[MK3 GTI] dolot zimnego powietrza do zestawu K&N 57i

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Kocioł DCG
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: pn mar 13, 2006 00:07
Lokalizacja: Ålgård

[MK3 GTI] dolot zimnego powietrza do zestawu K&N 57i

Post autor: Kocioł DCG » pt cze 01, 2007 09:48

Witam!!!
Tak teraz wygląda mój dolot
Obrazek
Mam zamiar włożyć zestaw K&N 57-0060 bo taki przewidziano dla układu z przepływomierzem Boscha.
Problem tkwi w tym jak poprowadzić dolot zimnego powietrza?
Teraz do seryjnej "puszki" mam poprowadzoną z błotnika rurkę aluminiową o średnicy 50mm tam gdzie fabrycznie była taka jakby "trąbka".
Chciałem jednak poprowadzić trochę grubszą z dołu tam gdzie jest klakson i czujnik temperatury zewnętrznej MFA tylko pojawił się problem bo między kołem na którym kręci się pasek wielorowkowy a chłodnicą jest trochę ciasno (ok.5cm)
Jak wy rozwiązaliście ten problem?
Druga kwestia to z czego wykonać osłonę termiczną zeby ciepłe powietrze z silnika nie waliło w stronę stożka?
Pozdrawiam



jozekrjrj
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 389
Rejestracja: pt lis 17, 2006 19:24
Lokalizacja: warszawa Targowek
Kontakt:

Post autor: jozekrjrj » pt cze 01, 2007 15:28

olona termiczna z alu blachy


nadmuch zimnego powietrza mam zrobiony tak jak chcesz tylko w silniku ABS miesci sie spokojnie aluminowa harmonijkowa rura fi80

zawsze mozesz ja spłaszczyc i moze wejdzie , dobrze umocowac do przedniego pasu i po problemie


był mk3 GT



http://www.s-cam.pl/

Awatar użytkownika
Kocioł DCG
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: pn mar 13, 2006 00:07
Lokalizacja: Ålgård

Post autor: Kocioł DCG » pn cze 04, 2007 22:56

no można zmienić jej kształt, teoretycznie bedzie tyle samo powietrza przelatywać ale będą zawirowania wtedy,

zauważyłem dziś, że taki plastik co jest dookoła chłodnicy można troche upierdzielić i sie zrobi miejsce ale to już ostateczność

[ Dodano: Pon Cze 04, 2007 22:58 ]
aha a taką blache można kupić w motoryzacyjnym czy gdzie najlepiej? bo znając życie to tak jak w przypadku rurek może wyjść sporo drożej niż np tam gdzie sprzedają do centralnego ogrzewania a w sumie to jeden pies jest



jozekrjrj
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 389
Rejestracja: pt lis 17, 2006 19:24
Lokalizacja: warszawa Targowek
Kontakt:

Post autor: jozekrjrj » wt cze 05, 2007 08:06

ja kupowałem w OBI


był mk3 GT



http://www.s-cam.pl/

Awatar użytkownika
falla_x
Forum Master
Forum Master
Posty: 1074
Rejestracja: czw wrz 23, 2004 11:03
Lokalizacja: ŁoWiCz
Kontakt:

Post autor: falla_x » śr cze 06, 2007 10:41

Kocioł DCG pisze:grubszą z dołu tam gdzie jest klakson i czujnik temperatury zewnętrznej MFA
tez nad tym myslalem u siebie ale czy to bedize bezpieczne zakladanie rury tak nisko ? chodzi np. o zaciaganie kuzu czy chlapiaca woda nie wejdzie to do puszki z filrem ??


Passat B5 FL AVF - viewtopic.php?f=91&t=335306
Obrazek

Awatar użytkownika
Pim
MK2 lover
MK2 lover
Posty: 416
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:17
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Pim » śr cze 06, 2007 13:29

Lepiej poszukać na złomie. Swoją drogą wydaje mi się że blachę przydało by się okleić czymś izolującym...


Moje Corrado G60 LC6U
Jetta mk3 GL 2.0 automatic
Vento GLX LC3U 1Z + 400 ohm ;)

Awatar użytkownika
Kocioł DCG
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: pn mar 13, 2006 00:07
Lokalizacja: Ålgård

Post autor: Kocioł DCG » śr cze 06, 2007 13:40

Pim pisze:Lepiej poszukać na złomie. Swoją drogą wydaje mi się że blachę przydało by się okleić czymś izolującym...
mnie się wydaje, ze ta blacha juz ma za zadanie izolować



Awatar użytkownika
Pim
MK2 lover
MK2 lover
Posty: 416
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:17
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Pim » śr cze 06, 2007 14:20

Kocioł DCG pisze:
Pim pisze:Lepiej poszukać na złomie. Swoją drogą wydaje mi się że blachę przydało by się okleić czymś izolującym...
mnie się wydaje, ze ta blacha juz ma za zadanie izolować
Aluminium jest raczej przewodnikiem(http://pl.wikipedia.org/wiki/Aluminium). Niby dmuchać na filtra ciepłym nie będzie, ale IMO jak się alu nagrzeje to i tak kupa będzie.

Jakby było izolatorem to ciekawe jak te silniki by się chłodziły, pewnie przez te domieszki.
Ostatnio zmieniony śr cze 06, 2007 14:21 przez Pim, łącznie zmieniany 1 raz.


Moje Corrado G60 LC6U
Jetta mk3 GL 2.0 automatic
Vento GLX LC3U 1Z + 400 ohm ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości