Dziwnie wzraztające obroty w 1.9TD

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

adam aa22
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: pt lis 17, 2006 13:40
Lokalizacja: Pajęczno
Kontakt:

Dziwnie wzraztające obroty w 1.9TD

Post autor: adam aa22 » wt cze 05, 2007 22:54

Witam wszystkich! Jak w temacie zastanawia mnie jedna rzecz w swoim golfie, a mianowicie kiedy jest zimny po odpaleniu wszystko jest ok, poza jedna rzecza. Po przejechaniu jakichs 2 km, tzn kiedy silnik złapie juz troche temperature pod deska wyraznie słychac jak jakis przekaznik sie załączy lub wyłaczy ( tego nie wiem) i wtedy obroty wyraznie wzrastają, słychac to na postoju kiedy klekocze sobie równiutko , jak troche sie nagrzeje to słychac cykniecie i wzrost obrotów. oprócz tego z silnikiem nie ma dosłownie zadnego problemu, jestem z niego naprawde zadowolony! Mi sie wydaje ze mozliwe jest to ze ma troszke przestawiony zapłon ( ale w ogóle nie dymi i rwie asfalt :) ). Moim zdaniem na zimnym silniku powinien miec troche wieksze obroty a po tym tajemniczym "cyknieciu" czyli kiedy złapie temp powinny troche spasc ( "ssanie" cały czas wyłączone ). Rozrzad był wymieniany juz nie raz, ale zapłonu mu nie sprawdzałem bo nic sie nie dzieje!! Prosze o spostrzeżenia innych użytkowników golfa z takim silnikiem przypominam 1.9 TD. Jak jest u was?? Dodam jeszcze ze to nie chodzi o świece żarowe one wyłączaja sie duużo wczesniej.
Ostatnio zmieniony wt cze 05, 2007 22:55 przez adam aa22, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
kaczor4011
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2264
Rejestracja: sob maja 27, 2006 15:59
Lokalizacja: Londyn

Post autor: kaczor4011 » wt cze 05, 2007 23:09

adam aa22 pisze:Dodam jeszcze ze to nie chodzi o świece żarowe one wyłączaja sie duużo wczesniej.
raczej to swiece!! to ze lampka zgasnie nie oznacza ze swiece nie grzeja!jest cos takiego jak dogrzewanie! ja mam silnik 1.9d i po ok 10 sek tez jest pykniecie i obroty wzrastaja :bigok: raczej to bedzie wina jakiegos czujnika temp (lub cos podobnego) ze dopiero po rozgrzaniu sie wylacza


golf mk3 1.8 -> 1.4 TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=458986
polo 6n2 1.4 TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2918729#2918729
golf mk2 1.6 TD -> 1.9D US style http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=866160#866160

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Re: Dziwnie wzraztające obroty w 1.9TD

Post autor: souler » wt cze 05, 2007 23:51

adam aa22 pisze:Witam wszystkich! Jak w temacie zastanawia mnie jedna rzecz w swoim golfie, a mianowicie kiedy jest zimny po odpaleniu wszystko jest ok, poza jedna rzecza. Po przejechaniu jakichs 2 km, tzn kiedy silnik złapie juz troche temperature pod deska wyraznie słychac jak jakis przekaznik sie załączy lub wyłaczy ( tego nie wiem) i wtedy obroty wyraznie wzrastają, słychac to na postoju kiedy klekocze sobie równiutko , jak troche sie nagrzeje to słychac cykniecie i wzrost obrotów. oprócz tego z silnikiem nie ma dosłownie zadnego problemu, jestem z niego naprawde zadowolony! Mi sie wydaje ze mozliwe jest to ze ma troszke przestawiony zapłon ( ale w ogóle nie dymi i rwie asfalt :) ). Moim zdaniem na zimnym silniku powinien miec troche wieksze obroty a po tym tajemniczym "cyknieciu" czyli kiedy złapie temp powinny troche spasc ( "ssanie" cały czas wyłączone ). Rozrzad był wymieniany juz nie raz, ale zapłonu mu nie sprawdzałem bo nic sie nie dzieje!! Prosze o spostrzeżenia innych użytkowników golfa z takim silnikiem przypominam 1.9 TD. Jak jest u was?? Dodam jeszcze ze to nie chodzi o świece żarowe one wyłączaja sie duużo wczesniej.
wylaczaja sie swiece. grzeja jeszcze 2 i pol minuty lub gdy temp nie przekroczy 68 stopni.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
vulcan
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: śr gru 27, 2006 17:38
Lokalizacja: Gołdap

Re: Dziwnie wzraztające obroty w 1.9TD

Post autor: vulcan » śr cze 06, 2007 00:12

[quote="adam aa22"]Witam wszystkich! Jak w temacie zastanawia mnie jedna rzecz w swoim golfie, a mianowicie kiedy jest zimny po odpaleniu wszystko jest ok, poza jedna rzecza. Po przejechaniu jakichs 2 km, tzn kiedy silnik złapie juz troche temperature pod deska wyraznie słychac jak jakis przekaznik sie załączy lub wyłaczy ( tego nie wiem) i wtedy obroty wyraznie wzrastają,
Mam to samo i zabawy z rozrządem nic nie dały . A próbowałeś przegonić go na 3 biegu (na wyższych obrotach) ? U mnie obroty opadną na jakiś czas jednak po okresie spokojnej jazdy znów się zwiększają



adam aa22
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: pt lis 17, 2006 13:40
Lokalizacja: Pajęczno
Kontakt:

Post autor: adam aa22 » śr cze 06, 2007 10:17

raczej to swiece!! to ze lampka zgasnie nie oznacza ze swiece nie grzeja!jest cos takiego jak dogrzewanie! ja ale ja wyraznie napisałem ze to nie chodzi o swiece, to ze nie grzeja sprawdziłem za pomoca miernika bezposrednio na swiejednej ze swiec a nie patrzac na kontrolke, a czy w pompie wtryskowej nie ma jakiegos czujnika który zmienia kat zapłonu po nagrzaniu sie silnika?? mi sie wydaje ze chyba jest



ZMIENNIK1313
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: wt maja 15, 2007 22:49
Lokalizacja: MAŁA WIEŚ
Kontakt:

Post autor: ZMIENNIK1313 » śr cze 06, 2007 10:39

wymień czujniki powinno być wszystko wporządku


nigdy nie mów nigdy:)

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » śr cze 06, 2007 20:40

ZMIENNIK1313 pisze:wymień czujniki powinno być wszystko wporządku
A po jaką cholerę? Przecież jest wszystko ok



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » śr cze 06, 2007 20:55

Tu wszystko jest ok, swiece grzeją mimo ze kontrolka gasnie, pobieraja duzy opór na alternator stąd spadek obrotów . Po ich wyłączeniu obroty wzrastaja- czyli 2,5min lub 68st co będzie szybciej. W silnkach TDI jest elektroniczne przyspieszenie kąta wtrysku jak jest obciązenie silnika, tak samo jak w benzynowych gdzie wzbogacana jest mieszanka- aby obroty nie spadały, w TD i D tego nie ma chyba ze auto ma klimę i na pompie jest mechaniczna pompa przyspieszająca. Jeżeli wg was jest za duzy spadek obrotów lub jego wahania po nagrzaniu to trzeba zrobić to co tu jest napisane http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=106900. Wahania w granicach 100 obr sa dopuszczalne. ( oczywiście wg elektronicznego obrotomierza na desce, a nie tego mechanicznego )



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » śr cze 06, 2007 23:35

ZMIENNIK1313 pisze:wymień czujniki powinno być wszystko wporządku
aaa... jakie, które ? :bajer:


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 308 gości