czyli takdziechu pisze:Schemacik moze byc taki jak Twoj, tylko opornika oryginalnego nie wyrzucamy, podpinamy sie nie do opornika z czujnika (R1 - 10k), tylko tego drugiego (R2 - 30k).
Tuning 1z za 10 gr - powtórka
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Ostatnio zmieniony ndz maja 27, 2007 17:21 przez damcio151, łącznie zmieniany 1 raz.
- dziechu
- Forum Master
- Posty: 1119
- Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
- Lokalizacja: Śląsk
- Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
- Silnik: 1Z
wSa napisales 'podmienic' co znaczy wyciagnac stary i wlutowac nowy. A wpiac sie mozesz kabelkami (bez przerywania sciezki) tylko rownolegle, obie metody daja zupelnie inny efekt - jak podmienisz 10k na 17k to w ukladzie bedzie 17k, ale jak wlutujesz kabelkami 17k pozostawiajac 10k to w ukladzie bedzie ok. 7k - zupelnie inne efekty. Poza tym musisz napisac o jakim sterowniku piszesz, bo jest kilka a kazdy ma inna konstrukcje elektryczna. Ja pod zdjeciem napisalem bardzo jasno i jednoznacznie co i jak, trzeba tylko uwaznie przeczytac. Sam zajmuje sie zawodowe projektowaniem podobnych sterownikow (choc nie dla aut) wiec wiem co pisze:)eku_suci pisze:mozesz go podmienic lub zrobic tak jak ja wpiac sie kablami z opornikiem
[ Dodano: 28 Maj 2007 11:15 ]
P.S. Zmiany opisane przeze mnie dotycza WYLACZNIE sterownikow 16to biyowych 028 906 021 BF, w innych moze byc inaczej. Na drodze miedzy czujnikiem a chipem sa DWA oporniki tworzace dzielnik napiecia. Oszukac ECU mozna zmieniajac dowolny z nich - ktory i jak opisalem pod zdjeciem. Podane przez ciebie wartosci dotycza nie wiadomo jakiego sterownika.
- dziechu
- Forum Master
- Posty: 1119
- Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
- Lokalizacja: Śląsk
- Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
- Silnik: 1Z
W elektronice pojecie 'wysokie opory' jest wzgledne i zalezy od funkcji (miejsca) opornika;) Mozna dac mniejszy, jezeli ktos chce widziec wylatujaca przez klape turbine;)barbiq pisze:tylko te wysokie opory...kiedyś chyba widziałem że była mowa o mniejszych
[ Dodano: 29 Maj 2007 17:35 ]
Opornik dzielnika (na plycie) to 30k. Dajac rownolegle opornik 140k wypadkowa bedzie 30x140/(30+140), czyli 24.7k, czyli niecale 20% mniej, co powinno dac przyrost cisnienia takze okolo 20%.
wymiana tego opornika 10k na 18k podnosi cis. ~ 100 mbar na 27k o ~ 200 mbardziechu pisze:Opornik dzielnika (na plycie) to 30k. Dajac rownolegle opornik 140k wypadkowa bedzie 30x140/(30+140), czyli 24.7k, czyli niecale 20% mniej, co powinno dac przyrost cisnienia takze okolo 20%.
[ Dodano: Sro Maj 30, 2007 18:55 ]
20% z 1 Bara - turbina pompuje 1 Bar ponad cisnienie atmo wynoszące ~1Barbarbiq pisze:jak rozumie te 20% to już max jaki wytrzyma MAP?czyli 20% * 2bary =0,4bara a możliwości czujnika to 2,5. w tan sposób to działa?tak trochę na logike to próbuje
czyli opornik 27k podnoci o około 200 mBar czyli MAP sensor widzi 2050mBar (nominalnie 1Z ma chyba 185o)
- dziechu
- Forum Master
- Posty: 1119
- Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
- Lokalizacja: Śląsk
- Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
- Silnik: 1Z
To nie jest opornik 10k!!! To jest opornik 30k. Wystarczy uwaznie przeczytac co napisalem pod zdjeciem. Czasem normalnie rece opadaja, tlumacze juz chyba piaty raz. Wydaje sie ze jak w poscie jest wiecej niz dwa zdania, to juz nikomu nie chce sie czytac. Napisalem dokladnie jak i co mozna zrobic, kto chce moze wykorzystac, kto nie chce niech robi jak mu sie podoba. Szkda tylko mojego czasu.cowboy pisze:wymiana tego opornika 10k na 18k podnosi cis. ~ 100 mbar na 27k o ~ 200 mbar
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości