ile oleju silnikowego powinien brać silnik (200 tyś. km)
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
ile oleju silnikowego powinien brać silnik (200 tyś. km)
Mój silnik jeżdzi na(tj. golf III gti 2.0 8v) końcówka 93`. Ile powinien brać oleju po przejechaniu 10 tyś. km. Jest w nim instalacja gazowa i czy ona ma jakiś wpływ na zurzycie oleju w silniku. Jest to w końcu suche paliwo. przejechał 5 tyś. i zjadł mi około litra ;czy to oznacza że silnik jest do wymiany albo do generalnego remontu? Z tego co mi mechanik mówił olej w tym silniku jak go kupiłem był mocno przepracowany i gdy zszedł jego poziom poniżej wymaganego dolałem mu niecały litr. Czy przepracowany olej może się zużywać w tak szybkim tempie ; czy i tak jest to wina silnika?
[ Dodano: 02 Cze 2007 12:04 ]
Rozmawiałem z jednym znajomym który ma golf III 1.8 gl. Też ma przejechane 200 tyś. km i dalej jeżdzi na półsyntetyku tyle że on potrafi po wymianie oleju przejechać na nim 25.tyś km i silnik mu przy tym bierze zaledwie pół litra. Twierdzi też, spalanie w mieście jest w granicach 6.5 litra/100km a na trasie przy prędkości 120km/h wynosi 5,5 l. Ile w tym prawdy to nie wiem ale załamałem się troche słysząc takie rzeczy. Bo mój 2.0 8v pali na trasie nawet nieżle 8,5 gazu przy 120km/h na 100km trasy. Ale w mieście lubi sobie pojeść do 13l gazu na 100km.
[ Dodano: 02 Cze 2007 12:04 ]
Rozmawiałem z jednym znajomym który ma golf III 1.8 gl. Też ma przejechane 200 tyś. km i dalej jeżdzi na półsyntetyku tyle że on potrafi po wymianie oleju przejechać na nim 25.tyś km i silnik mu przy tym bierze zaledwie pół litra. Twierdzi też, spalanie w mieście jest w granicach 6.5 litra/100km a na trasie przy prędkości 120km/h wynosi 5,5 l. Ile w tym prawdy to nie wiem ale załamałem się troche słysząc takie rzeczy. Bo mój 2.0 8v pali na trasie nawet nieżle 8,5 gazu przy 120km/h na 100km trasy. Ale w mieście lubi sobie pojeść do 13l gazu na 100km.
to bajka z tym spalaniem Twojego kumpla, niemozliwe zeby tyle palil, u Ciebie spalanie jest w normie, moj 1,8 ABS pali gazu na trasie 7,5 litra a w miescie 10 (a w zime potrafil nawet 12 spalic)
nie powinien wogole brac oleju, ale 2l/10tys.km to nie jest tragedia,jesli wyeliminujesz wycieki to jedz na sprawdzenie sprezania z proba olejowa, wtedy bedzie wiadomo czy winna jest gora silnika (wymiana uszczelniaczy zaworow - tani koszt) czy uszczelka pod glowica i pierscionki (troche drozej)Czyngis pisze:Ile powinien brać oleju po przejechaniu 10 tyś. km
ani do wymiany ani do generalnego remontuCzyngis pisze:czy to oznacza że silnik jest do wymiany albo do generalnego remontu
Ostatnio zmieniony sob cze 02, 2007 12:21 przez Kisiel, łącznie zmieniany 1 raz.
[size=200][b][color=black][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=97453]Moja Czarna Perła[/url][/color][/b][/size] <--- SPRZEDANA
Obecnie Audi A3 8L 1.9 TDI 110PS
[img]http://images31.fotosik.pl/48/6a443d0601dd6d22.jpg[/img]
Obecnie Audi A3 8L 1.9 TDI 110PS
[img]http://images31.fotosik.pl/48/6a443d0601dd6d22.jpg[/img]
Aby osiagnąć takie spalanie jest tylko jeden sposób: - też zacznij opowaidać takie brednie!!!!Czyngis pisze:Twierdzi też, spalanie w mieście jest w granicach 6.5 litra/100km a na trasie przy prędkości 120km/h wynosi 5,5 l.
Jezeli dolałeś oloeju litr na 5 tkm to jest stanowczo za dużo. Ale proponuję wymienić olej i wtedy jeżdzić i zobaczyć jakie bedzie zuzycie. Mogłeś poprostu dolać bo było go za mało bo ktoś nie dolał itp. Poprostu obserwuj stan i kjak zacznie opadać w takim samym tempie to:
- sprawdzić czy nie ma jakiś szalonych wycieków z silnika,
- próba olejowa i to zasadniczo da odpowiedź co trzeba gzrebnąć w silniku.
PS. Jezeli tem qmpel opowiada brednie ze nie zmienia pól sytetyku przez 25 tkm to chyba coś z nim jest nie tak!!!
heheh dokladnie, zapomnialem o tym napisac jak mozna jezdzic tyle km bez wymianyMaciuś01 pisze:PS. Jezeli tem qmpel opowiada brednie ze nie zmienia pól sytetyku przez 25 tkm to chyba coś z nim jest nie tak!!!
Czyngis, nie sluchaj mechanika, nie zalewaj minerala, obejrzyj czy nie ma wyciekow, jak nie to ta proba olejowa o ktorej mowimy, jesli beda do wymiany tylko uszczelniacze to zrob to a jesli juz glowica do roboty i pierscienie do wymiany to sie zastanow czy warto to robic, moze wtedy zalej go mineralem
tak jak pisal Maciuś01, wymien olej na jakis dobry (Mobil czy Castrol) i filtr i obserwuj
[size=200][b][color=black][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=97453]Moja Czarna Perła[/url][/color][/b][/size] <--- SPRZEDANA
Obecnie Audi A3 8L 1.9 TDI 110PS
[img]http://images31.fotosik.pl/48/6a443d0601dd6d22.jpg[/img]
Obecnie Audi A3 8L 1.9 TDI 110PS
[img]http://images31.fotosik.pl/48/6a443d0601dd6d22.jpg[/img]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... ny&start=0
mineralny jest gestszy i ma wieksze wlasciwosci uszczelniajace, jesy uzywany przy starszych mocniej wyeskploatowanych silnikach gdzie sa "wieksze luzy"
mineralny jest gestszy i ma wieksze wlasciwosci uszczelniajace, jesy uzywany przy starszych mocniej wyeskploatowanych silnikach gdzie sa "wieksze luzy"
[size=200][b][color=black][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=97453]Moja Czarna Perła[/url][/color][/b][/size] <--- SPRZEDANA
Obecnie Audi A3 8L 1.9 TDI 110PS
[img]http://images31.fotosik.pl/48/6a443d0601dd6d22.jpg[/img]
Obecnie Audi A3 8L 1.9 TDI 110PS
[img]http://images31.fotosik.pl/48/6a443d0601dd6d22.jpg[/img]
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 8027
- Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Trzymcie mnie bo sie przewróceCzyngis pisze:Twierdzi też, spalanie w mieście jest w granicach 6.5 litra/100km a na trasie przy prędkości 120km/h wynosi 5,5 l.
Ten znajomy to jakiś mistrz jest normalnie albo jego auto ma taki super wypasiony silnik
A moze poprostu ma diesla i myśli ze to benzyna :PP
Nie wiem ale to jest nie mozliwe zeby mu to tyle spalało:P Jak mi tu przyjedzie i to udowodni to mu stawiam krate piwa !!:P
Czyngis, jeśli hcodzi o twój problem to stanowczo za duzo Ci tego oleju bierze ://
NIC !! albo tyle co na bagnecie wyciągniesz sprawdzająć bardzo dobry silnik nie bierze oleju :))Czyngis pisze:Ile powinien brać oleju po przejechaniu 10 tyś. km.
Ja bym spróbował go zalać od nowa znaczy wymienić olej i obserwować )
Jeśli bedize zbytnio ubywało to jak masz kase to mały remoncik ))i bedzie gitt:) albo wymiana na mineralny
- Marihuana Man
- Gadatliwa bestia
- Posty: 867
- Rejestracja: czw lut 03, 2005 22:54
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp
- Kontakt:
Mi nie bierze nic przy 200tys. km... Leje oczywiście Mobil S 10W40Czyngis pisze: Mój silnik jeżdzi na(tj. golf III gti 2.0 8v) końcówka 93`. Ile powinien brać oleju po przejechaniu 10 tyś. km.
Grunt to fantazjaTwierdzi też, spalanie w mieście jest w granicach 6.5 litra/100km a na trasie przy prędkości 120km/h wynosi 5,5
Twój mechanik to idiota.Mechanik polecił mi zalać ten silnik mineralem bo przy takim przebiegu silnik potrzebuje oleju o większej lepkości. Zapytam go o uszczelnienie zaworów
[img]http://dvprogram.pl/vw.jpg[/img]
Albo kłamie albo nie umie liczyć.Czyngis pisze:Twierdzi też, spalanie w mieście jest w granicach 6.5 litra/100km a na trasie przy prędkości 120km/h wynosi 5,5 l.
Lepiej już go o nic nie pytaj tylko jedź do prawdziwego mechanika a nie tego kowala.Mechanik polecił mi zalać ten silnik mineralem bo przy takim przebiegu silnik potrzebuje oleju o większej lepkości. Zapytam go o uszczelnienie zaworów
=-Pinhead-=
Jak się ma sprawa ze szklankami w silniku jak odpalam auto to słychać kilka stuknięć a przy dalszej jeżdzie jest ok. Kowal ( mechanik ) twierdzi, że to szklanki a już nie wiem czy mu wierzyć??? Co o tym myślicie? Przy wymianie oleju może od razu wymienić te szklanki.
P.S. Czyli silnik zalać pół syntetykiem najlepiej tym samym co był przedtem czyli mobil s 10W40? Pokaże kiedyś fotki mojego auta. Wydaje mi się że wygląda nieżle . Ma obniżone zawieszenie, przyciemniane szyby z atestem, kolorek czarny, wydech cały remusa, światła przód (styl golf IV), ładne brewki, grill bez napisu, Tylne lampy hella, opony standard 195/50/15r. Zdjęcia wkrótce.....
P.S. Czyli silnik zalać pół syntetykiem najlepiej tym samym co był przedtem czyli mobil s 10W40? Pokaże kiedyś fotki mojego auta. Wydaje mi się że wygląda nieżle . Ma obniżone zawieszenie, przyciemniane szyby z atestem, kolorek czarny, wydech cały remusa, światła przód (styl golf IV), ładne brewki, grill bez napisu, Tylne lampy hella, opony standard 195/50/15r. Zdjęcia wkrótce.....
a no jak odpalisz to mogą troche klekotać bo potrzebują chwile czasu żeby napełnić sie olejem jak już to zrobią to przestaja klepać i jest ok tak ma być, jeżeli zaś będą ci klepać cały czas nawet po rozgrzaniu silnika to wtedy kwalifikują się do wymianyJak się ma sprawa ze szklankami w silniku jak odpalam auto to słychać kilka stuknięć a przy dalszej jeżdzie jest ok. Kowal ( mechanik ) twierdzi, że to szklanki a już nie wiem czy mu wierzyć??? Co o tym myślicie? Przy wymianie oleju może od razu wymienić te szklanki.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 237 gości