Sprzęgło - wymiana? Jakie i gdzie?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Sprzęgło - wymiana? Jakie i gdzie?
Witam,
Mam prośbę o potwierdzenie obaw laika (jeszcze ) jeśli chodzi o padające sprzęgło.
Pierwszym objawem, odczuwalnym od kilku tysięcy km są wibracje na pedale sprzęgła (przy ruszaniu).
Drugi objaw to szarpanie na niskich biegach.
Trzecim i chyba bezdyskusyjnym jest diagnoza (niewymuszona) mechanika (servis VW ale nie ASO). Facet powiedział, że odczuwa przy ruszaniu sprzęgło i pewnie za kilka tysięcy km trzeba będzie je będzie zmienić:(
Mam do Was serdeczną prośbę o potwierdzenie moich obaw na podstawie szarpania i wibracji oraz prośba o wskazanie jaki zestaw najlepiej kupić.
W IC i na allegro.pl dostępne są sprzęgła 4max, LUK i SACHS.
Doradźcie, które z nich najlepiej wybrać i gdzie w okolicach Warszawy zamontować (oczywiście nie ASO).
Dzięki z góry za porady. Jeśli nie wyrazilem się dostatecznie fachowo, to sorki (przekopałem całe forum w temacie sprzęgła).
Pozdrawiam
Maciek
Mam prośbę o potwierdzenie obaw laika (jeszcze ) jeśli chodzi o padające sprzęgło.
Pierwszym objawem, odczuwalnym od kilku tysięcy km są wibracje na pedale sprzęgła (przy ruszaniu).
Drugi objaw to szarpanie na niskich biegach.
Trzecim i chyba bezdyskusyjnym jest diagnoza (niewymuszona) mechanika (servis VW ale nie ASO). Facet powiedział, że odczuwa przy ruszaniu sprzęgło i pewnie za kilka tysięcy km trzeba będzie je będzie zmienić:(
Mam do Was serdeczną prośbę o potwierdzenie moich obaw na podstawie szarpania i wibracji oraz prośba o wskazanie jaki zestaw najlepiej kupić.
W IC i na allegro.pl dostępne są sprzęgła 4max, LUK i SACHS.
Doradźcie, które z nich najlepiej wybrać i gdzie w okolicach Warszawy zamontować (oczywiście nie ASO).
Dzięki z góry za porady. Jeśli nie wyrazilem się dostatecznie fachowo, to sorki (przekopałem całe forum w temacie sprzęgła).
Pozdrawiam
Maciek
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6612
- Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
maciek, osobiście proponuję ci komplecik sachsa,fakt droższy ale spokój na dłuższy czas,4 max to lipa straszna(jaka cena taki materiał)takie coś to sie kupuje jak chcesz auto sprzedać a masz coś do wymiany,a jak dla siebie to ci mówię że nie ma co oszczędzać,a co do tego gdzie wymieić to pytanie raczej do kolegów z mazowsza,pzdr
-
- Mały gagatek
- Posty: 71
- Rejestracja: śr wrz 14, 2005 12:56
- Lokalizacja: Kalety
- Kontakt:
Dzięki za poradę, ale na razie nie zamierzam przerabiać auta z prostej przyczyny. Będzie nim jeździć również moja żona.suavomer pisze:maciek, poczytaj tu, może usportowisz sobie sprzęgło pod przyszłe mody?
http://sprzegla.com/
Dzięki za pozostałe porady.
Wybiorę chyba SACHS'a.
PS: Nawet nie wiem jak można tuningować ASV...
Pozdrawiam
Maciek
[ Dodano: 27 Maj 2007 23:31 ]
Nie ma pojęcia czy koło dwumasowe jest ok.opał pisze:a koło dwumasowe jest ok?
Jeśli można je wyczuć na słuch to chyba nie jest ok...
A tak serio... w jaki sposób można je sprawdzić?
Pozdrawiam
Maciek
-
- Mały gagatek
- Posty: 71
- Rejestracja: śr wrz 14, 2005 12:56
- Lokalizacja: Kalety
- Kontakt:
U mnie w pasku jak koło dwumasowe było zwalone to wogóle nie można było wrzucić biegu. Gdy się wcisło pedał sprzęgła i próbowało wrzucić jakiś bieg to było słychać taki charakterystycny dźwięk, ciężki do opisania. Najpierw opcja że sprzęgło zwalone - do wymiany. Nowe sprzęgło kupione, skrzynia zrzucana i naszym oczom ukazał się widok że koło dwumasowe jest całe w kawałkach:/, tarcza sprzęgła lekko skrzywiona, ale dobra.maciek pisze:Jeśli można je wyczuć na słuch to chyba nie jest ok...
Jeśli chodzi o "wrażenia dźwiękowe" to słychać bardzo delikatny zgrzyt przy wrzucaniu wstecznego i czasami jedynki.QwertKalety pisze:U mnie w pasku jak koło dwumasowe było zwalone to wogóle nie można było wrzucić biegu. Gdy się wcisło pedał sprzęgła i próbowało wrzucić jakiś bieg to było słychać taki charakterystycny dźwięk, ciężki do opisania. Najpierw opcja że sprzęgło zwalone - do wymiany. Nowe sprzęgło kupione, skrzynia zrzucana i naszym oczom ukazał się widok że koło dwumasowe jest całe w kawałkach:/, tarcza sprzęgła lekko skrzywiona, ale dobra.maciek pisze:Jeśli można je wyczuć na słuch to chyba nie jest ok...
A co do koła dwumasowego, to myślałem o wymianie kompletu (sprzęgło + koło dwumasowe).
Być może da się zdiagnozować, który element jest do d..., a który jeszcze się nada... ale to się chyba wiąże z demontażem skrzyni (co samo w sobie jest drogie).
Jeśli znacie jakiś inny sposób, to prośba o ewentualny link do opisu takiej czynności.
PS: Na razie da się jeszcze jeździć ale nie chcę dopuścić do momentu kiedy coś się kompletnie rozsypie albo , co gorsza, uszkodzi np. skrzynię...
Pozdrawiam
Maciek
-
- Ma gadane
- Posty: 193
- Rejestracja: pn sie 21, 2006 16:05
- Lokalizacja: PK/PPL
- Kontakt:
-
- Mały gagatek
- Posty: 71
- Rejestracja: śr wrz 14, 2005 12:56
- Lokalizacja: Kalety
- Kontakt:
Nowe koło dwumasowe to wydatek do 1000zł, są komplety np z LUK (koło dwumasowe+zestaw sprzęgła) w granicach 1200zł-1300zł albo Valeo (koło dwumasowe+zestaw sprzęgła) za około 1200zł.maciek pisze:Ale rozumiem, że w komplecie LUK'a jaki kupileś nie było koła dwumasowego...
Magic-Cookie, wymienił sprzęgło i problem znikł, ale nie wiadomo jak to będzie u Ciebie. Najlepiej poproś o diagnozę mechanika, może on coś pomoże.
sprzeglo golf4
Koledzy mam pytanie u mnie tez szykuje sie sprzeglo do wymiany.Mam tez dobrego mechanika ktöry sie tym zajmie ale mam pytanie.Chce wymienic i miec spoköj wiec wymienie sprzeglo lozysko docisk ale nie wiem co zrobic z kolem dwumasowym wymienic czy nie.Wiem ze wzrokowo moze bedzie wyglädac ok ale za 20tys. km sie wysypie i znowu bedä koszta wymiany itd.A tak za jednym razem moze wymienie wszystko.Co myslicie na ten temat?
Vw jest ok...!!!
sprzeglo golf4
Dziekuje za pomoc.Po drugie wymienie sobie wszystko za jednym razem.
Vw jest ok...!!!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 95 gości