Jak sprawdzic czy jest soft bez hamowni

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Tomek one
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: śr maja 30, 2007 21:29
Lokalizacja: Kraków

Jak sprawdzic czy jest soft bez hamowni

Post autor: Tomek one » czw maja 31, 2007 22:04

Witam jestem posiadaczem mk4 gti arl na tdi(ku) fabrycznie 110kw/150ps i mam nurtujący problem.Otóż nie jestem pewny co do jego autentycznej mocy a co za tym idzie przyzpieszen z poszczególnych przełożeń (niestety nie posiadam żadnej dokumentacji o dokonaniu jakichkolwiek modyfikacji) ,jedno co jest prawie katalogowe to prędkosć maksymalna katalo.215km/h rzeczywista(220km/h).Ale najważniejsza rzecz która dała mi do myślenia to obroty na których turbina zaczyna sie wkręcać ok(1200/1400).A drugą rzeczą którą byłem wręcz zszokowany to rozjechanie w dosłownym znaczeniu tego słowa MK3 VR6.


POZDRO


tommy

Awatar użytkownika
pasio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 123
Rejestracja: śr maja 03, 2006 22:51
Lokalizacja: małopolskie
Kontakt:

Post autor: pasio » czw maja 31, 2007 22:28

Bez hamowni to chyba jedynym sposobem jest ustawka z "bratem bliźniakiem" czyt. arl'em jakiegoś kolegi ;)



Awatar użytkownika
Tomek one
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: śr maja 30, 2007 21:29
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Tomek one » czw maja 31, 2007 22:40

Nie ma tego za wiele na mieście niestety,ale bratobójcza walka mogla by zarżnąć śilnik


tommy

Awatar użytkownika
pasio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 123
Rejestracja: śr maja 03, 2006 22:51
Lokalizacja: małopolskie
Kontakt:

Post autor: pasio » czw maja 31, 2007 23:19

Z tego co mi się przypomina jest jeszcze na forum jakiś arl z Kr, ćwiartka mili napewno nie zaszkodzi takiemu silnikowi, nawet czasami jest wskazane go przedmuchac :hmm:



Awatar użytkownika
Tomek one
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: śr maja 30, 2007 21:29
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Tomek one » czw maja 31, 2007 23:28

Masz racje na 100km jazdy przez 90km jest przeciąg inaczej sie nie da. PIEC! PIEC! PIEC!


tommy

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt cze 01, 2007 08:47

Tomek one, pojedź na hamownie - koszt 50-100 PLN i sie dowiesz...

to chyba nie jest ogromny koszt ? a w razie czego poznasz stan swojej serii :)

jak rozjechałeś VR6 to albo VR był zarżnięty albo masz jakiegoś wirucha :) bo mk4 jest troszke cieżkie i w serii ARL jeździ podobnie jak VR6 w mk3



Awatar użytkownika
Tomek one
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: śr maja 30, 2007 21:29
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Tomek one » pt cze 01, 2007 09:32

Witam
Zasadniczo to nie chodzi o koszty związane z hamownią tylko obiło mi sie o uszy że zarzyna
sie silnik.
No ale chyba nie będę miał wyjścia w tej sytuacji i pojadę.
Chyba że firma tuner ska jest wstanie mi wykryć zmianę w sofcie.


tommy

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt cze 01, 2007 09:44

Tomek one pisze:Chyba że firma tuner ska jest wstanie mi wykryć zmianę w sofcie.
oczywiśce że tak....

możesz sobie zrobić logi zwykłym VAG-iem :P

zloguj 008 i 011 i bedzie wszystko jasne

nominalnie ARL ma 1,5 Bara ciśnienie doładowania...

jeśli bedzie zadane więcej tzn że dłubany soft

Tomek one pisze:tylko obiło mi sie o uszy że zarzyna
sie silnik.
hamownia zarzyna silnik :P tak samo jak jadza po ulicy :)



Awatar użytkownika
Tomek one
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: śr maja 30, 2007 21:29
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Tomek one » pt cze 01, 2007 10:02

Chodzi ci o ciśnienie w turbinie


tommy

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt cze 01, 2007 11:02

Tomek one pisze:Chodzi ci o ciśnienie w turbinie
tak,

zrób logi grupy 011 na 4 biegu w zakresie od 1800 do 4000 rpm z gazem w podłodze...

wtedy na pozycji 2 masz wymaganą wartość cisnienia a na pozycji 3 rzeczywistą



Awatar użytkownika
Tomek one
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: śr maja 30, 2007 21:29
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Tomek one » pt cze 01, 2007 13:52

To by było właściwe rozwiązanie problemu,tylko może przeszkadzać jedna rzecz.Nie jestem
pewien ale czy nieczystości w turbinie mogą pokazywać błędny pomiar?


tommy

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 344 gości