chlodzenie silnika
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- 
				przemodtr83jw
 - Nowicjusz

 - Posty: 22
 - Rejestracja: śr paź 25, 2006 21:20
 - Lokalizacja: dolnoslaskie
 
chlodzenie silnika
witam wszystkich mam jedno pytano dzisiaj wymienilem termostat i pompe wody temperature pokazuje prawie 100 stopni wiatrak sie wlancza na pierwszy bieg ale jak chce otkrecic korek od zbiornika to wywala plyn czy to normalne?
			
									
									- Paweł Marek
 - V.I.P.

 - Posty: 26259
 - Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
 - Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
 
Najpewniej to objaw nieodpowietrzenia. Poczekaj dłużej lub sprawdź drożność węzyka odpowietrzającego wraz z króćcami (ten cieńszy z dwóch  idących  od zbiornbiczka wyrównawczego)
			
									
									Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
						- marek2907
 - VWGolf.pl Killer

 - Posty: 2610
 - Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:21
 - Lokalizacja: Ostrołęka
 - Kontakt:
 
u braciaka w goferku pokazuje temp 100-105 stopni 
a prezy pomiarze temp płynu w zbiorniczku wyrównawczym termometr pokazuje 89-92 stopnie
czujnik oryginał termostat WACHLERA
ja bym się nieprzejmował
			
									
									a prezy pomiarze temp płynu w zbiorniczku wyrównawczym termometr pokazuje 89-92 stopnie
czujnik oryginał termostat WACHLERA
ja bym się nieprzejmował
[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53320][img]http://i128.photobucket.com/albums/p180/marek2907/forum2.jpg[/img][/url]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]
						:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]
- stonefree
 - Mistrz KieroVWnicy

 - Posty: 4033
 - Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
 - Lokalizacja: WO
 - Kontakt:
 
w czasie jazdy, czy na postoju?przemodtr83jw pisze:temperature pokazuje prawie 100 stopni
Jak najbardziej. Nie wolno odkrecac korka na gorącym silniku.JEst tam ciśnienie rzedu 1,5 bar, żeby układ miał lepsza sprawność ( niższa temperatura wrzenia bo ciśnienie podwyższone)przemodtr83jw pisze:jak chce otkrecic korek od zbiornika to wywala plyn czy to normalne?
W zbiorniczku zawsze jest mniej, dlatego czujnik temperatury jest przy głowicy - 100-105 stopni to stanowczo za duzo!marek2907 pisze:u braciaka w goferku pokazuje temp 100-105 stopni
a prezy pomiarze temp płynu w zbiorniczku wyrównawczym termometr pokazuje 89-92 stopnie
ja bym się nieprzejmował
Nie, to nie jest normalne! Zazwyczaj jest to objaw walniętej uszczelki pod głowicą, ale u Ciebie może świadczyć o złym odpowietrzeniu układu. Korka owszem nie powinno otwierać się na gorącym silniku, bo zmniejsza się nadciśnienie i obniża tmperaturę wrzenia płynu, ale nigdy płyn nie powinien zostać wywalony przez zbiorniczek.stonefree pisze:Jak najbardziej. Nie wolno odkrecac korka na gorącym silniku.JEst tam ciśnienie rzedu 1,5 bar, żeby układ miał lepsza sprawność ( niższa temperatura wrzenia bo ciśnienie podwyższone)przemodtr83jw pisze:jak chce otkrecic korek od zbiornika to wywala plyn czy to normalne?
- marek2907
 - VWGolf.pl Killer

 - Posty: 2610
 - Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:21
 - Lokalizacja: Ostrołęka
 - Kontakt:
 
chyba niechcesz mi powiedzieć że w ciągu 30 sekund po zgaszeniu silnika płyn w zbiorniczku wyrównawczym ostygnie o 15 stopnijajko pisze:W zbiorniczku zawsze jest mniej, dlatego czujnik temperatury jest przy głowicy - 100-105 stopni to stanowczo za duzo!
[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53320][img]http://i128.photobucket.com/albums/p180/marek2907/forum2.jpg[/img][/url]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]
						:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]
Jasne, że nie, ale jak sama nazwa wskazuje, jest to tylko "zbiorniczek wyrównawczy" i przez niego przepływa tylko tyle ile wleje się wężykiem przelewowym, który jak zapewne zauważyłeś ma nieporównywalnie mniejszą średnicę w stosunku do węży przy chłodnicy. Dlatego pomiar temperatury płynu w zbiorniczku nie jest miarodajny. Wystarczy podjechać na VAG'a i zobaczyć odczyt z komputra, bo czujnik na desce rozdzielczej lubi przekłamywaćmarek2907 pisze:chyba niechcesz mi powiedzieć że w ciągu 30 sekund po zgaszeniu silnika płyn w zbiorniczku wyrównawczym ostygnie o 15 stopnijajko pisze:W zbiorniczku zawsze jest mniej, dlatego czujnik temperatury jest przy głowicy - 100-105 stopni to stanowczo za duzo!
Pomijając to, że widziałem masę zdrowych samochodów i w żadnym nie miało to miejsca, to bardzo chętnie dowiem się jak to jest technicznie możliwe?stonefree pisze:NIc podobnego. W kazdym zdrowym samochodzie wywali ci płyn jak odkrecisz na gorącym silniku.jajko pisze:Nie, to nie jest normalne! Zazwyczaj jest to objaw walniętej uszczelki pod głowicą,
					Ostatnio zmieniony czw cze 07, 2007 13:10 przez jajko, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
									- Paweł Marek
 - V.I.P.

 - Posty: 26259
 - Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
 - Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
 
zgadzam się, tyle że różnica jest niewielka, kilka stopni.jajko pisze:Dlatego pomiar temperatury płynu w zbiorniczku nie jest miarodajny
powiedzmy jeśli się pomału odkręca korek to będzie słyszalne syknięcie, parę krople płynu wyleci i tyle. Żadne wywalanie dużej ilości płynu.jajko pisze:Pomijając to, że widziałem masę zdrowych samochodów i w żadnym nie miało to miejsca, to bardzo chętnie dowiem się jak to jest technicznie możliwe?
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
						- stonefree
 - Mistrz KieroVWnicy

 - Posty: 4033
 - Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
 - Lokalizacja: WO
 - Kontakt:
 
OKi.Paweł Marek pisze:powiedzmy jeśli się pomału odkręca korek to będzie słyszalne syknięcie, parę krople płynu wyleci i tyle. Żadne wywalanie dużej ilości płynu.
Golf 3 1,9 D.Koles wymienia termostat.Na postoju odpowietrza układ, wentyl się włącza,wszystko ok. Wyjeżdża na trasę, przejeżdza 5km, za autem chmura pary, wraca do warsztatu.W zbiorniczku sucho.Po ostygnięciu dolewa 3 l płynu. Przyczyna - brak oringu w korku zbiorniczka - nie było cisnienia i płyn sie zagotował.Po założenu oringu jeździ do dziś. Nie sądzę więc, żeby to była wina uszczelki ...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 97 gości