O CO CHODZI W TYCH PARAMETRACH??? POMÓŻCIE!!

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
jordan233
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: sob kwie 09, 2005 14:31
Lokalizacja: POMORZE
Kontakt:

O CO CHODZI W TYCH PARAMETRACH??? POMÓŻCIE!!

Post autor: jordan233 » sob maja 07, 2005 20:10

CZEŚC!!
JESTEM JESZCZE ZAKRĘCONY W TYCH SPRAWACH
NP. GOLF 2 GTI 107 PS MA MOMENT OBROTOWY 157Nm PRZY 3800obr
a golf 4 1.9 tdi ma moment obrotowy 210 przy 1800obr
jak to sie przekłada??? czy jest lepei jjak jest przy 1800 w czwórce czy też w dwójce 3800obr
prosze o pomoc,o co tu chodzi z tymi Nm i obr??



mortas
Fuel is my Blood
Fuel is my Blood
Posty: 370
Rejestracja: pt gru 03, 2004 01:48
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: mortas » sob maja 07, 2005 20:33

Oczywiście, że lepiej jest w Mk IV. Najlepiej kiedy moment obrotowy jest wysoki i to w całym zakresie obrotów silnika. Tutaj nie ma dobrego porównania turbodiesel i benzyna. Diesle zawsze lepiej wypadały z momentem i to od niższych obrotów.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=47926]>>MOJA BYŁA LALECZKA<<[/url]
[url=http://avatars.jurko.net][img]http://img1.jurko.net/avatar_14129.jpg[/img][/url]

www.konstel.webs.com

Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » sob maja 07, 2005 22:51

Im więcej Nm przy niższych obrotach tym lepiej.
Jak porównujesz diesla do benzyniaka to trzeba też brać pod uwage że diesel ma mniejszy zakres użytecznych obrotów.


=-Pinhead-=

Pan Japuk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 217
Rejestracja: sob lis 20, 2004 20:49
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Pan Japuk » sob maja 07, 2005 23:16

Wysoki moment odpowiada za elastyczność silnika. Jak masz wysoki moment przy małej prędkości obrotowej to silnik dobrze ciągnie "z dołu". Tak mają Diesle. Dlatego ciężko porównywać dynamiczny silnik benzynowy który trzeba trzymać na obrotach z Turbodieslem którym można przejechać całe miasto na trójce. Co kto lubi.



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » sob maja 07, 2005 23:31

W tdi moment obrotowy narasta nagle od 1200 obr i ma maksymalną wartość w okolicach 2000 obr. Niestety nie ma on płaskiej charakterystyki - tak jak w mocnych silnikach benz. - można się ratować poprawianiem fabryki zmianą softu. Generalnie ja np. jeżdzę w zakresie 1500-2500 obr, kręcenie powyzej 3500 obr w tdi nie ma sensu - dokładnie odwrotnie jak w silnikach benzynowych.


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

ku_bi
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2202
Rejestracja: pn wrz 13, 2004 20:51
Lokalizacja: ex4
Kontakt:

Post autor: ku_bi » ndz maja 08, 2005 00:22

Pan Japuk pisze:Wysoki moment odpowiada za elastyczność silnika. Jak masz wysoki moment przy małej prędkości obrotowej to silnik dobrze ciągnie "z dołu". Tak mają Diesle. Dlatego ciężko porównywać dynamiczny silnik benzynowy który trzeba trzymać na obrotach z Turbodieslem którym można przejechać całe miasto na trójce. Co kto lubi.
właśnie z tego powodu, że tdi jest bardzo elastyczny coraz poważniej myślę nad zmianą na TDI. jechałem niedawno z kumplem tdi i byłem pod wrażeniem jak ładnie idzie :grin:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 83 gości