Przyspieszenie zapłonu

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Przyspieszenie zapłonu

Post autor: Pinhead » pn cze 11, 2007 15:29

Witam i pytam ;)

Jaki ma wpływ przyspieszenie zapłonu (na rozdzielaczu) na porzebieg momentu obrotowego ? Mam u siebie przyspieszony zapłon o około 3 stopnie i wykres wskazuje na lepszą elastyczność ale gorszą moc maksymalną osiąganą przy ok.5640rpm zamiast tego co fabryka podaje czyli 5250. Niestety nie mam wykresu przy zapłonie standardowo ustawionym więc i porównać nie mam do czego :(
Druga sprawa to chciał bym zwiększyć moc w górnym zakresie obrotów nawet jeśli było by to kosztem dołu obrotów (w granicach rozsądku). Czy przerabiał ktoś z Was dolot na krótszy w RP/ABS opierając się na wyliczeniach lub posiada wykres hamowni przed i po modyfikacji ?


Wykres z hamowni :dol:


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
Golf GTi
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: pt lip 29, 2005 20:54
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: Golf GTi » pn cze 11, 2007 21:31

No wlasnie ja tez sie przypinam do tego tematu ,w/g mnie jak zaplon przyspieszysz to moc bedzie wieksza w wyzszym zakresie obrotow, ale spadnie elastycznosc silnika, bedzie tez lepiej sie wkrecac na obroty, no i zawory beda "dzwonic w nisikm zakresie obrotowym jak sie go przytrzma na za wysokim biegu ,przynajmniej tak jest u mnie w PF



Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » pn cze 11, 2007 22:01

Mój jest standardowo przystosowany do 91 oktan więc jak go zaleje 95 to jest pewna rezerwa dzieki której (tak przypuszczam) spalanie stukowe nie występuje.


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
ADi997
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 771
Rejestracja: ndz paź 29, 2006 09:30
Lokalizacja: Leicester - UK
Kontakt:

Post autor: ADi997 » pn cze 11, 2007 22:42

To można opóźnić troche zaplon aby w pełni wykorzystac te 95 oktan :grin:


Aktualne DupoVWozy:
Passat B5 3BG AWX
Golf MK2 APU+DEA
Jetta MK2 Coupe JP----->??

Projekt Golf MK2 na facebook.com/MyGolfMK2

Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » pn cze 11, 2007 22:49

Hmm... no to opóźnianie czy przyspieszanie wymaga większej liczby oktanowej ? :goof: Z tego co mi wiadomo to opóźnienie zapłonu pozwoliło by na lanie benzyny z jeszcze niższą liczbą oktanową.
Ostatnio zmieniony wt cze 12, 2007 00:49 przez Pinhead, łącznie zmieniany 1 raz.


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
Superbeasto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: ndz maja 20, 2007 19:42
Lokalizacja: Busko-Zdrój
Kontakt:

Post autor: Superbeasto » czw cze 14, 2007 15:58

lukasz_zn pisze:Co to jest ten komputer?
no właśnie co to jest? Obrazek tylko takie cos znalazłem...


viewtopic.php?f=87&t=291120 czego nie było w tym aucie... eh.

Awatar użytkownika
sati26
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: sob sie 26, 2006 22:05
Lokalizacja: Ełk
Kontakt:

Post autor: sati26 » pt cze 15, 2007 12:10

A czy orientuje się ktoś jak to jest z silnikiem AAM czy regulacja tam zapłonu nie odbywa sie przez ECU ? czy kręcenie aparatem pozwala na jakąś zmianę na stałe czy zaraz komputer to skoryguje ??



Awatar użytkownika
zajac
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2492
Rejestracja: sob sty 21, 2006 23:18
Lokalizacja: krakow,skarzysko
Kontakt:

Post autor: zajac » sob cze 16, 2007 01:26

jak mi jeden z pseldo mechanikow ustawil zaplon na cos ok 30 stopni do przodu auto rzeczywiscie chodzilo jak burza na obu paliwach tyle ze po 2 tyg kopulka i palec byly do wymiany bo tak je upalilo wiec nie wiem czy duze wyprzedzanie jest oplacalne pare stopni moze ale tylko pare

a wogole to jak powinien byc ustawiony zaplon przy gazie bo niektorzy mowia ze ma byc wyprzedzony a niektorzy ze ma byc jak fabryka dala?? moze mi ktos to wyjasnic??


Moje mark 4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=251704&start=0

NARZĘDZIA I SPRZĘT WARSZTATOWY - SPRZEDAŻ
Pomoc prawna - ubezpieczenia
Ubezpieczenia PZU OC, AC, NNW, Pakiety - Tanio

Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » sob cze 16, 2007 11:15

Na gazie można wyprzedzić o 3-4 stopnie. Mieszanka gazowa ma więcej oktan więc można ją nieco bardziej skompresować bez spalania stukowego.


=-Pinhead-=

raflik1986
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: sob wrz 15, 2007 10:42
Lokalizacja: ŁAZISKA ŚREDNIE
Kontakt:

Post autor: raflik1986 » śr lip 30, 2008 20:33

siemanko :)
to moze powie mi ktos jak złozyc aparat zapłonowy ?? mam golfa 2 gti 16v i dzis wynieniłem halla no i jak sie okazało jeszcze gorzej chdzi niz na starym hallu :( niewiem jak ma byc ustawione takie metalowe kołeczko z wycieciami co biegnie przez czujnik halla wiem ze te kółeczko na halu na za zadanie robic przerwe,iskre,przerwe,iskre i tak w kółko :) POMOCY!!!!!!!!!!!!!!!! dajcie jakies wskazówki ! czy ustawienie tego kółeczka ma jakis wpływ na działanie silnika jesli tak to napiszcie jak go ustawic??


[b]GOLF MK2 1.8 GTI 16V[/b]

Awatar użytkownika
GTH
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 268
Rejestracja: ndz lip 08, 2007 21:20
Lokalizacja: Piła

Post autor: GTH » śr lip 30, 2008 22:07

Wiec tak, na lpg jest mozliwosc bezpiecznego przyspieszenia zaplonu o kilka stopni, jak pisze pinhead.
Co do jednej odpowiedzi powyzej ze znaczne wyprzedzenie kata zaplonu na rozdzielaczu doprowadzilo do uszkodzenia kopulki wraz z palcem jest brednia. Energia doprowadzana jest ciagle taka sama czy zaplon jest przyspieszony czy tez opozniony



Awatar użytkownika
dziabi3
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 905
Rejestracja: pt maja 16, 2008 15:34
Lokalizacja: xxxxxxxx

Post autor: dziabi3 » śr maja 05, 2010 15:30

odświerzam temat

silnik jak w opisie , po ustawieniu na lampie stroboskopowej silnik miał moc na pb i lpg ale miał strasznego muła i buczał przy przyspieszeniu lecz na lpg słabszy w każdym zakresie obrotów

kiedyś na pb był silniejszy na niskich ale za to na lpg na wysokich był silniejszy

wiec zrobiłem sobie kreseczkę na głowicy i aparacie i zapłon cofnąłem o jakieś 1,5mm na te kreski

efekt wsiadam odpalam na pb i wciskam gaz auto żwawo ale to żwawo idzie do przodu , jak kiedyś zapinam lpg to samo pięknie się zbiera na lpg znacznie silniejszy przy jak średnich i wysokich obrotach

porostu bomba


był golf3 ABD 1,4 60km
był golf3 AFT 1,6 101km
było punto gt 1,4 136km
jest ford focus 2.0 131km
jest BMW 330Ci 231Km
ale na pewno będzie kiedyś jeszcze VW bo VW to jak dobry sex którego nigdy za wiele :-0

HUBERT GTI
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: pn kwie 23, 2007 00:56
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: HUBERT GTI » sob maja 08, 2010 23:32

Poprostu moim zdaniem przyśpieszyłeś zapłon i dzięki temu auto ogólnie się lepiej zbiera. Ja u siebie w MK3 2.0 2E też to ostatnio zrobiłem i efekt bomba :grin: jak by jakieś turbo było, jeśli chodzi o skutki uboczne to wolne obroty się podniosły do ok 1100rpm. Mi tam to zupełnie nie przeszkadza, ale pytanie do znawców czy takie wyprzedzenie jest bezpieczne dla silnika??

PS: Niby niektórzy mówią że najlepiej auto pracuje gdy jest ustawione na słuch - a przy takim ustawieniu mój Golf pracuje najlepiej - bo przecież najlepiej wkręca się na obroty.

Pozdrawiam!



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości