chlodzenie silnika

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

przemodtr83jw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: śr paź 25, 2006 21:20
Lokalizacja: dolnoslaskie

chlodzenie silnika

Post autor: przemodtr83jw » śr cze 06, 2007 23:08

witam wszystkich mam jedno pytano dzisiaj wymienilem termostat i pompe wody temperature pokazuje prawie 100 stopni wiatrak sie wlancza na pierwszy bieg ale jak chce otkrecic korek od zbiornika to wywala plyn czy to normalne?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr cze 06, 2007 23:18

Najpewniej to objaw nieodpowietrzenia. Poczekaj dłużej lub sprawdź drożność węzyka odpowietrzającego wraz z króćcami (ten cieńszy z dwóch idących od zbiornbiczka wyrównawczego)


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
marek2907
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2610
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:21
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

Post autor: marek2907 » śr cze 06, 2007 23:23

u braciaka w goferku pokazuje temp 100-105 stopni
a prezy pomiarze temp płynu w zbiorniczku wyrównawczym termometr pokazuje 89-92 stopnie
czujnik oryginał termostat WACHLERA
ja bym się nieprzejmował


[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53320][img]http://i128.photobucket.com/albums/p180/marek2907/forum2.jpg[/img][/url]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » czw cze 07, 2007 10:46

przemodtr83jw pisze:temperature pokazuje prawie 100 stopni
w czasie jazdy, czy na postoju?
przemodtr83jw pisze:jak chce otkrecic korek od zbiornika to wywala plyn czy to normalne?
Jak najbardziej. Nie wolno odkrecac korka na gorącym silniku.JEst tam ciśnienie rzedu 1,5 bar, żeby układ miał lepsza sprawność ( niższa temperatura wrzenia bo ciśnienie podwyższone)



jajko
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 247
Rejestracja: pt lis 11, 2005 14:49
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Post autor: jajko » czw cze 07, 2007 11:03

marek2907 pisze:u braciaka w goferku pokazuje temp 100-105 stopni
a prezy pomiarze temp płynu w zbiorniczku wyrównawczym termometr pokazuje 89-92 stopnie
ja bym się nieprzejmował
W zbiorniczku zawsze jest mniej, dlatego czujnik temperatury jest przy głowicy - 100-105 stopni to stanowczo za duzo!
stonefree pisze:
przemodtr83jw pisze:jak chce otkrecic korek od zbiornika to wywala plyn czy to normalne?
Jak najbardziej. Nie wolno odkrecac korka na gorącym silniku.JEst tam ciśnienie rzedu 1,5 bar, żeby układ miał lepsza sprawność ( niższa temperatura wrzenia bo ciśnienie podwyższone)
Nie, to nie jest normalne! Zazwyczaj jest to objaw walniętej uszczelki pod głowicą, ale u Ciebie może świadczyć o złym odpowietrzeniu układu. Korka owszem nie powinno otwierać się na gorącym silniku, bo zmniejsza się nadciśnienie i obniża tmperaturę wrzenia płynu, ale nigdy płyn nie powinien zostać wywalony przez zbiorniczek.



Awatar użytkownika
marek2907
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2610
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:21
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

Post autor: marek2907 » czw cze 07, 2007 11:31

jajko pisze:W zbiorniczku zawsze jest mniej, dlatego czujnik temperatury jest przy głowicy - 100-105 stopni to stanowczo za duzo!
chyba niechcesz mi powiedzieć że w ciągu 30 sekund po zgaszeniu silnika płyn w zbiorniczku wyrównawczym ostygnie o 15 stopni :bajer:


[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53320][img]http://i128.photobucket.com/albums/p180/marek2907/forum2.jpg[/img][/url]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » czw cze 07, 2007 11:57

jajko pisze:Nie, to nie jest normalne! Zazwyczaj jest to objaw walniętej uszczelki pod głowicą,
NIc podobnego. W kazdym zdrowym samochodzie wywali ci płyn jak odkrecisz na gorącym silniku.



jajko
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 247
Rejestracja: pt lis 11, 2005 14:49
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Post autor: jajko » czw cze 07, 2007 13:09

marek2907 pisze:
jajko pisze:W zbiorniczku zawsze jest mniej, dlatego czujnik temperatury jest przy głowicy - 100-105 stopni to stanowczo za duzo!
chyba niechcesz mi powiedzieć że w ciągu 30 sekund po zgaszeniu silnika płyn w zbiorniczku wyrównawczym ostygnie o 15 stopni :bajer:
Jasne, że nie, ale jak sama nazwa wskazuje, jest to tylko "zbiorniczek wyrównawczy" i przez niego przepływa tylko tyle ile wleje się wężykiem przelewowym, który jak zapewne zauważyłeś ma nieporównywalnie mniejszą średnicę w stosunku do węży przy chłodnicy. Dlatego pomiar temperatury płynu w zbiorniczku nie jest miarodajny. Wystarczy podjechać na VAG'a i zobaczyć odczyt z komputra, bo czujnik na desce rozdzielczej lubi przekłamywać :)
stonefree pisze:
jajko pisze:Nie, to nie jest normalne! Zazwyczaj jest to objaw walniętej uszczelki pod głowicą,
NIc podobnego. W kazdym zdrowym samochodzie wywali ci płyn jak odkrecisz na gorącym silniku.
Pomijając to, że widziałem masę zdrowych samochodów i w żadnym nie miało to miejsca, to bardzo chętnie dowiem się jak to jest technicznie możliwe?
Ostatnio zmieniony czw cze 07, 2007 13:10 przez jajko, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw cze 07, 2007 14:09

jajko pisze:Dlatego pomiar temperatury płynu w zbiorniczku nie jest miarodajny
zgadzam się, tyle że różnica jest niewielka, kilka stopni.
jajko pisze:Pomijając to, że widziałem masę zdrowych samochodów i w żadnym nie miało to miejsca, to bardzo chętnie dowiem się jak to jest technicznie możliwe?
powiedzmy jeśli się pomału odkręca korek to będzie słyszalne syknięcie, parę krople płynu wyleci i tyle. Żadne wywalanie dużej ilości płynu.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » czw cze 07, 2007 21:21

Paweł Marek pisze:powiedzmy jeśli się pomału odkręca korek to będzie słyszalne syknięcie, parę krople płynu wyleci i tyle. Żadne wywalanie dużej ilości płynu.
OKi.
Golf 3 1,9 D.Koles wymienia termostat.Na postoju odpowietrza układ, wentyl się włącza,wszystko ok. Wyjeżdża na trasę, przejeżdza 5km, za autem chmura pary, wraca do warsztatu.W zbiorniczku sucho.Po ostygnięciu dolewa 3 l płynu. Przyczyna - brak oringu w korku zbiorniczka - nie było cisnienia i płyn sie zagotował.Po założenu oringu jeździ do dziś. Nie sądzę więc, żeby to była wina uszczelki ...



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 329 gości