Grające zawory

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
kristo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: czw lut 09, 2006 10:19
Lokalizacja: Pasłęk

Grające zawory

Post autor: kristo » pn cze 11, 2007 14:50

Niestety muszę odgrzebać temat, ponieważ po wymianie szklanek, oleju i filtra. Na początku jak auto trochę dostało w pupę to zawory mi grały że hoho. Tłumaczyłem to sobie tym, że pewnie oleju jeszcze nie nabrały. Po ok. 200 km. nieco sie uspokoiło, choć dalej grają ale trochę mniej (od wymiany szklanek i oleju zrobiłem jakieś 400 km) . Jestem zaskoczony bo na starych szklankach wogóle nie słyszałem zaworów. Olej został nalany ten sam co poprzednio tj casrol półs.
Jak odpalę auto jest fajnie szklaneczek wogóle nie słychać. Tylko to zawory podczas jazdy. Jak je za bardzo słyszę i ujmę gazu to cisza. Muszę delikatnie operować gazem, ale tego wecześniej nie było, no chyba, że naprawde przegiełem.
CO WY NA TO.



Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » pn cze 11, 2007 18:44

Przy wymianie szklanek mogłeś coś "urwać" i np. "przestawił się" zapłon.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
kristo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: czw lut 09, 2006 10:19
Lokalizacja: Pasłęk

Post autor: kristo » wt cze 12, 2007 07:23

Dodam z ostatnich obserwacji, że granie zaworów jest mniejsze na benzynie 98.
zodiak pisze:Przy wymianie szklanek mogłeś coś "urwać" i np. "przestawił się" zapłon.
Czyli regulacja zapłonu rozw. problem ?



Bąku
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 794
Rejestracja: pn lut 19, 2007 17:38
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Bąku » wt cze 12, 2007 07:55

to nie jest granie zaworów stary tylko spalanie stukowe spowodowane przestawieniem zapłonu spalanie stukowe często jest mylone ze stukaniem zaworów, a na 98 słychać mniej bo to z liczbą oktanową 98 ma większą odporność na spalanie stukowe, także śmigaj na ustwienie zapłonu!!


Mój Były mk3 na VENTO FRONCIE
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=102145&postdays=0&postorder=asc&start=0

Awatar użytkownika
kristo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: czw lut 09, 2006 10:19
Lokalizacja: Pasłęk

Post autor: kristo » wt cze 12, 2007 08:23

Bąku pisze:śmigaj na ustwienie zapłonu!!
Tak też zrobię.

[ Dodano: Wto Cze 12, 2007 08:25 ]
A czy to spalanie stukowe to grożna rzecz, czy tak z tydzień mogę jeszcze pośmigać.



Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » wt cze 12, 2007 08:50

i ja sie dolacze z pytaniem, tez mam takie stukanie jak kolega i to tylko na obciazonym silniku przy wyzszych obrotach, na poczatku myslalem ze to popychacze, wymiana oleju na inny pomogla na troche ale znow to slychac, nie wiem czy ma to znaczenie ale sa male problemy z uruchomieniem porannym lapie po paru sekundach, na cieplym nie ma problemu, a uklad WN sprawny, czy to moze byc zaplon lub rozrzad? dodam ze nieda sie idealnie na znaki ustawic rozrzadu.


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Bąku
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 794
Rejestracja: pn lut 19, 2007 17:38
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Bąku » wt cze 12, 2007 10:29

A czy to spalanie stukowe to grożna rzecz, czy tak z tydzień mogę jeszcze pośmigać.
no dla silnika dobre to to niejest bo zapłon następuje za wcześnie część energii jjest poprostu tracona niszczą się tłoki i gładzie cylindrów....

[ Dodano: 12 Cze 2007 10:31 ]
dodam ze nieda sie idealnie na znaki ustawic rozrzadu.
jak to się nieda ustawić??
raczej to bedzie zapłon bo jakby był przestawiony rozrząd to silnik by cały czas chodził inaczej a nie tylko na wysokich obrotach


Mój Były mk3 na VENTO FRONCIE
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=102145&postdays=0&postorder=asc&start=0

Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » wt cze 12, 2007 13:30

nie da sie ustawic na znaki idealnie bo znaki na kolach wypadaja o pol zeba przesuniete :) nie przeszkadza to w niczym? i w ktora strone go ustawic (o te pol zeba)?
Ostatnio zmieniony wt cze 12, 2007 13:31 przez T.O.B.I., łącznie zmieniany 1 raz.


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
kristo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: czw lut 09, 2006 10:19
Lokalizacja: Pasłęk

Post autor: kristo » pt cze 22, 2007 14:19

Powracam do tematu po wizycie u mechanika.
Zapłon został ustawiony osylaskopem (chyba tak to się nazywa) i jest super cisza i moc. Dzięki wszystkim za pomoc. Pkt. już dane.
Przy okazji wymieniłem lożyska w tylnych kołach bo już wyły. Nowe były SKF, ale dla ciekawości dodam, że założone były FAG nie wiem czy od nowości, ale na pewno w PL nie było nic tam robione. Taka ciekawostka.
Proszę o zamknięcie tematu.

[ Dodano: Pią Cze 22, 2007 14:20 ]
Zapłon był zdecydowanie za wczesny.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 221 gości