CZEŚC!!
JESTEM JESZCZE ZAKRĘCONY W TYCH SPRAWACH
NP. GOLF 2 GTI 107 PS MA MOMENT OBROTOWY 157Nm PRZY 3800obr
a golf 4 1.9 tdi ma moment obrotowy 210 przy 1800obr
jak to sie przekłada??? czy jest lepei jjak jest przy 1800 w czwórce czy też w dwójce 3800obr
prosze o pomoc,o co tu chodzi z tymi Nm i obr??
O CO CHODZI W TYCH PARAMETRACH??? POMÓŻCIE!!
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Oczywiście, że lepiej jest w Mk IV. Najlepiej kiedy moment obrotowy jest wysoki i to w całym zakresie obrotów silnika. Tutaj nie ma dobrego porównania turbodiesel i benzyna. Diesle zawsze lepiej wypadały z momentem i to od niższych obrotów.
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=47926]>>MOJA BYŁA LALECZKA<<[/url]
[url=http://avatars.jurko.net][img]http://img1.jurko.net/avatar_14129.jpg[/img][/url]
www.konstel.webs.com
[url=http://avatars.jurko.net][img]http://img1.jurko.net/avatar_14129.jpg[/img][/url]
www.konstel.webs.com
Wysoki moment odpowiada za elastyczność silnika. Jak masz wysoki moment przy małej prędkości obrotowej to silnik dobrze ciągnie "z dołu". Tak mają Diesle. Dlatego ciężko porównywać dynamiczny silnik benzynowy który trzeba trzymać na obrotach z Turbodieslem którym można przejechać całe miasto na trójce. Co kto lubi.
W tdi moment obrotowy narasta nagle od 1200 obr i ma maksymalną wartość w okolicach 2000 obr. Niestety nie ma on płaskiej charakterystyki - tak jak w mocnych silnikach benz. - można się ratować poprawianiem fabryki zmianą softu. Generalnie ja np. jeżdzę w zakresie 1500-2500 obr, kręcenie powyzej 3500 obr w tdi nie ma sensu - dokładnie odwrotnie jak w silnikach benzynowych.
Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
właśnie z tego powodu, że tdi jest bardzo elastyczny coraz poważniej myślę nad zmianą na TDI. jechałem niedawno z kumplem tdi i byłem pod wrażeniem jak ładnie idziePan Japuk pisze:Wysoki moment odpowiada za elastyczność silnika. Jak masz wysoki moment przy małej prędkości obrotowej to silnik dobrze ciągnie "z dołu". Tak mają Diesle. Dlatego ciężko porównywać dynamiczny silnik benzynowy który trzeba trzymać na obrotach z Turbodieslem którym można przejechać całe miasto na trójce. Co kto lubi.

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 126 gości