Jak zwiększyć moc w 1.9D
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- andrew19_86
- Forum Master
- Posty: 1572
- Rejestracja: wt wrz 27, 2005 18:14
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Chciałbym tylko dodać, że dzięki temu iż kupiłem 1Y nauczyłem się tak naprawdę jeździć samochodem. Wcześniej tak mi się tylko wydawało. Przy tym samochodzie trzeba wykorzystać wszystkie swoje umiejętności aby dorównać dzisiejszym furom ( i to wcale nie znaczy że go katuję). 1Y jest albo dla dziadków albo dla umiejących jeździć!!!
DAREK82,
zgadzam sie w 100% to auto naprawde uczy pokory, ale takze i spranej jazdy a nie spania.
Jest to moje pierwsze auto i wcale nie zaluje ze nie kupilem tdi(no teraz to moze troche:)
zgadzam sie w 100% to auto naprawde uczy pokory, ale takze i spranej jazdy a nie spania.
Jest to moje pierwsze auto i wcale nie zaluje ze nie kupilem tdi(no teraz to moze troche:)
SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)
Wszyscy rzucający hasłami, że nic się nie da albo swap, nie mają pojęcia o czym mówią. Wystarczy znajomość angielskiego i trochę poczytać. Nigdy więcej nie mówcie, że się nie da poprawic zwykłego wolnossącego Diesla. Robota polega w głównej mierze na ingerencji w pompę wtryskową, gov mod i parę innych przeróbek daje dużo w zwyklasie. Każdy kto nie ma nic do powiedzenia w temacie niech się nie odzywa, a ewentualnie tego typu tematy umra śmiercią naturalną. Odsyłam do jednego z lepszych źródeł w tym temacie jakim jest strona http://www.vwdiesel.net/phpBB/viewtopic ... 6589e46f6b
- radekgrazka
- Użytkownik
- Posty: 271
- Rejestracja: wt mar 20, 2007 12:43
- Lokalizacja: Krusin
- Kontakt:
W końcu się sprężyłem i przetłumaczyłem co nieco z tego linka http://www.vwdiesel.net/phpBB/viewtopic ... 6589e46f6b
Na wstępie
1.Sprawdzić kompresję. Dobrze jest wiedzieć czy mamy zdrowy silnik. Wyższe sprężanie w niedoładowanym dieslu (N/A) czyni silnik żwawszym. W TD nie ma takiego znaczenia w czasie doładowania.
2, Jeśli końcówki wtrysków są stare i zużyte należy je wymienić. Nowe przywrócą moc, ekonomię i zmniejszą dymienie (poprzez lepsze rozpylanie).
3. Używać dobrego oleju, upewnić się, że nie mamy wycieków. Generalnie silnik powinien być w dobrym stanie zanim podejmiemy się modyfikacji.
Dolot
Wszelkie modyfikacje dolotu nie spowodują wzrostu temperatury gazów wylotowych (EGT).
1. Upewnij się, że filtr powietrza jest czysty i nie będzie blokował przepływu powietrza. Jeśli chcesz możesz zainstalować miernik przepływu powietrza pomiędzy filtrem a rurą dolotu, żeby wiedzieć ile powietrza zasysa silnik.
2. W wielu autach rura dolotu jest zbyt krótka. Należy więc prowadzić dolot w sposób pozwalający na zaciąganie możliwie zimnego powietrza/uzyskanie efektu wtłaczania. Autor zaleca te mod, ponieważ jest niedrogi.
http://dieselinside.com/howto/1.6na/1.jpg
http://dieselinside.com/howto/1.6na/2.jpg
http://dieselinside.com/howto/1.6na/3.jpg
http://dieselinside.com/howto/1.6na/4.jpg
Opis: Wszystkie z powyższych rozwiązań są dobre, prezentują różne wykonanie. Kiedy budujemy dolot należy : 1. Znaleźć miejsce gdzie będzie najzimniejszy i największy przepływ powietrza. 2. Zminimalizować wpływ ciepła generowanego przez pobliskie źródła np. przez chłodnicę, poprzez osłanianie dolotu izolatorami ciepła.
3. Wypolerować i dopasować kanały ssące i wydechowe. Ciężka lub kosztowna robota. Można zrobić przy okazji zdejmowania głowicy np. przy wymianie uszczelki pod głowicą.
Paliwo
1. Odpowiednie ustawienie statycznego kąta wtrysku. W TDeku na 1.05mm. W NA dieslu autor nie jest w stanie podać optymalnego parametru. Bezpieczne dla EGT.
Nie przesadzać, bo można coś spieprzyć.
2. Mod związany z dynamicznym kątem wtrysku. Podobnie do governor moda polega na zamianie/usuwaniu pewnych sprężynek/podkładek. Tego nie przetłumaczę, ale zostawiam link do opisu - described here. Bezpieczne dla EGT
4. Regulacja maksymalnego “otwarcia przeputnicy” (jak to nazwać w dieslu?). Wkręcanie śrubki ograniczającej (o ile dobrze zrozumiałem). Zwiększa EGT
5. Dla zaawansowanych: governor mod – likwiduje stopniowe ograniczanie dawki wraz ze wzrostem obrotów (opisy na forum)
6. W tym punkcie piszą, żeby pompę oddać jakiemuś magikowi w Kanadzie, który cuda z niej wyciska. Niestety nie piszą co z nią robi, ale ponoć efekt niesamowity.
7. Jeśli nie kopci można standardowo podkręcić dawkę.
Pozostałe
Odchudzenie koła zamachowego
Na wstępie
1.Sprawdzić kompresję. Dobrze jest wiedzieć czy mamy zdrowy silnik. Wyższe sprężanie w niedoładowanym dieslu (N/A) czyni silnik żwawszym. W TD nie ma takiego znaczenia w czasie doładowania.
2, Jeśli końcówki wtrysków są stare i zużyte należy je wymienić. Nowe przywrócą moc, ekonomię i zmniejszą dymienie (poprzez lepsze rozpylanie).
3. Używać dobrego oleju, upewnić się, że nie mamy wycieków. Generalnie silnik powinien być w dobrym stanie zanim podejmiemy się modyfikacji.
Dolot
Wszelkie modyfikacje dolotu nie spowodują wzrostu temperatury gazów wylotowych (EGT).
1. Upewnij się, że filtr powietrza jest czysty i nie będzie blokował przepływu powietrza. Jeśli chcesz możesz zainstalować miernik przepływu powietrza pomiędzy filtrem a rurą dolotu, żeby wiedzieć ile powietrza zasysa silnik.
2. W wielu autach rura dolotu jest zbyt krótka. Należy więc prowadzić dolot w sposób pozwalający na zaciąganie możliwie zimnego powietrza/uzyskanie efektu wtłaczania. Autor zaleca te mod, ponieważ jest niedrogi.
http://dieselinside.com/howto/1.6na/1.jpg
http://dieselinside.com/howto/1.6na/2.jpg
http://dieselinside.com/howto/1.6na/3.jpg
http://dieselinside.com/howto/1.6na/4.jpg
Opis: Wszystkie z powyższych rozwiązań są dobre, prezentują różne wykonanie. Kiedy budujemy dolot należy : 1. Znaleźć miejsce gdzie będzie najzimniejszy i największy przepływ powietrza. 2. Zminimalizować wpływ ciepła generowanego przez pobliskie źródła np. przez chłodnicę, poprzez osłanianie dolotu izolatorami ciepła.
3. Wypolerować i dopasować kanały ssące i wydechowe. Ciężka lub kosztowna robota. Można zrobić przy okazji zdejmowania głowicy np. przy wymianie uszczelki pod głowicą.
Paliwo
1. Odpowiednie ustawienie statycznego kąta wtrysku. W TDeku na 1.05mm. W NA dieslu autor nie jest w stanie podać optymalnego parametru. Bezpieczne dla EGT.
Nie przesadzać, bo można coś spieprzyć.
2. Mod związany z dynamicznym kątem wtrysku. Podobnie do governor moda polega na zamianie/usuwaniu pewnych sprężynek/podkładek. Tego nie przetłumaczę, ale zostawiam link do opisu - described here. Bezpieczne dla EGT
4. Regulacja maksymalnego “otwarcia przeputnicy” (jak to nazwać w dieslu?). Wkręcanie śrubki ograniczającej (o ile dobrze zrozumiałem). Zwiększa EGT
5. Dla zaawansowanych: governor mod – likwiduje stopniowe ograniczanie dawki wraz ze wzrostem obrotów (opisy na forum)
6. W tym punkcie piszą, żeby pompę oddać jakiemuś magikowi w Kanadzie, który cuda z niej wyciska. Niestety nie piszą co z nią robi, ale ponoć efekt niesamowity.
7. Jeśli nie kopci można standardowo podkręcić dawkę.
Pozostałe
Odchudzenie koła zamachowego
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Jak zwiększyć moc w 1.9D
Tomallus pisze:Tomallus » 29 cze 2007 19:44
Steinway pisze:Steinway » 04 paź 2010 21:59
Nie trzeba.Steinway pisze:chyba też trzeb komputer wsadzić tak??
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot], Majestic-12 [Bot] i 129 gości