Ciezko odpala, kopci, jakby palil na 3 gary

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

lolas79
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 18:14
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: lolas79 » pt cze 08, 2007 22:35

twardy pisze:w TD to chyba tylko poprzez wykrecenie wtrysków i zamontowanie ich pod specialna pompke a pózniej sprawdzenie rozpylania , koszt to około 120 zł niestety.
Coś koło tej kwoty,sprawdzenie pompy to juz inna bajka,wiec jak juz zacznij od wtrysków.

Pozdro


Obrazek

Awatar użytkownika
mikan
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 173
Rejestracja: ndz lut 04, 2007 12:55
Lokalizacja: BYDGOSZCZ

Post autor: mikan » pt cze 08, 2007 23:19

najpierw bym odpalil silnik, i po kolei kazdy wtryskl lookal czy wogule daje paliwo,a pytalem czy jezdzisz bo zkrawa mi to na objaw obrocenia sie kolka na wale,rozrzad sie przestawil moze i tyle, zdejmioj pokrywe zaworow i sprwdz kontrolne punkty, ja przynajmnoiej tak mialem,tyle ze potem i tak mi sie klin zerwal a to juz lipa



Michnik
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 623
Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
Lokalizacja: Skarżysko
Auto: Golf IV TDI
Silnik: ARL

Post autor: Michnik » sob cze 09, 2007 10:08

A ja bym sprawdził czy rozrząd się nie przestawił na początek. To częsty przypadek w TD/AAZ jeżeli masz gibajace się koło pasowe na wale silnika.



Awatar użytkownika
mikan
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 173
Rejestracja: ndz lut 04, 2007 12:55
Lokalizacja: BYDGOSZCZ

Post autor: mikan » sob cze 09, 2007 12:28

no wlasnie to napisalem wyzej .... :)



pablo2303
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: sob gru 16, 2006 18:36
Lokalizacja: WLKP

Post autor: pablo2303 » sob cze 09, 2007 20:00

Ja również stawiam na klin na wale, to jest bardzo prawdopodobne!!! Proponuje to sprawdzić najszybciej, bo może być naderwany, a jak się zerwie do reszty to :panna:



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » sob cze 09, 2007 20:41

Niedaleko legnicy jest jeden pompiarz , ponoc najlepszy (opinia wielu osób) płaci sie 100 za sprawdzenie i wszelkie regulacje jezeli oczywiscie nie trzeba grzebac mechanicznie mówie o TDI .


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
tuha
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 131
Rejestracja: śr lis 29, 2006 22:49
Lokalizacja: KielCe
Kontakt:

Post autor: tuha » ndz cze 10, 2007 09:00

zaczne od sprawdzenia cisnienia na cylindrach jesli bedzie ok to popatrze wtryskiwacze i sprawdze tak jak polecacie czy sie nie przestawil rozrzad


jak nie jak tak
0,9 turbo boost:)
[img]http://images13.fotosik.pl/62/9447bd1f4a9bcf7cmed.jpg[/img]

Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » ndz cze 10, 2007 10:13

ja bym go oddał do jakiegos specmajstra.
I raczej nie pal go wiecej bo jak zapłon CI sie przestawił to lipa sprawdzales pasek moze?
Daj go do warsztatu i powiedz zeby go naprawili bo jak zaczniesz wszystko po kolei sprawdzac i wymieniac ( masz przykład świec) to zostawisz tyle co za drugi samochod.


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

Awatar użytkownika
mikan
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 173
Rejestracja: ndz lut 04, 2007 12:55
Lokalizacja: BYDGOSZCZ

Post autor: mikan » ndz cze 10, 2007 11:19

najlepiej sam zdejij pokrywe zaworow, sprawdz znaczek na walku rozrzadu,jak przestawione to bedziesz wiedzial co i jak dalej,to ci zajmie 5 min roboty, sam mozesz to sprawdzic



Awatar użytkownika
VW_Bodzio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: pn lut 19, 2007 10:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: VW_Bodzio » ndz cze 10, 2007 14:14

Kolego miałem Golfa III GTD a teraz mam Golfa III TDi i w obu przypadkach miałem ten sam problem nie chciał palić na zimnym i za każdym razem była ta sama przyczyna czyli ścinało klina na wale rozrządu. W moim przypadku kończyło sie to tak że wyciągałem wał i oddawałem go do regeneracji i regenerowali mi tylko samą końcówke wału.



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » ndz cze 10, 2007 19:07

VW_Bodzio pisze:W moim przypadku kończyło sie to tak że wyciągałem wał i oddawałem go do regeneracji i regenerowali mi tylko samą końcówke wału.
ja kupiłem drugi wałek bo mojego nie dało rady zregenerować.
choc słyszalem ze jest taki przyżąd do frezowania czy tez splanowania czoła wałka bez wyciagania.


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
tuha
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 131
Rejestracja: śr lis 29, 2006 22:49
Lokalizacja: KielCe
Kontakt:

Post autor: tuha » ndz cze 10, 2007 19:17

ja mam taki problem ze odpala ale chodzi jak beznyniak na 3 cylindrach strasznie kopci trzepie silnikiem i ma nierowne obroty


jak nie jak tak
0,9 turbo boost:)
[img]http://images13.fotosik.pl/62/9447bd1f4a9bcf7cmed.jpg[/img]

Awatar użytkownika
mikan
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 173
Rejestracja: ndz lut 04, 2007 12:55
Lokalizacja: BYDGOSZCZ

Post autor: mikan » ndz cze 10, 2007 21:04

hmm, VW_BODZIO nie wiem czy sie orientujesz jaka jest roznica miedzy kolem zebatym td od tdi,mianowicie tdi nie ma klina, co oznacze ze nie ma sie co sciac,ja mam td,zerwal mi sie klin,wyjalem wał, przerobilem pod kolko od tdi i jest ok,mialem w rece oba kolka, od td i tdi, tdi nie ma klinu zadnego,i dziwi mnie ze chodzil ci silnik na zerwanym klinie,chyba ze cos pomyliles,mogl chodzic jak sie kolko obrocilo,ale nie jak sie zerwal, to co ma kolega ktory zaloyl temat tp rzypuszczalnie sie kolko obrocilo,mi sie rozrzad o 4 zeby przestawil i dojechalem do domu,ale klin jeszcze wtedy byl na miejscu.zerwal sie pozniej



Awatar użytkownika
VW_Bodzio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: pn lut 19, 2007 10:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: VW_Bodzio » ndz cze 10, 2007 23:13

mikan , ja miałem w TD takie samo koło zębate jak i w TDi. Może i źle to napisałem może to nie jest klin ale wygląda to tak że końcówka wału jest od góry zfrezowana (z czoła wału wygląda to jak zfrezowany z góry okrąg). I w moim przypadku prawdopodobnie poluzowała sie śruba, którą przykręca sie koło i powoli rozbijała ten frez na kole zębatym i w ten sposób jak to koło wykonowało krótkie ruchy to rozbiło także frez na wale korbowym i jak zakładałem nowe koło to był taki duży luz na tym frezie że przestawiał zapłon (moim zdaniem luz był taki że jak by pasek przeskoczył przynajmniej o 1 ząbek) Nie wiem czy zrozumiale to wytłumaczyłem ale jak ktoś to robił to będzie wiedział o co chodzi i myśle również że pomogło to koledze który ma problem ze swoim TD.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 167 gości