ile oleju silnikowego powinien brać silnik (200 tyś. km)

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Czyngis
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: pn mar 12, 2007 22:38
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

ile oleju silnikowego powinien brać silnik (200 tyś. km)

Post autor: Czyngis » sob cze 02, 2007 11:55

Mój silnik jeżdzi na(tj. golf III gti 2.0 8v) końcówka 93`. Ile powinien brać oleju po przejechaniu 10 tyś. km. Jest w nim instalacja gazowa i czy ona ma jakiś wpływ na zurzycie oleju w silniku. Jest to w końcu suche paliwo. przejechał 5 tyś. i zjadł mi około litra ;czy to oznacza że silnik jest do wymiany albo do generalnego remontu? Z tego co mi mechanik mówił olej w tym silniku jak go kupiłem był mocno przepracowany i gdy zszedł jego poziom poniżej wymaganego dolałem mu niecały litr. Czy przepracowany olej może się zużywać w tak szybkim tempie ; czy i tak jest to wina silnika?

[ Dodano: 02 Cze 2007 12:04 ]
Rozmawiałem z jednym znajomym który ma golf III 1.8 gl. Też ma przejechane 200 tyś. km i dalej jeżdzi na półsyntetyku tyle że on potrafi po wymianie oleju przejechać na nim 25.tyś km i silnik mu przy tym bierze zaledwie pół litra. Twierdzi też, spalanie w mieście jest w granicach 6.5 litra/100km a na trasie przy prędkości 120km/h wynosi 5,5 l. Ile w tym prawdy to nie wiem ale załamałem się troche słysząc takie rzeczy. Bo mój 2.0 8v pali na trasie nawet nieżle 8,5 gazu przy 120km/h na 100km trasy. Ale w mieście lubi sobie pojeść do 13l gazu na 100km.



Awatar użytkownika
Kisiel
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2284
Rejestracja: sob sty 20, 2007 18:22
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Kisiel » sob cze 02, 2007 12:20

to bajka z tym spalaniem Twojego kumpla, niemozliwe zeby tyle palil, u Ciebie spalanie jest w normie, moj 1,8 ABS pali gazu na trasie 7,5 litra a w miescie 10 (a w zime potrafil nawet 12 spalic)
Czyngis pisze:Ile powinien brać oleju po przejechaniu 10 tyś. km
nie powinien wogole brac oleju, ale 2l/10tys.km to nie jest tragedia,jesli wyeliminujesz wycieki to jedz na sprawdzenie sprezania z proba olejowa, wtedy bedzie wiadomo czy winna jest gora silnika (wymiana uszczelniaczy zaworow - tani koszt) czy uszczelka pod glowica i pierscionki (troche drozej)
Czyngis pisze:czy to oznacza że silnik jest do wymiany albo do generalnego remontu
ani do wymiany ani do generalnego remontu
Ostatnio zmieniony sob cze 02, 2007 12:21 przez Kisiel, łącznie zmieniany 1 raz.


[size=200][b][color=black][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=97453]Moja Czarna Perła[/url][/color][/b][/size] <--- SPRZEDANA
Obecnie Audi A3 8L 1.9 TDI 110PS
[img]http://images31.fotosik.pl/48/6a443d0601dd6d22.jpg[/img]

Awatar użytkownika
harrygo1
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 719
Rejestracja: sob mar 04, 2006 01:45
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: harrygo1 » sob cze 02, 2007 12:21

U mnie mam przejechane 191tys km i od wymiany do wymiany nic nie dolewam silnik pracuje na mobilu 10w40.Prawdopodobnie masz do wymiany uszczelniacze zaworów bo tyle co piszesz to zdecydowanie za dużo przy tym przebiegu.



Czyngis
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: pn mar 12, 2007 22:38
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: Czyngis » sob cze 02, 2007 12:40

Mechanik polecił mi zalać ten silnik mineralem bo przy takim przebiegu silnik potrzebuje oleju o większej lepkości. Zapytam go o uszczelnienie zaworów



Awatar użytkownika
Maciuś01
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 575
Rejestracja: czw paź 26, 2006 17:08
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Maciuś01 » sob cze 02, 2007 12:45

Czyngis pisze:Twierdzi też, spalanie w mieście jest w granicach 6.5 litra/100km a na trasie przy prędkości 120km/h wynosi 5,5 l.
Aby osiagnąć takie spalanie jest tylko jeden sposób: - też zacznij opowaidać takie brednie!!!!

Jezeli dolałeś oloeju litr na 5 tkm to jest stanowczo za dużo. Ale proponuję wymienić olej i wtedy jeżdzić i zobaczyć jakie bedzie zuzycie. Mogłeś poprostu dolać bo było go za mało bo ktoś nie dolał itp. Poprostu obserwuj stan i kjak zacznie opadać w takim samym tempie to:

- sprawdzić czy nie ma jakiś szalonych wycieków z silnika,
- próba olejowa i to zasadniczo da odpowiedź co trzeba gzrebnąć w silniku.

PS. Jezeli tem qmpel opowiada brednie ze nie zmienia pól sytetyku przez 25 tkm to chyba coś z nim jest nie tak!!!



Awatar użytkownika
Kisiel
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2284
Rejestracja: sob sty 20, 2007 18:22
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Kisiel » sob cze 02, 2007 12:51

Maciuś01 pisze:PS. Jezeli tem qmpel opowiada brednie ze nie zmienia pól sytetyku przez 25 tkm to chyba coś z nim jest nie tak!!!
heheh dokladnie, zapomnialem o tym napisac :) jak mozna jezdzic tyle km bez wymiany :)
Czyngis, nie sluchaj mechanika, nie zalewaj minerala, obejrzyj czy nie ma wyciekow, jak nie to ta proba olejowa o ktorej mowimy, jesli beda do wymiany tylko uszczelniacze to zrob to a jesli juz glowica do roboty i pierscienie do wymiany to sie zastanow czy warto to robic, moze wtedy zalej go mineralem :(
tak jak pisal Maciuś01, wymien olej na jakis dobry (Mobil czy Castrol) i filtr i obserwuj


[size=200][b][color=black][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=97453]Moja Czarna Perła[/url][/color][/b][/size] <--- SPRZEDANA
Obecnie Audi A3 8L 1.9 TDI 110PS
[img]http://images31.fotosik.pl/48/6a443d0601dd6d22.jpg[/img]

Czyngis
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: pn mar 12, 2007 22:38
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: Czyngis » sob cze 02, 2007 12:58

W tej chwili silnik jest zalany olejem mobil 10W40 ten sam który kolega wyżej używa jaki jest plus urzywania oleju półsyntetycznego a jakie minusy są z mineralnym???



Awatar użytkownika
Kisiel
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2284
Rejestracja: sob sty 20, 2007 18:22
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Kisiel » sob cze 02, 2007 13:05

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... ny&start=0
mineralny jest gestszy i ma wieksze wlasciwosci uszczelniajace, jesy uzywany przy starszych mocniej wyeskploatowanych silnikach gdzie sa "wieksze luzy"


[size=200][b][color=black][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=97453]Moja Czarna Perła[/url][/color][/b][/size] <--- SPRZEDANA
Obecnie Audi A3 8L 1.9 TDI 110PS
[img]http://images31.fotosik.pl/48/6a443d0601dd6d22.jpg[/img]

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » sob cze 02, 2007 13:16

Czyngis pisze:Twierdzi też, spalanie w mieście jest w granicach 6.5 litra/100km a na trasie przy prędkości 120km/h wynosi 5,5 l.
Trzymcie mnie bo sie przewróce :prayer: :prayer: :panna:
Ten znajomy to jakiś mistrz jest normalnie albo jego auto ma taki super wypasiony silnik :P
A moze poprostu ma diesla i myśli ze to benzyna :PP
Nie wiem ale to jest nie mozliwe zeby mu to tyle spalało:P Jak mi tu przyjedzie i to udowodni to mu stawiam krate piwa !!:P

Czyngis, jeśli hcodzi o twój problem to stanowczo za duzo Ci tego oleju bierze ://
Czyngis pisze:Ile powinien brać oleju po przejechaniu 10 tyś. km.
NIC !! albo tyle co na bagnecie wyciągniesz sprawdzająć bardzo dobry silnik nie bierze oleju :D:))

Ja bym spróbował go zalać od nowa znaczy wymienić olej i obserwować :))
Jeśli bedize zbytnio ubywało to jak masz kase to mały remoncik :)))i bedzie gitt:) albo wymiana na mineralny :)



Awatar użytkownika
Marihuana Man
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 867
Rejestracja: czw lut 03, 2005 22:54
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Kontakt:

Post autor: Marihuana Man » sob cze 02, 2007 13:25

Czyngis pisze: Mój silnik jeżdzi na(tj. golf III gti 2.0 8v) końcówka 93`. Ile powinien brać oleju po przejechaniu 10 tyś. km.
Mi nie bierze nic przy 200tys. km... Leje oczywiście Mobil S 10W40
Twierdzi też, spalanie w mieście jest w granicach 6.5 litra/100km a na trasie przy prędkości 120km/h wynosi 5,5
Grunt to fantazja
Mechanik polecił mi zalać ten silnik mineralem bo przy takim przebiegu silnik potrzebuje oleju o większej lepkości. Zapytam go o uszczelnienie zaworów
Twój mechanik to idiota.


[img]http://dvprogram.pl/vw.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » sob cze 02, 2007 13:56

Czyngis pisze:Twierdzi też, spalanie w mieście jest w granicach 6.5 litra/100km a na trasie przy prędkości 120km/h wynosi 5,5 l.
Albo kłamie albo nie umie liczyć.
Mechanik polecił mi zalać ten silnik mineralem bo przy takim przebiegu silnik potrzebuje oleju o większej lepkości. Zapytam go o uszczelnienie zaworów
Lepiej już go o nic nie pytaj tylko jedź do prawdziwego mechanika a nie tego kowala.


=-Pinhead-=

Czyngis
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: pn mar 12, 2007 22:38
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: Czyngis » pn cze 04, 2007 01:19

Jak się ma sprawa ze szklankami w silniku jak odpalam auto to słychać kilka stuknięć a przy dalszej jeżdzie jest ok. Kowal ( mechanik ) :bajer: twierdzi, że to szklanki a już nie wiem czy mu wierzyć??? Co o tym myślicie? Przy wymianie oleju może od razu wymienić te szklanki.
P.S. Czyli silnik zalać pół syntetykiem najlepiej tym samym co był przedtem czyli mobil s 10W40? Pokaże kiedyś fotki mojego auta. Wydaje mi się że wygląda nieżle :smoke: . Ma obniżone zawieszenie, przyciemniane szyby z atestem, kolorek czarny, wydech cały remusa, światła przód (styl golf IV), ładne brewki, grill bez napisu, Tylne lampy hella, opony standard 195/50/15r. Zdjęcia wkrótce.....



Bąku
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 794
Rejestracja: pn lut 19, 2007 17:38
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Bąku » pn cze 04, 2007 06:33

Jak się ma sprawa ze szklankami w silniku jak odpalam auto to słychać kilka stuknięć a przy dalszej jeżdzie jest ok. Kowal ( mechanik ) twierdzi, że to szklanki a już nie wiem czy mu wierzyć??? Co o tym myślicie? Przy wymianie oleju może od razu wymienić te szklanki.
a no jak odpalisz to mogą troche klekotać bo potrzebują chwile czasu żeby napełnić sie olejem jak już to zrobią to przestaja klepać i jest ok tak ma być, jeżeli zaś będą ci klepać cały czas nawet po rozgrzaniu silnika to wtedy kwalifikują się do wymiany :grin:



jozekrjrj
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 389
Rejestracja: pt lis 17, 2006 19:24
Lokalizacja: warszawa Targowek
Kontakt:

Post autor: jozekrjrj » pn cze 04, 2007 07:54

ja na 5 tys dolałem 200ml pzebieg mam 224tys tylko u mnie juz daja o sobie znac uszczelniacze zaworowe


po długim postoju przy odpaleniu puszcza fioletowa chmurkę


był mk3 GT



http://www.s-cam.pl/

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 244 gości