chip z allegro i ty na pewno też tak uważasz skoro zdecydowałeś się na jeszcze tańsze rozwiązanie.... więc o czym mu tu ??
uwierz , gdybym miał te 1000 zł to już bym pojechał do łodzi :P , opornik wstawiłem , tylko dla bezpieczeństwa przy wyprzedzaniu :)



Pursuit
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: sob maja 05, 2007 22:58
Lokalizacja: B-stok

Post autor: Pursuit » śr cze 13, 2007 13:35

A mozesz powiedziec gdzie jest jakas hamownia w Białymstoku i ile sie placi za nia ?



olek256
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: śr paź 25, 2006 10:49
Lokalizacja: L-wa

Post autor: olek256 » śr cze 13, 2007 15:27

soobolek,
czy moglbys zapodac jakies foto tego "chipa"?
popatrz sie w moj podpis... tyle samoKM i 20wiecej NM a wydalem 3zl...
stawiam flaszke ze ktos ci tylko dawke paliwa zmienil :)
Gitner pisze:Nie szargaj dobrego imienia opornika, u mnie w 1Z dal 116KM i 290Nm
no ale ty miales bonusa wiec wychodzi na to samo co daje opornik :)


Nie ma tego dobrego, co by na zle nie wyszlo...

Pan instruktor nauki jazdy :bigok:

Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » śr cze 13, 2007 15:31

olek256 pisze:no ale ty miales bonusa wiec wychodzi na to samo co daje opornik :)
To sie wlasnie nazywa kondycja silnika.. Opor u mnie dal 18KM.. i moze dac wiecej. Wg mnie 120KM i 300NM jest w stanie przekroczyc sama regulacja oporu.

Gitner


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » śr cze 13, 2007 15:41

Gitner pisze:Wg mnie 120KM i 300NM jest w stanie przekroczyc sama regulacja oporu.
a co będzie po wstawieniu rezystora do ECU , aby zmylić MAP sensor i podnieść ciśnienie :okej:



olek256
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: śr paź 25, 2006 10:49
Lokalizacja: L-wa

Post autor: olek256 » śr cze 13, 2007 15:48

Gitner pisze: Opor u mnie dal 18KM
a mi dal 22 przy tym samym oporniku. dziwne.........
damcio151 pisze:a co będzie po wstawieniu rezystora do ECU , aby zmylić MAP sensor i podnieść ciśnienie
bedzie madafaka :bigok:


Nie ma tego dobrego, co by na zle nie wyszlo...

Pan instruktor nauki jazdy :bigok:

Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » śr cze 13, 2007 15:49

Tak wogole co daloby gdyby oszukac sygnal z przeplywki i dac ja na 100% ? Gdzies wyczytalem zeby we wtyczke wstawic diode..

Pozdro
Gitner


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

olek256
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: śr paź 25, 2006 10:49
Lokalizacja: L-wa

Post autor: olek256 » śr cze 13, 2007 15:53

a mozna zjechac potencjometrem do "zera" i bylo by to samo?wtedy by chyba nie zapalil...
Ostatnio zmieniony śr cze 13, 2007 15:53 przez olek256, łącznie zmieniany 1 raz.


Nie ma tego dobrego, co by na zle nie wyszlo...

Pan instruktor nauki jazdy :bigok:

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » śr cze 13, 2007 15:56

olek256 pisze:a mozna zjechac potencjometrem do "zera"
jakbyś dał zero to by nie było poru , czyli tak jakby nie było opornika :bajer:
Gitner pisze:Tak wogole co daloby gdyby oszukac sygnal z przeplywki i dac ja na 100% ? Gdzies wyczytalem zeby we wtyczke wstawic diode..
dziechu chyba coś o tym pisał :)



olek256
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: śr paź 25, 2006 10:49
Lokalizacja: L-wa

Post autor: olek256 » śr cze 13, 2007 15:59

damcio151 pisze:jakbyś dał zero to by nie było poru , czyli tak jakby nie było opornika
cos tu jest nie tak bo jak dasz 600ohm to auto bedzie slabsze, jak dasz 400 to bedzie mocniejsze od 600... analogicznie patrzac jak zjade do zera to powinno silnik roztargac... :P
Ostatnio zmieniony śr cze 13, 2007 15:59 przez olek256, łącznie zmieniany 1 raz.


Nie ma tego dobrego, co by na zle nie wyszlo...

Pan instruktor nauki jazdy :bigok:

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » śr cze 13, 2007 16:01

olek256 pisze:cos tu jest nie tak bo jak dasz 600ohm to auto bedzie slabsze, jak dasz 400 to bedzie mocniejsze od 600.
tak jest :)
olek256 pisze:analogicznie patrzac jak zjade do zera to powinno silnik roztargac... :P
nie :P , opór 0 to nic , czyli nie ma opornika :P , co innego 100 ohm



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości