komputer i zawór ster. turbiną
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- jablo81
- Mały gagatek
- Posty: 88
- Rejestracja: pn paź 09, 2006 19:48
- Lokalizacja: Kutno, łódzkie
- Kontakt:
komputer i zawór ster. turbiną
Witam, mam następujący problemik:
po przekręceniu kluczyka na poz.zapłon pstryka cały czas zaworek ster. turbiną.
Autko troche opornie reaguje na gaz ponizej 2000 ale jak sie wkreci pow 2000rpm to juz idzie. Moj ojciec tez ma 1Z ,probowalem przelozyc komputer ale nie pasuje kostka poniewaz w rogach ma takie kwadratowe nadlewy , natomiast mój do niego pasuje. I co dziwne na moim kompie u niego tez pyka (pulsuje)ten zaworek od turba.
Podejrzewam iz popsuty jest czujnik cisnienia doladowania w kompie.
Ale nie znam sie na tym, moze poradzicie co to moze byc ewentualnie gdzie mozna na waga jechac sie podpiac w Kutnie lub okolicy. A jak sie podepne wagiem to na co patrzec, moze fotki porobie.
po przekręceniu kluczyka na poz.zapłon pstryka cały czas zaworek ster. turbiną.
Autko troche opornie reaguje na gaz ponizej 2000 ale jak sie wkreci pow 2000rpm to juz idzie. Moj ojciec tez ma 1Z ,probowalem przelozyc komputer ale nie pasuje kostka poniewaz w rogach ma takie kwadratowe nadlewy , natomiast mój do niego pasuje. I co dziwne na moim kompie u niego tez pyka (pulsuje)ten zaworek od turba.
Podejrzewam iz popsuty jest czujnik cisnienia doladowania w kompie.
Ale nie znam sie na tym, moze poradzicie co to moze byc ewentualnie gdzie mozna na waga jechac sie podpiac w Kutnie lub okolicy. A jak sie podepne wagiem to na co patrzec, moze fotki porobie.
on sobie pstryka , taki jego urok , dlaczego sądzisz ,że MAP sensor jest uszkodzonyjablo81 pisze:Witam, mam następujący problemik:
po przekręceniu kluczyka na poz.zapłon pstryka cały czas zaworek ster. turbiną.
Autko troche opornie reaguje na gaz ponizej 2000 ale jak sie wkreci pow 2000rpm to juz idzie. Moj ojciec tez ma 1Z ,probowalem przelozyc komputer ale nie pasuje kostka poniewaz w rogach ma takie kwadratowe nadlewy , natomiast mój do niego pasuje. I co dziwne na moim kompie u niego tez pyka (pulsuje)ten zaworek od turba.
Podejrzewam iz popsuty jest czujnik cisnienia doladowania w kompie.
Ale nie znam sie na tym, moze poradzicie co to moze byc ewentualnie gdzie mozna na waga jechac sie podpiac w Kutnie lub okolicy. A jak sie podepne wagiem to na co patrzec, moze fotki porobie.
Jeżeli jest wszystko ok to daj sobie spokój
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony śr cze 06, 2007 20:06 przez damcio151, łącznie zmieniany 1 raz.
- twardy
- Forum Master
- Posty: 1736
- Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
- Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
- Kontakt:
mój stary zaworek przed śmiercia bardzo ładnie pstrykał
nowy milczy , moze coś w tym jest
dodam ze jak rozebrałem stary zaworek to sprezynka była bardzo mało rozciągnieta przez co mogła nie wypychać dostatecznie tłoczka. A sam tłoczek był od (pstrykania) stukania sklepany i mógł sie zacinać. Nowy to około 140złotych i spokój na najbliższe kilkadziesiat tysiecy km.
nowy milczy , moze coś w tym jest
dodam ze jak rozebrałem stary zaworek to sprezynka była bardzo mało rozciągnieta przez co mogła nie wypychać dostatecznie tłoczka. A sam tłoczek był od (pstrykania) stukania sklepany i mógł sie zacinać. Nowy to około 140złotych i spokój na najbliższe kilkadziesiat tysiecy km.
10mm+1,3bara=1VSTD :-)
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 520
- Rejestracja: czw cze 07, 2007 00:28
- Lokalizacja: hrubieszów
u mnie kiedyś też pstrykał, to była wina komputera. po wymianie zamilknął
viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 520
- Rejestracja: czw cze 07, 2007 00:28
- Lokalizacja: hrubieszów
ludzie to robia vagiem , ale trzeba znac pin kluczyka itp. nie ma sensu pchac sie w koszta.
najprosciej podłączyc vaga , sprawdzic kabe to ze nie cyka zworek n75 wcale nic nie znaczy. Lepiej sprawdz czy dochodzi do niego napiecie po przekreceniu kluczyka powinno byc 12v na jednym z kabli do zaworka a drugi kabel to aktywna masa.
najprosciej podłączyc vaga , sprawdzic kabe to ze nie cyka zworek n75 wcale nic nie znaczy. Lepiej sprawdz czy dochodzi do niego napiecie po przekreceniu kluczyka powinno byc 12v na jednym z kabli do zaworka a drugi kabel to aktywna masa.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 520
- Rejestracja: czw cze 07, 2007 00:28
- Lokalizacja: hrubieszów
Mam ten sam problem u siebie.....Turbina zaczyna prace po przekroczeniu 2300obr ,ja miałem przetarty przewód zasilający zawór n75,wszytsko jest zrobione a auto nadal ma muła.
Wydaje mi sie że coś nie gra na odcinku między komputerem a samym zaworem n75.
Czy zasilanie przy włą. stacyjce na styku wtyczki powinno wynosić 12v? Jeżeli nie bede miał takiej wartości ,może być coś ze sterownikiem silnika?
Zresztą na VAG-u wyskakuje mi uszkodzony sterownik silnika,z tym że wcześniej zanim wystąpiły problemy z osłabieniem auta wszystko śmigało aż miło nawet przy tym błędzie.
Pozdro
Wydaje mi sie że coś nie gra na odcinku między komputerem a samym zaworem n75.
Czy zasilanie przy włą. stacyjce na styku wtyczki powinno wynosić 12v? Jeżeli nie bede miał takiej wartości ,może być coś ze sterownikiem silnika?
Zresztą na VAG-u wyskakuje mi uszkodzony sterownik silnika,z tym że wcześniej zanim wystąpiły problemy z osłabieniem auta wszystko śmigało aż miło nawet przy tym błędzie.
Pozdro
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 225 gości