Słychac zawory

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Golf GTi
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: pt lip 29, 2005 20:54
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: Golf GTi » pn kwie 30, 2007 11:11

na 200% masz przestawiony rozżad a i zaplon pewnie tez.



Romek13
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 104
Rejestracja: ndz wrz 11, 2005 20:51
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Romek13 » pn kwie 30, 2007 14:14

A więc tak, samochód jest u mechanika, powinien byc na wieczór, zobacze jak bedzie po, samochód jest na dotarciu to ewentualnie pojezdze jeszcze z 1000 km i zmienie olej, juz wtedy na półsyntetyk, bo chyba nie ma przeciwskazań aby zalać po 1500 km taki olej.



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » pn kwie 30, 2007 19:37

Romek13 pisze:samochód jest na dotarciu to ewentualnie pojezdze jeszcze z 1000 km i zmienie olej, juz wtedy na półsyntetyk, bo chyba nie ma przeciwskazań aby zalać po 1500 km taki olej.
szkoda że nie zalałeś go odrazu lepszym olejem


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » pn kwie 30, 2007 21:26

P.S.
Wymiana oleju na półsyntetyk nastąpiła u mnie przy 270 000 km i dobrym stanie motora. Wlałem go w sobotę i dotąd zrobiłem dopiero 300 km. Nie ma żadnych odgłosów szklankowych, nawet na zimnym silniku przy zapalaniu. Będę informować o ewentualnych hecach związanych z ryzykiem zmiany tego oleju. Miejmy nadzieję,że będzie oki.



Romek13
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 104
Rejestracja: ndz wrz 11, 2005 20:51
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Romek13 » wt maja 01, 2007 13:49

A więc tak, po sprawdzeniu rozrządu mechanik stwierdził że pasek jest ustawiony na cechach, ale nie pasuje o pół zęba, dokładnie nie wiem o co chodzi, ale dobrze że już coś wiadomo.



wojtek1421
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: wt maja 01, 2007 11:05
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: wojtek1421 » wt maja 01, 2007 14:08

Jaki to silnik benzyna czy diesel?


Wojtek

Romek13
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 104
Rejestracja: ndz wrz 11, 2005 20:51
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Romek13 » wt maja 01, 2007 14:34

Benzyna



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » ndz maja 06, 2007 22:27

Romek13 pisze:jest ustawiony na cechach, ale nie pasuje o pół zęba
Więc jedno drugiemu zaprzecza. Mielismy taki przypadek z oplem, po znacznym splanowaniu głowicy właśnie o pół ząbka góra nie pasowała, ale zapłon ustawiono na lampe i chodzi ok. Przyszła mi do głowy jeszcze taka myśl - może tzreba by sprawdzic czy nie jest uszkodzony klin koła paska zębatego rozrządu na wale korbowym, tzn. trzeba odkręcic koła pasków klinowych, odkręcić centralną śrubę ,zdjąć koło i obejrzeć czop wału korbowego i klin ,może są "przeciągnięte" ?



Romek13
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 104
Rejestracja: ndz wrz 11, 2005 20:51
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Romek13 » ndz maja 06, 2007 23:59

Jakbym słyszał mechanika:), o tym samym mówił, głowica była planowana podczas poprzedniego remontu i chyba było ok, a moze juz wtedy nie pasowała. albo przy tym remoncie cos z tym klinem sie stało, bo głowicy nie planowano. zobaczymy, w srode mysle ze juz bede wiedział.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn maja 07, 2007 17:25

stonefree pisze:Przyszła mi do głowy jeszcze taka myśl - może tzreba by sprawdzic czy nie jest uszkodzony klin koła paska zębatego rozrządu na wale korbowym, tzn. trzeba odkręcic koła pasków klinowych, odkręcić centralną śrubę ,zdjąć koło i obejrzeć czop wału korbowego i klin ,może są "przeciągnięte" ?
myślę że na początek zgrać znak na kole pasowym wały ze znaczkiem na obudowie paska rozrządu, sprawdzić czy w tym momencie tłok I go cylindra jest najwyżej (wystarczy ołówek włożyć za miast świecy, równiocześnie zerknąć na znak na kole zamachowym. Po co od razu rozbierać bez pewności


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

SkinnerPL
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 410
Rejestracja: ndz wrz 24, 2006 12:07
Lokalizacja: MysłoVWice
Kontakt:

Post autor: SkinnerPL » ndz cze 03, 2007 11:41

u mnie w dieslu bylo takie cykanie... o dziwo kolektor byl przykrecony na 4 sruby... oczywiscie zadna z nich nie byla dokrecona.. podokrecalem sruby i cykania nie bylo... sprawdz czy kolektor jest konkretnie przykrecony.



Romek13
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 104
Rejestracja: ndz wrz 11, 2005 20:51
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Romek13 » ndz cze 03, 2007 12:38

Już po problemie, golfik rozbity:)



Sly108
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: wt gru 20, 2005 12:43
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Sly108 » ndz cze 03, 2007 13:23

Podepne się do tematu aby nie zakładać nowego. Mianowicie mam ten sam problem. Słychać mi zawory, szczegulnie gdy jest chłodno. A w czasie jazdy słychać denerwujące cykanie. Nie wiem jaki był lany wcześniej olej ale obecnie od 2 lat jeżdżę na Elf Sporti SRI 15W40. Co byście mi doradzili? Czy muszę już wymienić szklanki czy da sie coś jeszcze innego zrobić?



kosmo3104

Post autor: kosmo3104 » wt cze 19, 2007 19:22

Witam. Tez sie podpinam. U mnie jest podobnie. Slychac cyjkanie silnika ktore delikatnie cichnie po nagrzaniu. Olej mam Texaco Havoline 10w-40. Nie wiem co moze byc..



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 274 gości