Silnik krokowy mono-jet
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Silnik krokowy mono-jet
Witajcie, autko jak w profilu. Mam problem z obrotami biegu jałowego. Na gazie mam za niskie (nieważne czy stoję jadę, hamuję) oscylują koło 300-500 na benzynie za wysokie, oscylują pomiędzy 1500-2000. Mam tester sondy lambdy, pokazuje ciągle mieszankę bogatą,a wyłącznie przy przygazowaniu schodzi w ubogą i po puszczeniu gazu wraca na bogatą. Podejrzenia moje skierowały się na nią lub na krokowiec wtrysku. I teraz nie mogę się doszukać na forum które piny krokowca 4-ro pinowego trzeba obmierzyć i jak powinna być rezystancja między nimi. Pomożecie?
Ostatnio zmieniony wt maja 29, 2007 21:34 przez mate64, łącznie zmieniany 1 raz.
Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
skoro sonda dziala a wychodzi na to ze tak to silniczek krokowy faktycznie szwankuje. Niestety nie wiem ktore przewody pomierzyc, ale to ze masz na gazie za niskie obroty to silniczek krokowy nie ma na to zadnego wpywu, musisz wyregulowac gaz.
Mozna jeszcze kody blyskowe sprawdzic, lub po resecie ECU sprawdzic czy na benzynie dalej szwankuje.
Sprawdz jeszcze naciag linki gazu, wiem ze to glupie ale czasami jak gazownikom nie chce sie obrotow na gazie regulowac to naciagaja linke od gazu i potem na benie sa wysokie obroty
Mozna jeszcze kody blyskowe sprawdzic, lub po resecie ECU sprawdzic czy na benzynie dalej szwankuje.
Sprawdz jeszcze naciag linki gazu, wiem ze to glupie ale czasami jak gazownikom nie chce sie obrotow na gazie regulowac to naciagaja linke od gazu i potem na benie sa wysokie obroty
Po pierwsze jesli sonda stoi caly czas na bogatej a po przygazówce zaczyna dopiero schodzic na uboga to przydaloby sie ustawic instalke, jaka masz instalke, zwykła z regulacja na śrube czy z komputerem i silnkiem krokowym (attuator) ???Witajcie, autko jak w profilu. Mam problem z obrotami biegu jałowego. Na gazie mam za niskie (nieważne czy stoję jadę, hamuję) oscylują koło 300-500 na benzynie za wysokie, oscylują pomiędzy 1500-2000. Mam tester sondy lambdy, pokazuje ciągle mieszankę bogatą,a wyłącznie przy przygazowaniu schodzi w ubogą i po puszczeniu gazu wraca na bogatą. Podejrzenia moje skierowały się na nią lub na krokowiec wtrysku. I teraz nie mogę się doszukać na forum które piny krokowca 4-ro pinowego trzeba obmierzyć i jak powinna być rezystancja między nimi. Pomożecie?
_________________
DRuga rzecz zobacz czy silniczek krokowy wogóle wykonuje jakies ruchy , na odpalonym silniku na wolnych obrotach złap trzpień krokowego przy wtrysku delikatnie palcami i oczujesz czy sie wysówa i chowa czy stoi cały czas w miejscu, zrób przygazówke i puśc gaz żeby zszedl na wolne obroty i zobacz czy silniczek wykonuje jakiekolwiek ruchy. Bo bycmoże umarł na amen i jest zawieszony w jdnej pozycji i to by tłumaczylo to ze na benzynie stoi cały czas ok.1500 i nie zmniejsza obrotów, a nagazie ma znowu za niskie i tez nie stara sie ich podciagnąc do około 900.
Silniczek mozna sprawdzic czy dziala, odłacz wtyczke z krokowca , do dwóch górnych pinów krokowca podłacz napięcie 4-6V silniczek powinien wysuwac trzpien lub chowac, potem zmien biegunowośc podłaczenia i trzpien powinien sie poruszac w druga stronę.
Wypadałoby jeszcze sprawdzić stycznik biegy jałowego w silniczku krokowym, do dwóch dolnych pinów silniczka podłacz omomierz , przy zamknietej przepustnicy gdy zderzak piera sie o trzpien silniczka rezystancja powinna byc bliska zero (obwód zwarty) , potem uchyl przepustnice tak zeby zdeżak nie opierał sie o trzpien silniczka krokowego teraz rezystancja powinna byc bardzo duża (obwód rozwary) dobrze jest kilkakrotnie owteirac i zamykac przepustnice i sprawdzac czy stycznik dobrze działa
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]
Gazu wyregulować nie mogę (mam II gen) bo po prostu auto szaleje na wolnych obrotach wte i wewte. słowem coś jest nie tak co przeszkadza w poprawnej regulacji.
Krokowiec nie umarł na amen bo "coś" próbuje regulować, ale nie wychodzi mu to zbyt dobrze.
Mniej więcej wiem już co zmierzyć, przydały by sie jeszcze konkretne wartości, homsky +
Krokowiec nie umarł na amen bo "coś" próbuje regulować, ale nie wychodzi mu to zbyt dobrze.
Mniej więcej wiem już co zmierzyć, przydały by sie jeszcze konkretne wartości, homsky +
Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
eidos pisze:ale to znaczy ze gazownicy nie moga wyregulowac tego gazu?, II generacje reguluje sie komputerem, czy wszystkie sygnały sa własciwe? (mam na mysli sonde i TPS)mate64 pisze:Gazu wyregulować nie mogę (mam II gen)
a po resecie ECU jak z obrotami na benzynie?
Tak, i gazownicy i ja po podpięciu się kompem, problem w tym że sonda stoi cały czas na mieszance bogatej a tylko przygazowaniu wykonuje jakieś ruchy. TPS podaje sygnał własciwy/
Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
wynika z tego ze sonda juz pada i nadaje sie do wymiany. Sonda moze pasc calkowicie lub przeklamywac jak Twoja
Jeszcze jedno, czy na zimnym silniku tez sa takie przeboje?
Odlacz na noc kleme z akumulatora i rano podlacz ja zpowrotem i odpal na benzynie, zobaczysz co sie bedzie dzialo na zimnym silniku i zresetowanym ECU. Teoretycznie po takim zabiegu i zimnym silniku sonda nie rozgrzana jescze nie dziala a ECU bierze sygnal z niebieskiego czujnika i TPS, silnik powinien chodzic w miare rowno chociaz obroty beda podwyzszone.
Kolejny krok to zczytanie kodow blyskowych, bedziesz wiedzial co jest nie tak. Do tego wystarczy dioda 12V i odnalezienie zlacza a ono jest przy lewarku zmiany biegow pod ta gumowa oslona lub przy cewce WN tu masz linka
http://vw2.info/vwforum/kody/
Jeszcze jedno, czy na zimnym silniku tez sa takie przeboje?
Odlacz na noc kleme z akumulatora i rano podlacz ja zpowrotem i odpal na benzynie, zobaczysz co sie bedzie dzialo na zimnym silniku i zresetowanym ECU. Teoretycznie po takim zabiegu i zimnym silniku sonda nie rozgrzana jescze nie dziala a ECU bierze sygnal z niebieskiego czujnika i TPS, silnik powinien chodzic w miare rowno chociaz obroty beda podwyzszone.
Kolejny krok to zczytanie kodow blyskowych, bedziesz wiedzial co jest nie tak. Do tego wystarczy dioda 12V i odnalezienie zlacza a ono jest przy lewarku zmiany biegow pod ta gumowa oslona lub przy cewce WN tu masz linka
http://vw2.info/vwforum/kody/
Więc jest tak. Okazało się że umarł wogóle silniczek krokowy ( nie ruszał się wcale) wyskakiwał kod 1232 (krokowiec) oraz 2343 (mieszanka za bogata).
Po wymianie krokowego i resecie pojawiło mi się takie cóś 2122 (brak sygnału prędkości silnika (chyba coś z cewką) ) oraz 2322 (nie znalazłem nic na ten temat)
Może mi podpowiedzieć ktoś coś więcej?
Aha jeszcze jedno, sonda lambda ożyła i pracuje już w pełnym zakresie.
Po wymianie krokowego i resecie pojawiło mi się takie cóś 2122 (brak sygnału prędkości silnika (chyba coś z cewką) ) oraz 2322 (nie znalazłem nic na ten temat)
Może mi podpowiedzieć ktoś coś więcej?
Aha jeszcze jedno, sonda lambda ożyła i pracuje już w pełnym zakresie.
Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
2122 - brak sygnału obrotów na minutę, jeśli silnik chodzi wogóle to dziwna sprawa, chyba że jest tak jak w trójkach, i jak sprawdzałeś przy wyłączonym silniku to sygnału nie było.
2322 to czujnik temperatury powietrza, gdzie on jest w monowtrysku nie wiem.
2322 to czujnik temperatury powietrza, gdzie on jest w monowtrysku nie wiem.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
W monowtrysku w częsci górnej praktycznie zaraz obok głowicy wtryskiwacza , zasilanie to dwa środkowe przewody z 4-pinowej wtyczki z przodu monowtryskuPaweł Marek pisze:2322 to czujnik temperatury powietrza, gdzie on jest w monowtrysku nie wiem.
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Przy okazji, taka foroporada z ruskiej stronki jak domowymi sposobami go naprawić. http://volkswagen.msk.ru/forum/index.ph ... opic=48283
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Zrobiłem jeszcze raz reset i teraz wywala tylko czujnik obrotów 2122. Co dziwne bo obrotomierz działa (a z tego co mi wiadomo zlicza impulsy z cewki lub właśnie z hala)
[ Dodano: 29 Maj 2007 23:00 ]
[ Dodano: 29 Maj 2007 23:00 ]
ciekawe ciekawe, szkoda tylkoże cyrylicą bo mało kumam z opisówPaweł Marek pisze:Przy okazji, taka foroporada z ruskiej stronki jak domowymi sposobami go naprawić. http://volkswagen.msk.ru/forum/index.ph ... opic=48283
Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
tak tak. Mnie trochę łatwiej bo pamiętam szczęśliwsze czasymate64 pisze:ciekawe ciekawe, szkoda tylkoże cyrylicą bo mało kumam z opisów
[ Dodano: Wto Maj 29, 2007 11:10 pm ]
w RP (do sierpnia 89) jest jeden kabel tylko idący od modułu wzmocnienia do ECU, który podaje info o obrotach (od pinu 7 modułu do pinu 1 ECU). Nie wiem czy faktyczny brak tego sygnału nie spowoduje że pompa benzyny się nie włączy, napewno tak jest w trójkach.mate64 pisze:Zrobiłem jeszcze raz reset i teraz wywala tylko czujnik obrotów 2122. Co dziwne bo obrotomierz działa (a z tego co mi wiadomo zlicza impulsy z cewki lub właśnie z hala)
W RP po sierpniu 90 hall jest podłączony już bezpośrednio do ECU (nie do modułu wzmocnienia jak w tych starszych).
Jeśli masz stqarszy model to sprawdź ten kabelek, nie znam koloru ale piny podałem wg schematu.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 338 gości