problem z ciśnieniem oleju

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

bysiu_2004

problem z ciśnieniem oleju

Post autor: bysiu_2004 » wt maja 03, 2005 22:29

witam,jesteście moją tratwą ratunkową na środku oceanu!!!!!!!!!!!!!!!
obiekt-golf II 1,3 pełen wtrysk rocznik 1990
problem-po wymianie oleju z syntetyka na półsyntetyk,zaczął mi się drzeć olej,wystarczy zrobić ok.10 km. a zapala się kontrolka ciśnienia i brzęczyk.Temperatura płynu chł. w normie-nie dochodzi do połowy wskażnika,jak było chłodniej zapalał się olej między 70-90 km/h poza tym zakresem przestawał,teraz muszę przekroczyć 100 km/h,a zwolnienie nic nie pomaga,przestaje na chwilę jak przegazuję silnik.Błagam,pomóżcie,bo dostaję fioła od brzęczyka,i obciach z kimś jeżdzić
aha,mierzone miał ciśnienie oleju; 1,5 na wolnych i 3,7-4,0 na pełnym gazie
pozdrawiam



Awatar użytkownika
Marek 81l
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: wt lis 30, 2004 20:38
Lokalizacja: Ruda Śl
Kontakt:

Post autor: Marek 81l » śr maja 04, 2005 00:46

Moze wlej mu spowrotem syntetyk.Skoro po wymianie zaczeło Ci sie takie cos to przeciez prosciej wlac taki olej niz grzebac przy pompie oleju.Ja leje Lotosa 15W-40,mineral i lata bez problemu.Kontrolka gasnie jeszcze podczas kręcenia rozrusznikiem.Pozdrawiam...PS.Mam 210 000 przebiegu.


Był Mk2 :)
był Mk3 :)
było Vento ABF
bylo Vento AAA
TERAZ: JETTA III i Mk3 Cabrio
1Z ,ABS

wojteks
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 701
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 18:24

Post autor: wojteks » śr maja 04, 2005 10:23

może któryś czujnik padł, może masz filtr filtrona (podobno mogą być wtedy problemy z ciśnieniem). Jak testować czujniki jest napisane w książce, w skrócie jeden ma być bez ciśnienia zwarty do masy a drugi rozwarty, jak zapalisz silnik to powinno być na odwrót.



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » śr maja 04, 2005 10:28

Wymień czujn9ik, a się uspokoi.



Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » śr maja 04, 2005 12:33

Panewki, pompa oleju :-k


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
zielu
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 5218
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 21:24
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

Post autor: zielu » śr maja 04, 2005 12:41



Obrazek

Sylvo23

Post autor: Sylvo23 » śr maja 04, 2005 15:57

pupa nie pompa oleju czy tam panewki, czulnik wysokiego cisnienia ci padł wymien i bedzie ok , albo zmasuj go i tez bedzie ok



bysiu_2004

Post autor: bysiu_2004 » śr maja 04, 2005 17:18

no dobrze,ale te czujniki które są w głowicy( 2 szt) wymienione są na nówki, jak się rozgrzał olej i zapaliła kontrolka,to zatrzymałem autoi zdjąłęm przewody z czujek,darł się dalej
chyba że to nie o te czujki chodzi :



Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » śr maja 04, 2005 18:47

Bo jak się coś w VW psuje to na pewno czujnik albo kabelek :rotfl: (już ktoś o tym wspominał na forum)
Jak by miał zwalony czujnik ciśnienia to kontrolka z bzyczkiem wyła by mu również na zimnym silniku.A przy takich samych objawach jakie on ma u mnie w golfie skończyło sie na wymianie panewek głównych i korbowodowych razem z pompą oleju.Też się na początku łudziłem że to pewnie czujnik za 8zł albo kabelek nie łączy :chytry:
Pomysł o podłaczeniu czujnika do masy aby "było ok" jest conajmniej dziwny. Jak by sie okazało że faktycznie ma problemy z ciśnieniem oleju to po pewnym czasie spotka go kosztowna niespodzianka.


=-Pinhead-=

Pitt
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: ndz sty 16, 2005 15:28
Lokalizacja: 100 km do Wawy

Post autor: Pitt » śr maja 04, 2005 18:51

ja stawiam na filtr, mialem podobnie, powymienialem czujniki, i nic, zmierzylem cisnienie i bylo ok. okazalo sie ze w filtrze filtronu taki zaworek sie przyblokowal, bardzo cież chodzil. wymień filtr

Pozdrawiam, Pitt


Dobre auto to doinwestowane auto

bysiu_2004

Post autor: bysiu_2004 » ndz maja 08, 2005 20:41

byłem,czytałemi zdecydowałem .Przypominam że po zmianie oleju i filtra włączał się brzęczyk po ok. 10 km. jazdy.Zaryzykowałem w piątek 18 złociszy na nowy filtr,zmieniłem i wiecie co?zrobiłem 250 km. w zupełnej ciszy!!!!!!!! na początku nerwowo patrzyłem na kontrolkę i czekałem na warkot,a tu nic,cisza może to zbieg okoliczności ,ale jakże zbawienny
pozdrawiam



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 110 gości