Jaki silnik wybrać? 130KM, 150KM czy 180KM

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » czw maja 24, 2007 12:44

mylisz sie 2.5 TDI R5 to silnik o oznaczeniu AXE na pompowtryskach - z aluminowym blokiem - połowa V-10 5.0 TDI z Tuareqa
Bzdura totalna!!! Silnik pięciocylindrowy rzędowy 2,5 TDi nie ma zadnych pompowtryskiwaczy. następcą tego silnika w nowszym Audi A6 jest jednostka 2,5 TDi V6 150 KM, tam tak samo jest pompa rozdzielaczowa. I wg Ciebie w nowszym silniku zrezygnowali z pompowtrysków i znowu zastosowali pompe rozdzielaczową?? Vw stosował pompowtryskiwacze w silnikach 1,2, 1,4 i 1,9 TDI, ani w pompowtryskiwczy nie było ani w 3,3 TDI z A8 ani w 2,5 TDI , ani w 4,0 TDI ani w 4,2 TDI , chyba jeszcze właśnie w V10 5,0 TDI były pompowtryski. A silnik o którym mówie 2,5 TDI R5 z Audi A6 ma oznaczenia AEL, pompa Bosch-D-PV nr OE 046 130 108 D lub DX lub F, silnik bliźniaczy jak 1,9 TDI tylko ma 5 cyl. i wiadomo większa poj.

[ Dodano: 24 Maj 2007 12:46 ]
Cowboy zajrzyj na strone www.fota.pl tam zobaczysz wszystkie silniki jakie były 2,5 a A6 i częsci do nich.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw maja 24, 2007 13:19

szatanek pisze:Bzdura totalna!!! Silnik pięciocylindrowy rzędowy 2,5 TDi nie ma zadnych pompowtryskiwaczy.
ogarnij sie chłopie :P

ja pisze o nowym aluminiowym R5 o oznaczeniu AXE na pompkach - zdaje sie takich jak w ATD
szatanek pisze:I wg Ciebie w nowszym silniku zrezygnowali z pompowtrysków i znowu zastosowali pompe rozdzielaczową??
w którym miesjcu tak napisałem ??

ja pisze ogólnie o silnikach a nie co było i kiedy montowane w A6, bo nie wiem co Piapia chce kupić

[ Dodano: Czw Maj 24, 2007 13:26 ]
zresztą ten AXE był montowany chyba tylko w T5 wiec nie ma o czym gadać, bo piapa mulitwana nie kupuje...



szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » czw maja 24, 2007 14:13

Dobrze piszesz o nowym silniku aluminiowym 2,5 R5, a ja zaczałem temat o 2,5 TDI w Audi A6 C4 więc mi piszesz ze to nie jest silnik na pompie tylko na pompowtryskach, mówimy o 2 zupełnie innych silnikach. Kolega pisze ze zmienia auto więc typujemy co jest warte uwagi, ja mu polecam własnie taki silnik 2,5 TDI z A6, teraz nie czaje czemu piszesz mi ze taki silnik nie istnieje??



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw maja 24, 2007 15:23

szatanek pisze:a ja zaczałem temat o 2,5 TDI w Audi A6 C4 więc mi piszesz ze to nie jest silnik na pompie tylko na pompowtryskach, mówimy o 2 zupełnie innych silnikach
nigdzie nie napisałem że w AUDI A6 C4 jest R5 PD :P
szatanek pisze:teraz nie czaje czemu piszesz mi ze taki silnik nie istnieje
istnieje :) ale raczej nie w A6

szatanek, przeczytaj jeszcze raz spokojnie co napisałem

jeśli piszesz o starym rzędowym 2.5 TDI to on był z tego co pamiętam jeszcze przez V6 AKN 150KM

z 2.5 TDI jak juz to poleciłbym wersję 180 konną o oznaczeniu AKE tam juz nie ma problemów z wycierającymi się wałkami

moze niech piapia napisze jaki model i w jakim roczniku go interesuje



szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » czw maja 24, 2007 17:39

Więc napisz w jakich autach wg. Ciebie był montowany ten stary rzędowy silnik 2,5 TDI 140 KM ?



Awatar użytkownika
piapia
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: wt lip 11, 2006 11:56
Lokalizacja: Mława
Kontakt:

Post autor: piapia » czw maja 24, 2007 18:34

Corvax pisze:jesli 2,5 tdi to po wrzesniu 2002 - to jest nowsza wersja tej motorowni, ponoc pozbawiona wad, jesli decydujesz sie na ten motor to rozgladaj sie za 160 lub 180ps - ten drugi chyba montowany tylko w quatro.

Problemy o których napisano wyzej wynikają przede wszystkim z tego że auta trafiajace do nas z importu maja juz grubo najechane ponad 300tys i dodatkowo ciezko znaleźć warsztat potrafiący serwisować te silniki. Podobno kwestie wycierajacych sie wałków załatwia wymieniona na czas hydraulika, a co do pompy to jest ona czuła na jakość paliwa i VAG ostatnio wymienia ją bezplatnie pod warunkiem że jestś I-szym włascicielem.

Dzieki wielki za ważna inforamcję.
Czy ktoś więcej może potwierdzić pierwsze zdanie? Jeżeli silniki po tej dacie są już pozbawione tej wady to zdecyduje sie na 180PS quatro 2003-2004.
Czy faktyczne wizyty w serwisie można sprawdzić? tak jak VOLVO? Auto z niemiec.

pzodrawiam


Był MK4 jest AMG C30

[url=http://www.bearteam.pl][size=167][color=red]Bearteam.pl = >[/size][/color][/url][size=150][color=blue]Zapraszam na moja stronę![/color][/size]

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » czw maja 24, 2007 19:29

2.5 tdi r5 ma w toledo Daniel bodajze z Compsportu. celuje w moce rzedu 300 koni. jest to nowa konstrukcja, tak jak pisal cowboy.

piapia od 2003 roku juz raczej nie bylo problemow z walkami. w aso powinni ci powiedziec czy auto bylo serwisowane. jak nie w jednym to w drugim.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » czw maja 24, 2007 20:48

piapia pisze:Czy faktyczne wizyty w serwisie można sprawdzić?
obawiam sie ze od jakiegoś czasu nie udzielają takich informacji.


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
Zoltecek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 340
Rejestracja: sob lis 19, 2005 14:21
Lokalizacja: Olsztynek/Mrągowo

Post autor: Zoltecek » pn maja 28, 2007 23:02

wydaje mi sie że nieustannie powielacie jakąś myśl ktora ktos kiedys palna a wy jak (przepraszam) głupki powtarzacie czy ktoś z was miał 2.5 TDI V6?? ja mam ma przejechane własnie 300tys i chodzi jak żyleta wałki sie wycieraja wtedy gdy ktos zapomina o regularnych zmianach oleju turbo faktycznie mam 2 ale to zapewne przez nieumiejetne obchodzenie sie z silnikiem diesla a na koncu sprawa z ktora obecnie mam problem tiptronic on sie *#cenzura#* po 300tys km dlatego ze nikt nie wymieniał w nim oleju ani filtru
prosze was nie rozgadujcie głupot ktorych nie sprawdziliscie
a tak wogole to uwazam ze kazdy silnik jest udany tylko własciciele nie własciwwie używaja ich



Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » pn maja 28, 2007 23:18

piapia,
Ile bedziesz chciał za swojego golfika??
Ktory to masz rok i co tam na pokładzie jest.
Własnie szukam czegos podobnego.


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 153 gości