Dziwnie wzraztające obroty w 1.9TD
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Dziwnie wzraztające obroty w 1.9TD
Witam wszystkich! Jak w temacie zastanawia mnie jedna rzecz w swoim golfie, a mianowicie kiedy jest zimny po odpaleniu wszystko jest ok, poza jedna rzecza. Po przejechaniu jakichs 2 km, tzn kiedy silnik złapie juz troche temperature pod deska wyraznie słychac jak jakis przekaznik sie załączy lub wyłaczy ( tego nie wiem) i wtedy obroty wyraznie wzrastają, słychac to na postoju kiedy klekocze sobie równiutko , jak troche sie nagrzeje to słychac cykniecie i wzrost obrotów. oprócz tego z silnikiem nie ma dosłownie zadnego problemu, jestem z niego naprawde zadowolony! Mi sie wydaje ze mozliwe jest to ze ma troszke przestawiony zapłon ( ale w ogóle nie dymi i rwie asfalt ). Moim zdaniem na zimnym silniku powinien miec troche wieksze obroty a po tym tajemniczym "cyknieciu" czyli kiedy złapie temp powinny troche spasc ( "ssanie" cały czas wyłączone ). Rozrzad był wymieniany juz nie raz, ale zapłonu mu nie sprawdzałem bo nic sie nie dzieje!! Prosze o spostrzeżenia innych użytkowników golfa z takim silnikiem przypominam 1.9 TD. Jak jest u was?? Dodam jeszcze ze to nie chodzi o świece żarowe one wyłączaja sie duużo wczesniej.
Ostatnio zmieniony wt cze 05, 2007 22:55 przez adam aa22, łącznie zmieniany 1 raz.
- kaczor4011
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2264
- Rejestracja: sob maja 27, 2006 15:59
- Lokalizacja: Londyn
raczej to swiece!! to ze lampka zgasnie nie oznacza ze swiece nie grzeja!jest cos takiego jak dogrzewanie! ja mam silnik 1.9d i po ok 10 sek tez jest pykniecie i obroty wzrastaja raczej to bedzie wina jakiegos czujnika temp (lub cos podobnego) ze dopiero po rozgrzaniu sie wylaczaadam aa22 pisze:Dodam jeszcze ze to nie chodzi o świece żarowe one wyłączaja sie duużo wczesniej.
golf mk3 1.8 -> 1.4 TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=458986
polo 6n2 1.4 TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2918729#2918729
golf mk2 1.6 TD -> 1.9D US style http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=866160#866160
polo 6n2 1.4 TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2918729#2918729
golf mk2 1.6 TD -> 1.9D US style http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=866160#866160
- souler
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2515
- Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
- Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: Dziwnie wzraztające obroty w 1.9TD
wylaczaja sie swiece. grzeja jeszcze 2 i pol minuty lub gdy temp nie przekroczy 68 stopni.adam aa22 pisze:Witam wszystkich! Jak w temacie zastanawia mnie jedna rzecz w swoim golfie, a mianowicie kiedy jest zimny po odpaleniu wszystko jest ok, poza jedna rzecza. Po przejechaniu jakichs 2 km, tzn kiedy silnik złapie juz troche temperature pod deska wyraznie słychac jak jakis przekaznik sie załączy lub wyłaczy ( tego nie wiem) i wtedy obroty wyraznie wzrastają, słychac to na postoju kiedy klekocze sobie równiutko , jak troche sie nagrzeje to słychac cykniecie i wzrost obrotów. oprócz tego z silnikiem nie ma dosłownie zadnego problemu, jestem z niego naprawde zadowolony! Mi sie wydaje ze mozliwe jest to ze ma troszke przestawiony zapłon ( ale w ogóle nie dymi i rwie asfalt ). Moim zdaniem na zimnym silniku powinien miec troche wieksze obroty a po tym tajemniczym "cyknieciu" czyli kiedy złapie temp powinny troche spasc ( "ssanie" cały czas wyłączone ). Rozrzad był wymieniany juz nie raz, ale zapłonu mu nie sprawdzałem bo nic sie nie dzieje!! Prosze o spostrzeżenia innych użytkowników golfa z takim silnikiem przypominam 1.9 TD. Jak jest u was?? Dodam jeszcze ze to nie chodzi o świece żarowe one wyłączaja sie duużo wczesniej.
Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo
Re: Dziwnie wzraztające obroty w 1.9TD
[quote="adam aa22"]Witam wszystkich! Jak w temacie zastanawia mnie jedna rzecz w swoim golfie, a mianowicie kiedy jest zimny po odpaleniu wszystko jest ok, poza jedna rzecza. Po przejechaniu jakichs 2 km, tzn kiedy silnik złapie juz troche temperature pod deska wyraznie słychac jak jakis przekaznik sie załączy lub wyłaczy ( tego nie wiem) i wtedy obroty wyraznie wzrastają,
Mam to samo i zabawy z rozrządem nic nie dały . A próbowałeś przegonić go na 3 biegu (na wyższych obrotach) ? U mnie obroty opadną na jakiś czas jednak po okresie spokojnej jazdy znów się zwiększają
Mam to samo i zabawy z rozrządem nic nie dały . A próbowałeś przegonić go na 3 biegu (na wyższych obrotach) ? U mnie obroty opadną na jakiś czas jednak po okresie spokojnej jazdy znów się zwiększają
raczej to swiece!! to ze lampka zgasnie nie oznacza ze swiece nie grzeja!jest cos takiego jak dogrzewanie! ja ale ja wyraznie napisałem ze to nie chodzi o swiece, to ze nie grzeja sprawdziłem za pomoca miernika bezposrednio na swiejednej ze swiec a nie patrzac na kontrolke, a czy w pompie wtryskowej nie ma jakiegos czujnika który zmienia kat zapłonu po nagrzaniu sie silnika?? mi sie wydaje ze chyba jest
-
- Użytkownik
- Posty: 273
- Rejestracja: wt maja 15, 2007 22:49
- Lokalizacja: MAŁA WIEŚ
- Kontakt:
Tu wszystko jest ok, swiece grzeją mimo ze kontrolka gasnie, pobieraja duzy opór na alternator stąd spadek obrotów . Po ich wyłączeniu obroty wzrastaja- czyli 2,5min lub 68st co będzie szybciej. W silnkach TDI jest elektroniczne przyspieszenie kąta wtrysku jak jest obciązenie silnika, tak samo jak w benzynowych gdzie wzbogacana jest mieszanka- aby obroty nie spadały, w TD i D tego nie ma chyba ze auto ma klimę i na pompie jest mechaniczna pompa przyspieszająca. Jeżeli wg was jest za duzy spadek obrotów lub jego wahania po nagrzaniu to trzeba zrobić to co tu jest napisane http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=106900. Wahania w granicach 100 obr sa dopuszczalne. ( oczywiście wg elektronicznego obrotomierza na desce, a nie tego mechanicznego )
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 326 gości