Pytanie o skrzynię biegów
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- upel
- Mały gagatek
- Posty: 148
- Rejestracja: śr cze 06, 2007 22:17
- Lokalizacja: okolice Warszawy
- Kontakt:
Pytanie o skrzynię biegów
Witam serdecznie Jestem tu nowy, a więc przy okazji się przywitam ze wszystkimi
Od 3 miesięcy jestem posiadaczem Golfa MK3 1.4 i wymieniłem już sobie wszystkie paski, oleje itp...
Nurtuje mnie tylko jedna rzecz... Na wolnych obrotach, jak jest otwarta maska to słyszę takie lekkie stukanie przy skrzyni biegów... jak wcisnę sprzęgło to jest cicho, a jak puszcze to znowu lekko słychać... głośne to nie jest, bo słychać przy otwartej masce i na ciepłym silniku, bo wtedy ciszej chodzi... co to może być i czy jest to groźne? Czy można z tym jeździć?
Na zimnym silniku też biegi wchodzą bardzo leciutko, jednym palcem latam po wszystkich biegach, ale na ciepłym już troszkę gorzej wchodzi 1 i 3... Dlaczego tak jest i jak to można usunąć..?
Czasem też jak gwałtownie dodaje gazu czy puszczam, ale to jest wszystko na obrotach wyższych, gdzieś tak pewnie od 3 tys. to przy naciskaniu i puszczaniu gazu lewarek skrzyni biegów ma lekkie, ale widoczne ruchy w tył i przód, czy to coś się dzieje czy nie?
Byłbym wdzięczny za odpowiedzi i jakieś podsumowanie mojej skrzyni biegów, bo nie mam obecnie za dużo pieniędzy na jakieś remonty, bo i kupno samochodu i teraz te wymiany wszystkich płynów (w skrzyni biegów nie było nic ruszane), pasków i klocków, czy jest to poważne?
Od 3 miesięcy jestem posiadaczem Golfa MK3 1.4 i wymieniłem już sobie wszystkie paski, oleje itp...
Nurtuje mnie tylko jedna rzecz... Na wolnych obrotach, jak jest otwarta maska to słyszę takie lekkie stukanie przy skrzyni biegów... jak wcisnę sprzęgło to jest cicho, a jak puszcze to znowu lekko słychać... głośne to nie jest, bo słychać przy otwartej masce i na ciepłym silniku, bo wtedy ciszej chodzi... co to może być i czy jest to groźne? Czy można z tym jeździć?
Na zimnym silniku też biegi wchodzą bardzo leciutko, jednym palcem latam po wszystkich biegach, ale na ciepłym już troszkę gorzej wchodzi 1 i 3... Dlaczego tak jest i jak to można usunąć..?
Czasem też jak gwałtownie dodaje gazu czy puszczam, ale to jest wszystko na obrotach wyższych, gdzieś tak pewnie od 3 tys. to przy naciskaniu i puszczaniu gazu lewarek skrzyni biegów ma lekkie, ale widoczne ruchy w tył i przód, czy to coś się dzieje czy nie?
Byłbym wdzięczny za odpowiedzi i jakieś podsumowanie mojej skrzyni biegów, bo nie mam obecnie za dużo pieniędzy na jakieś remonty, bo i kupno samochodu i teraz te wymiany wszystkich płynów (w skrzyni biegów nie było nic ruszane), pasków i klocków, czy jest to poważne?
moze docisk lub łożysko oporowe (jak wymieniac to tylko w komplecie z tarczą - ok 350 pln)Na wolnych obrotach, jak jest otwarta maska to słyszę takie lekkie stukanie przy skrzyni biegów... jak wcisnę sprzęgło to jest cicho, a jak puszcze to znowu lekko słychać... głośne to nie jest, bo słychać przy otwartej masce i na ciepłym silniku, bo wtedy ciszej chodzi...
mozna wymienic olej w skrzyni lub podregulowac ramię wybieraka biegów w komorze silnika (nowy olej ok 120 pln)Na zimnym silniku też biegi wchodzą bardzo leciutko, jednym palcem latam po wszystkich biegach, ale na ciepłym już troszkę gorzej wchodzi 1 i 3...
nieCzasem też jak gwałtownie dodaje gazu czy puszczam, ale to jest wszystko na obrotach wyższych, gdzieś tak pewnie od 3 tys. to przy naciskaniu i puszczaniu gazu lewarek skrzyni biegów ma lekkie, ale widoczne ruchy w tył i przód, czy to coś się dzieje czy nie?
Nocne Mary Squad
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję.
Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.
-
- Ma gadane
- Posty: 166
- Rejestracja: ndz sie 28, 2005 21:55
- Lokalizacja: Katowice
- Auto: Golf 7
- Silnik: Czca
Witam.
Ten dzwięk co słychać na wolnych obrotach to łożysko oporowe obija się o docisk sprzęgła (to dość częsty przypadek).
Zabardzo nie masz się czym przejmować, gorzej by było, gdyby po wciśnięciu sprzęgła zaczynało wyć wtedy łożysko do wymiany.
Jeżeli chodzi o 1 i 3 to dziwne bo przeważnie na zimnym wchodzą gorzej. Proponował bym Ci posprawdzać czy masz dobry poziom oleju, ewentualnie go zmienić, oraz poczyścić mechanizm wybierania biegów przy skrzyni.
Jeśli Ci przy wrzucaniu nic nie zgrzyta to powinno być wszystko OK.
Powodzenia.
Ten dzwięk co słychać na wolnych obrotach to łożysko oporowe obija się o docisk sprzęgła (to dość częsty przypadek).
Zabardzo nie masz się czym przejmować, gorzej by było, gdyby po wciśnięciu sprzęgła zaczynało wyć wtedy łożysko do wymiany.
Jeżeli chodzi o 1 i 3 to dziwne bo przeważnie na zimnym wchodzą gorzej. Proponował bym Ci posprawdzać czy masz dobry poziom oleju, ewentualnie go zmienić, oraz poczyścić mechanizm wybierania biegów przy skrzyni.
Jeśli Ci przy wrzucaniu nic nie zgrzyta to powinno być wszystko OK.
Powodzenia.
Właśnie miałem robić nowy temat ale podepne sie pod ten. Mam bardzo podobnie jak u kolegi z tym ze na zimnym silniku biegi czasem wchodzą ciężko oraz na ciepłym wchodzą momentami strasznie ciężko (naprawde musze użyć siły). Dzisiaj miałem przedziwną sytuacje ze biegi 2,3,4 wchodziły na siłe (przy jeździe na postoju wchodzą lekko) a bieg 5 wogóle nie chciał wejść tylko było słychać zgrzytanie. Jechałem kilka km na 4 biegu zwolniłem zredukowałem do 2 (na siłe ją wbiłem) a następnie samo sie wszystko naprawiło i wszystkie biegi wchodzą lekko. Strasznie dziwne to jest dla mnie. Co o tym myślicie ??
Mam to samo też w 1.4. Jeden mechanik powiedział ze "ten model tak ma" i nic sie z tym nie zrobi ale drugi powiedział ze tam jest jakieś sprzęgiełko, łożysko czy jakoś tak które po czasie sie zużywa ale nie jest pewien czy to jest to. Koszt naprawy wycenił na ok 30 zł tylko że nie miał czasu :/ bo on nie prowadzi zakładu tylko robi u siebie w garażu.upel pisze: Na wolnych obrotach, jak jest otwarta maska to słyszę takie lekkie stukanie przy skrzyni biegów... jak wcisnę sprzęgło to jest cicho, a jak puszcze to znowu lekko słychać... głośne to nie jest, bo słychać przy otwartej masce i na ciepłym silniku, bo wtedy ciszej chodzi... co to może być i czy jest to groźne? Czy można z tym jeździć?
Z tego co czytałem to w Golfach nie wymienia sie plynu tylko dolewa ubytki ?djtom pisze:mozna wymienic olej w skrzyni lub podregulowac ramię wybieraka biegów w komorze silnika (nowy olej ok 120 pln)
Ostatnio zmieniony śr cze 06, 2007 23:11 przez Bartosz_J, łącznie zmieniany 1 raz.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
No nie wiem, ja miałem takie stukania przy puszczonym sprzęgle, na luzie i wszystkich biegach(co prawda inna skrzynka). Poszło zgodnie z prognozą koleg i z forum łożysko wałeczkowe jakieś tam, nie znam się na tym dokładnie. Łożysko kosztowało ok 60 zeta, ale łącznie z robocizną, wymianą simeringów na wale korbowym i w skrzyni oraz profilaktycznie jakiegoś tam taniego łożyska, wymiana oleju wyszło mnie to blisko 7 stów, teraz jes cichutko i mechanik powiedział że dobrze że na czas przyjechałem bo skutki mogłyby być straszne. A do mojego auta (2.0) skrzynkę zdrową ciężko dostać
Ostatnio zmieniony śr cze 06, 2007 23:08 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- upel
- Mały gagatek
- Posty: 148
- Rejestracja: śr cze 06, 2007 22:17
- Lokalizacja: okolice Warszawy
- Kontakt:
No właśnie mi też jeden mechanik mówił, że to pukanie to standard i nie ma co się przejmować... Jeśli chodzi o biegi to na postoju raczej też wszystko chodzi elegancko, tylko w sumie problemem jest to, że na zimnym wszystko gra na ciepłym już chodzą gorzej i to czuć...
...::: Znalazłeś rozwiązanie problemu? Napisz, a na pewno komuś pomożesz :):::...
Mi zazwyczaj na zimnym też wszystko gra a na ciepłym jest ciężej a czasem bardzo ciężko. Ale dzisiaj pierwszy raz miałem takie coś ze 5 bieg wogóle nie chciał wejść a po kilku km wszystko wchodziło bardzo lekko i po czasie zaczęły wchodzić ciężej czyli tak jak zawsze.upel pisze:na zimnym wszystko gra na ciepłym już chodzą gorzej i to czuć...
- marek2907
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2610
- Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:21
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Kontakt:
u mnie też lekko się coś telepie w skrzynce biegów na puszczonym sprzęgle
z tego co się wywiedziałem łożysko kosztuje grosze i mozna je wymienić po zdjęciu lewego koła
z tego co się wywiedziałem łożysko kosztuje grosze i mozna je wymienić po zdjęciu lewego koła
[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53320][img]http://i128.photobucket.com/albums/p180/marek2907/forum2.jpg[/img][/url]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
łozysko o którym piszę jest w środku, trzeba skrzynkę rozpołowić. Tobie ktoś zasugerował awarię wyciskowego, ono hałasuje na wciśniętym a nie puszczonym sprzęgle. Niestety nie ma tak lekko.marek2907 pisze:z tego co się wywiedziałem łożysko kosztuje grosze i mozna je wymienić po zdjęciu lewego koła
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
źle czytałeś niby vw nie zaleca w ogole wymieniac oleju w skrzynie ale jak ktoś ma ok 300000 to mozna sie o to pokusić.Z tego co czytałem to w Golfach nie wymienia sie plynu tylko dolewa ubytki ?
Nocne Mary Squad
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję.
Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.
Skoro vw nie zaleca tzn ze dobrze czytałem Przebieg mam 198 kkmdjtom pisze:źle czytałeś niby vw nie zaleca w ogole wymieniac oleju w skrzynie ale jak ktoś ma ok 300000 to mozna sie o to pokusić.
Btw może ktoś wie co jest nie tak z moją skrzynią pomijając to klekotanie tylko czemu nie mogłem wbić 5 biegu a reszte biegów wchodzi na siłe ??
mam problem ze skrzynią biegów w jetta 1.3 benzyna 4 biegi.wykręciłemśrube od wodzików jak to naprawić bez demontażu skrzyni. ewentualnie prosił bym o schemat takiej skrzyni zbylok@o2.pl dzięki pilne
Wstępna diagnoza u mnie docisk sprzęgła poszedł. Wymiana wraz ze sprzęgłem ok 500 zł
Jakiej firmy sprzęgło polecacie ??
Jakiej firmy sprzęgło polecacie ??
Ostatnio zmieniony pt cze 08, 2007 16:28 przez Bartosz_J, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 355 gości