Test dynamiczny zrobiony, bardzo proszę o opinie

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

GRIZLI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: wt sie 22, 2006 19:31
Lokalizacja: MALBORK Hamburg
Kontakt:

Test dynamiczny zrobiony, bardzo proszę o opinie

Post autor: GRIZLI » pn cze 04, 2007 21:19

Witam
Od jakiegoś czasu moje autko słabiej reaguje na gaz. Zwłaszcza na trasie stało się to dokuczliwe. Jak wynika z wielu postów, jedynym lekarstwem jest przeprowadzenie testu dynamicznego. Prawdę mówiąc myślałem, że nie uda mi się zrobić to wg zaleceń z forum: 1500-4500 obr na 4 biegu. Od około 3500 szło już ciężko do 4000 a powyżej........myślałem ,że nie dojdzie powyżej 4200. Dobrze, że prosta była dłuuuuga i nie było ruchu, jakoś udało się choć silnik strasznie się męczył. Osobiście wydaje mi się, że przepłyka jest chyba do kitu ale reszta wyników praktycznie nic mi nie mówi. Niestety, niewiem dlaczego ale nie zapisało bloku 001, reszta chyba jest OK. Obrazek
Obrazek
Obrazek



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » wt cze 05, 2007 01:12

na moje oko to widac ze Ci przeplywka wriuje i zaniza wartosci, obcina Ci powietrze czasem prawie 300 mg a to juz bardzo duzo, ale dziwnie ze przez chwile pokazuje sporo (takie wstawki) cos ewidentnie z nia nie tak


podmien od kogos przeplywke i sie przejedz


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

GRIZLI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: wt sie 22, 2006 19:31
Lokalizacja: MALBORK Hamburg
Kontakt:

Post autor: GRIZLI » wt cze 05, 2007 08:15

Jasne, może jutro uda mi się od kolegi pożyczyć. A jak reszta wyników?TURBO i inne parametry?
edit
Przy ponownym logu wystarczą same kanały 003,008 i 013?
Ostatnio zmieniony wt cze 05, 2007 08:27 przez GRIZLI, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » wt cze 05, 2007 08:19

jak podmienisz przeplywke to zloguj wszystko bo jak Ci przeplywka obcina to i trubo mniej pompuje


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

TomTDI
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: czw sty 19, 2006 12:48
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: TomTDI » wt cze 05, 2007 09:01

kanał 004
ok pod obciążeniem co na wolnych i basci.. ?????(logów brak)

kanał 003

falowanie wartości - jeśli jeszcze masz EGR to go zaślep i wtedy zrób logi bo może być od niego jak przepuszcza

kanał 008

z 8 kanału wynika że przepływka ogranicza dopiero przy 3900 i to niekoniecznie bo może katalizator (jeśli jest) albo kolektor dolotowy jest zasyfiony. Jeśli katalizator jest to trzeba odpiąć wydech przed katalizatorem i zrobić logi (trochę będzie głośno), w przypadku kolektora trzeba wyczyścić

przy 3150obr też jakby ogranicza ale tu ciśnienie spadło (ciekawe dlaczego skoro było poniżej wartości zadanej - może grucha się zacina albo N75)

jeśli powyższe rzeczy są ok to podmianka przepływki

[ Dodano: Wto Cze 05, 2007 15:29 ]
jak nie masz od kogo wziąć przepływki to zrób test z diodą (porada kolegi voss'a)
-sciagni wtyczke z LMM
-podlacz normalna diode np. 1N4148 do wtyczki z pin 4 na pin 5 ( kierinek z 4->5) i niezakladaj wtyczki na LMM

to symuluje max. wartosc masy powietrza jesli sinik bedzie chodzil dobrze i niedymil zbyt wiele, to masz walnieta przeplywke
jesli bedzie na obr. duzo dymu to raczej masz klopot z zatkanym kolektorem albo z niezamykajacym sie ERG



Awatar użytkownika
janek822
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 405
Rejestracja: ndz lip 09, 2006 04:48
Lokalizacja: Śląsk(K-ck)
Kontakt:

Post autor: janek822 » pt cze 08, 2007 17:18

TomTDI pisze:sciagni wtyczke z LMM
-podlacz normalna diode np. 1N4148 do wtyczki z pin 4 na pin 5 ( kierinek z 4->5) i niezakladaj wtyczki na LMM

to symuluje max. wartosc masy powietrza jesli sinik bedzie chodzil dobrze i niedymil zbyt wiele, to masz walnieta przeplywke
jesli bedzie na obr. duzo dymu to raczej masz klopot z zatkanym kolektorem albo z niezamykajacym sie ERG
ok ale jaka to normalna dioda? np na allegro jest kilka rodzaji
http://www.allegro.pl/search.php?string=1N4148


chip+216(made in mirass) = około 130PS/290NM narazie :)

Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » pt cze 08, 2007 19:52

Kup zwykla diode krzemowa, np. prostownicza lub uniwersalna, najtansza.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 50 gości