Chiptunning Allegro.pl 1,9 TDI, 110KM, 260NM

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

soobolek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: ndz kwie 15, 2007 12:49
Lokalizacja: Białystok

Post autor: soobolek » pn cze 11, 2007 20:45

Może i mogłem uzyskać podobną moc dożo mniejszym kosztem ale psychicznie czuje sie lepiej ze mam nowy program, a koszt w porównaniu do korzyści i tak nie jest duży.

Wydaje mi sie że rezystor bardziej szkodzi silnikowi oszukując go niż chip.

Kumpel miał rezystor w nissanie 1,6 to auto miało kopa dobrego ale zaczęło mu palić 2-3 litry więcej bezyny. Ja praktycznie nie odczułem różnicy w spalaniu - no może max 0,5l/100km ale wydaje mi się ze troszkę inaczej jeżdżę.
Ostatnio zmieniony pn cze 11, 2007 20:49 przez soobolek, łącznie zmieniany 2 razy.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=103541

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pn cze 11, 2007 20:48

soobolek pisze:Wydaje mi sie że rezystor bardziej szkodzi silnikowi oszukując go niż chip.
a wiesz jak zostały zmienione mapy w tym chipie :?:



soobolek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: ndz kwie 15, 2007 12:49
Lokalizacja: Białystok

Post autor: soobolek » pn cze 11, 2007 20:50

damcio151 pisze:
soobolek pisze:Wydaje mi sie że rezystor bardziej szkodzi silnikowi oszukując go niż chip.
a wiesz jak zostały zmienione mapy w tym chipie :?:
Oczywiście ze nie wiem ale na pewno zostało tam zmienione więcej parametrów niż odczyt z jednego czujnika.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=103541

Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » pn cze 11, 2007 20:54

soobolek pisze:Oczywiście ze nie wiem ale na pewno zostało tam zmienione więcej parametrów niż odczyt z jednego czujnika.
Skąd ta pewność ?


=-Pinhead-=

soobolek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: ndz kwie 15, 2007 12:49
Lokalizacja: Białystok

Post autor: soobolek » pn cze 11, 2007 20:57

Pinhead pisze:
soobolek pisze:Oczywiście ze nie wiem ale na pewno zostało tam zmienione więcej parametrów niż odczyt z jednego czujnika.
Skąd ta pewność ?
Masz rację, w życiu tylko śmierć jest pewna ;-)


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=103541

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pn cze 11, 2007 21:04

soobolek pisze:Masz rację, w życiu tylko śmierć jest pewna ;-)
powiem tak ... Jeżeli robisz u osoby która ma uznanie i zna się bardzo dobrze na tym co robi to nie masz się czym przejmować , najczęściej virus robiony jest pod dany samochód , dlatego tyle kosztuje , ale masz tam praktycznie wszystko zmienione , w dodatku z korzyścią dla silnika . Jeżeli kupujesz na takim allegro , to nie wiesz nic o tym , co jest tam namodzone , może być tak , ze jedynie zwiększona została dawka paliwa :P



soobolek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: ndz kwie 15, 2007 12:49
Lokalizacja: Białystok

Post autor: soobolek » pn cze 11, 2007 21:58

damcio151 pisze:
soobolek pisze:Masz rację, w życiu tylko śmierć jest pewna ;-)
powiem tak ... Jeżeli robisz u osoby która ma uznanie i zna się bardzo dobrze na tym co robi to nie masz się czym przejmować , najczęściej virus robiony jest pod dany samochód , dlatego tyle kosztuje , ale masz tam praktycznie wszystko zmienione , w dodatku z korzyścią dla silnika . Jeżeli kupujesz na takim allegro , to nie wiesz nic o tym , co jest tam namodzone , może być tak , ze jedynie zwiększona została dawka paliwa :P
Nie jest tak ze wcale nie wiem nic bo przecież mam wydruk z hamowni więc wiem jak się zmieniła charakterystyka silnika a to już jest dozo. Program był też pisany pod konkretny model silnika, konkretne oznaczenia komputera i konkretnie oznaczenia scalaków ! , za co sprzedający ręczył swoją opinią. Robiąc auto u kogoś kto sie zna wcale nie znaczy ze będzie inaczej bo przecież on ręczy też tylko (a może i nie tylko) swoją opinią.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=103541

Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » pn cze 11, 2007 22:11

soobolek pisze:mam wydruk z hamowni więc wiem jak się zmieniła charakterystyka silnika a to już jest dozo.
Wiec czy ja moge zapodac tu swoj wykres i powiesz mi cos o mojej charakterystyce i jakie sa roznice pomiedzy nimi, ktory lepszy itp..?
Program był też pisany pod konkretny model silnika, konkretne oznaczenia komputera i konkretnie oznaczenia scalaków
...ale niekonkretny stan silnika i podzespolow..

Pozdro
Gitner


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » pn cze 11, 2007 22:14

soobolek, I po wykresie z hamowni będziesz w stanie stwierdzić czy ta zmiana jest spowodowana zwiększoną dawką paliwa jak przy rezystorze czy dokładnie dobranymi mapami wtrysków ? :)
Ostatnio zmieniony pn cze 11, 2007 22:15 przez Pinhead, łącznie zmieniany 1 raz.


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
covacsxxx
Forum Master
Forum Master
Posty: 1096
Rejestracja: ndz mar 19, 2006 10:17
Lokalizacja: Sokółka/Białystok
Kontakt:

Post autor: covacsxxx » pn cze 11, 2007 22:59

a gdzie hamowales swego golfa...w bialymstoku czy w wawie??


[img]http://img387.imageshack.us/img387/3857/covacsxxxmp9.png[/img]

soobolek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: ndz kwie 15, 2007 12:49
Lokalizacja: Białystok

Post autor: soobolek » pn cze 11, 2007 23:04

Pinhead pisze:soobolek, I po wykresie z hamowni będziesz w stanie stwierdzić czy ta zmiana jest spowodowana zwiększoną dawką paliwa jak przy rezystorze czy dokładnie dobranymi mapami wtrysków ? :)
Nic takiego nie powiedziałem.

[ Dodano: 11 Cze 2007 23:04 ]
covacsxxx pisze:a gdzie hamowales swego golfa...w bialymstoku czy w wawie??
W Białymstoku.

[ Dodano: 11 Cze 2007 23:14 ]
Gitner pisze:
soobolek pisze:mam wydruk z hamowni więc wiem jak się zmieniła charakterystyka silnika a to już jest dozo.
Wiec czy ja moge zapodac tu swoj wykres i powiesz mi cos o mojej charakterystyce i jakie sa roznice pomiedzy nimi, ktory lepszy itp..?
Program był też pisany pod konkretny model silnika, konkretne oznaczenia komputera i konkretnie oznaczenia scalaków
...ale niekonkretny stan silnika i podzespolow..

Pozdro
Gitner
No pewnie ze po spojrzeniu na wykres można stwierdzić która krzywa jest lepsza wg. własnych preferencji.

A jak ty byś określił jaki u Ciebie jest konkretny stan silnika i podzespołów ? A potem w jaki sposób wziąłbyś pod uwagę te miarodajne wyniki przy projektowaniu programu ?


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=103541

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » wt cze 12, 2007 07:26

soobolek pisze:A jak ty byś określił jaki u Ciebie jest konkretny stan silnika
hamownia
Ale tutaj chodzi o to , że virus jest robiony pod silnik klienta , czyli nie jakiś tam chip uniwersalny do silników 1z , tylko jeden chip pod jeden silnik , uwzględniając to , jak pompuje turbo , jaka jest dawka paliwa itd. zmieniając te wartości



soobolek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: ndz kwie 15, 2007 12:49
Lokalizacja: Białystok

Post autor: soobolek » wt cze 12, 2007 10:21

damcio151 pisze: hamownia
Ale tutaj chodzi o to , że virus jest robiony pod silnik klienta , czyli nie jakiś tam chip uniwersalny do silników 1z , tylko jeden chip pod jeden silnik , uwzględniając to , jak pompuje turbo , jaka jest dawka paliwa itd. zmieniając te wartości
Wdaje mi sie ze w seryjnie produkowanych autach o takim samym oznaczaniu komputera i scalaków sterujących takie parametry jak dawka paliwa i ciśnienie doładowania sa niemal identyczne.

To co próbuje powiedzieć to to że projektowany program pod konkretny samochód tak naprawdę rożni sie bardzo niewiele, może 10%. To o czym możemy decydować to ewentualnie przebieg momentu obrotowego wg życzenia klienta ( i to oczywiście w ograniczonych przedziałach) i właściwie za to plus miła, fachowa obsługa połączona z wykładem na temat pracy silnika to jest to za co płacimy duze pieniądze.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=103541

Awatar użytkownika
covacsxxx
Forum Master
Forum Master
Posty: 1096
Rejestracja: ndz mar 19, 2006 10:17
Lokalizacja: Sokółka/Białystok
Kontakt:

Post autor: covacsxxx » wt cze 12, 2007 11:19

soobolek pisze:W Białymstoku.
a dokladnie gdzie??


[img]http://img387.imageshack.us/img387/3857/covacsxxxmp9.png[/img]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 52 gości