Spadek cisnienia oleju pomocy!!!
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Spadek cisnienia oleju pomocy!!!
Witam
Pisałem na innym temacie taki problem(AAM 1,8 rok 1992 przebieg 250000km) zaczęło sie tak że rano wyjechałem do roboty i zaczęła migac kontrolka od oleju i po 300 m sygnał więc sprawdziłem stan no był prawie minimum więc dolałem ale dalej tylko migająca kontrolka przejechałem z 2 km ale słychać zawory wiec zatrzymałem i na hol do mechaniora tamten stwierdził że wogóle nie ma ciśnienia a miesiąc temu wymieniałem olej i filtr, olej mobil S 10W40 i filtr jakiś technocar.
U mechaniora dostaliśmy sie do pompy ale tam nic jakby w porzadku wiec zasugerowałem filtr no i zmienił na filtrona. Zagadał złapał ciśnienie i nawet po uspokojeniu klawiatury ciszej chodzi jak wcześniej tylko problem pojawia sie na rozgrzanym silniku i podczas jazdy na wolniejszych obrotach zaczyna kontrolka i sygnał dodaje gazu np. na 4 biegu i przy prędkości 95/h cisza daje 5 i znowu ale przyspieszam i na 110 znowu cisza.
Dodam jeszcze ze na biegu jałowym też cisza.
Wiec myśle może pompa oleju do wymiany?
a może olej na 15w40 zmienić?
no i może ten filtr na lepszy np MANN czy KNECHT?
silnik teraz pracuje cichutko jak nówka ale nie wiem co jest grane.
Pomóżcie!!! co robic?
[ Dodano: Pon Maj 28, 2007 07:55 ]
teraz zmieniłem olej na mobila 15w40 i filtr jakiś niemiecki henkst i jest dalej problem.
Byłem na pomiarze ciśnienia i jest tak że na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku jest 0,095Mpa a kniga mówi o 0,16 do 0,2 Mpa i dalej na wysokich około 2000 obr jest 0,2Mpa a kniga mówi o 0,4 do 0,6 Mpa.
Już nie wiem co robić bo silnik dobrze pracuje nie ma żadnych stuków i klawiatura cicho pracuje to skąd ten spadek?
Zamierzam kupić nowa pompę ale czy to coś da? a może w tej starej zawór wyrobiony?
Pomożcie!!!
Pisałem na innym temacie taki problem(AAM 1,8 rok 1992 przebieg 250000km) zaczęło sie tak że rano wyjechałem do roboty i zaczęła migac kontrolka od oleju i po 300 m sygnał więc sprawdziłem stan no był prawie minimum więc dolałem ale dalej tylko migająca kontrolka przejechałem z 2 km ale słychać zawory wiec zatrzymałem i na hol do mechaniora tamten stwierdził że wogóle nie ma ciśnienia a miesiąc temu wymieniałem olej i filtr, olej mobil S 10W40 i filtr jakiś technocar.
U mechaniora dostaliśmy sie do pompy ale tam nic jakby w porzadku wiec zasugerowałem filtr no i zmienił na filtrona. Zagadał złapał ciśnienie i nawet po uspokojeniu klawiatury ciszej chodzi jak wcześniej tylko problem pojawia sie na rozgrzanym silniku i podczas jazdy na wolniejszych obrotach zaczyna kontrolka i sygnał dodaje gazu np. na 4 biegu i przy prędkości 95/h cisza daje 5 i znowu ale przyspieszam i na 110 znowu cisza.
Dodam jeszcze ze na biegu jałowym też cisza.
Wiec myśle może pompa oleju do wymiany?
a może olej na 15w40 zmienić?
no i może ten filtr na lepszy np MANN czy KNECHT?
silnik teraz pracuje cichutko jak nówka ale nie wiem co jest grane.
Pomóżcie!!! co robic?
[ Dodano: Pon Maj 28, 2007 07:55 ]
teraz zmieniłem olej na mobila 15w40 i filtr jakiś niemiecki henkst i jest dalej problem.
Byłem na pomiarze ciśnienia i jest tak że na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku jest 0,095Mpa a kniga mówi o 0,16 do 0,2 Mpa i dalej na wysokich około 2000 obr jest 0,2Mpa a kniga mówi o 0,4 do 0,6 Mpa.
Już nie wiem co robić bo silnik dobrze pracuje nie ma żadnych stuków i klawiatura cicho pracuje to skąd ten spadek?
Zamierzam kupić nowa pompę ale czy to coś da? a może w tej starej zawór wyrobiony?
Pomożcie!!!
Re: Spadek cisnienia oleju pomocy!!!
Czyli kiedy olej jest rzadki nie ma ciśnienia (?). Tu nie da nic minerał - on jak jest rozgrzany to też jest rzadki, czasem nie mniej jak full syntetyk.golec pisze:Witam
Zagadał złapał ciśnienie i nawet po uspokojeniu klawiatury ciszej chodzi jak wcześniej tylko problem pojawia sie na rozgrzanym silniku i podczas jazdy na wolniejszych obrotach zaczyna kontrolka i sygnał dodaje gazu np. na 4 biegu i przy prędkości 95/h cisza daje 5 i znowu ale przyspieszam i na 110 znowu cisza.
Nie, no wg. książek które mam silnik AAM to na rozgrzanym do włączenia się dmuchawy silniku ma być min 0,2 MPa przy obrotach 2000obr/min (tzn. jeżeli ma mniej to dopiero wtedy należy coś naprawić - bo siadła pompa albo panewki). Na biegu jałowym sporo mniej ale nie pamiętam ile. 0,6MPa to chyba przy obrotach > 4000 by było.golec pisze: teraz zmieniłem olej na mobila 15w40 i filtr jakiś niemiecki henkst i jest dalej problem.
Byłem na pomiarze ciśnienia i jest tak że na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku jest 0,095Mpa a kniga mówi o 0,16 do 0,2 Mpa i dalej na wysokich około 2000 obr jest 0,2Mpa a kniga mówi o 0,4 do 0,6 Mpa.
Już nie wiem co robić bo silnik dobrze pracuje nie ma żadnych stuków i klawiatura cicho pracuje to skąd ten spadek?
Zamierzam kupić nowa pompę ale czy to coś da? a może w tej starej zawór wyrobiony?
Pomożcie!!!
Przy okazji - nie słyszysz panewek? Otwórz klapę i mocno dodawaj gazu kręcąc za przepustnicę. Słuchaj przy tym dołu silnika - zanim wejdzie w obroty może gdzieś na dole poklepywać jeśli to panewki.
Obejrzyj miskę olejową z dołu, jeśli wgnieciona to może też być powodem. Szkoda że jak już do pompy się dostałeś z mechanikiem to nie skontrolował panewek - to nie było dużo roboty.
A wymienuiałeś już biały czujnik oleju? Zrób to jeśli nie.
Konto usunięte.
no własnie nie wiem może te wartości podają przy nowym silniku. Pomyslałem tez o czujniku ale nurtuje mnie to cisnienie czy na takim mozna jeżdzić?
co do panewek to mechanior powiedział że nic wielkiego nie słychać chociaż to już nie nowe auto i moze być słychać.
J słyszałem przy gwałtownym dodawaniu gazu, jak już zchodził z obrotów takie krótkie i lekkie żęzenie ale to minimalnie.
czyli nie wymieniać pompy przy tym ciśnieniu?
[ Dodano: Pon Maj 28, 2007 08:52 ]
co do panewek to mechanior powiedział że nic wielkiego nie słychać chociaż to już nie nowe auto i moze być słychać.
J słyszałem przy gwałtownym dodawaniu gazu, jak już zchodził z obrotów takie krótkie i lekkie żęzenie ale to minimalnie.
czyli nie wymieniać pompy przy tym ciśnieniu?
[ Dodano: Pon Maj 28, 2007 08:52 ]
Bo oni podają ciśnienie przy 2500obr/min a ja przy 2000.
Jeżeli masz ciśnienie 0,2MPa dopiero przy 2500obr to faktycznie jest niedobrze.
Wtedy jeszcze sprawdź zawór przelewowy oleju a jak ten działa to pozostały niestety pompa albo panewki.
Przy schodzeniu z obrotów to raczej nie będzie to... panewki to słychać przy obciążeniu silnika.
Jeżeli masz ciśnienie 0,2MPa dopiero przy 2500obr to faktycznie jest niedobrze.
Wtedy jeszcze sprawdź zawór przelewowy oleju a jak ten działa to pozostały niestety pompa albo panewki.
Przy schodzeniu z obrotów to raczej nie będzie to... panewki to słychać przy obciążeniu silnika.
Konto usunięte.
- BIGmaestro
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: śr mar 07, 2007 16:02
- Lokalizacja: Toruń
Ja ostatnio miałem podobny problem.
Jade na trasie, jest gorąco a ja nie schodzę poniżej 120 km/h i nagle kontrolka od oleju i sygnał ze stacyjki. Trwało to tylko z sekundę i później już spokój.
Ale temperatura w silniku dziwnie zaczęła szaleć, powoli rośnie tak do około 90-100 stopni i poźniej powoli spada (wtedy chyba wentylator się włącza), ale jak spadnie po chwili znowu rośnie i tak w koło cały czas.
Może mam trochę za dużo oleju i należałoby go upuścić, albo płynu do chłodnicy też za dużo i ciutkę upuścić.
Tak wogóle to olej już czeka na wymianę a mam jakiś castrol bo kupiłem go od niemca.
Jaki olej polecacie?
Jade na trasie, jest gorąco a ja nie schodzę poniżej 120 km/h i nagle kontrolka od oleju i sygnał ze stacyjki. Trwało to tylko z sekundę i później już spokój.
Ale temperatura w silniku dziwnie zaczęła szaleć, powoli rośnie tak do około 90-100 stopni i poźniej powoli spada (wtedy chyba wentylator się włącza), ale jak spadnie po chwili znowu rośnie i tak w koło cały czas.
Może mam trochę za dużo oleju i należałoby go upuścić, albo płynu do chłodnicy też za dużo i ciutkę upuścić.
Tak wogóle to olej już czeka na wymianę a mam jakiś castrol bo kupiłem go od niemca.
Jaki olej polecacie?
- Golfiarz217
- Ma gadane
- Posty: 203
- Rejestracja: śr mar 28, 2007 10:38
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
- Golfiarz217
- Ma gadane
- Posty: 203
- Rejestracja: śr mar 28, 2007 10:38
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Ja miałem w swoim przejechane 215 tyś i pompa siadłą więc kolego nie ma się co dziwić . Ja mam juz to za sobą na szczęscie. za popmpe zapłaciłem 106zł nówke ale jakiej firmy jest to Ci nie powiem bo to magicy mi od razu kupili i załozyli i było po problemie.
MK2 1.6 D , 87r był....
MK3 1.8+LPG , 92r był....
Audi 80 B4 2.0 91r była....
MK4 1.4 16v 98r. jest...
MK3 1.8+LPG , 92r był....
Audi 80 B4 2.0 91r była....
MK4 1.4 16v 98r. jest...
- Golfiarz217
- Ma gadane
- Posty: 203
- Rejestracja: śr mar 28, 2007 10:38
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
panowie ja mialem DOKLADNIE to samo, jezdzilem na 15W40 mobil, potem na 10W40 tez mobil, bylem juz trzecim wlascicielem mojego konkretnego egzemplarza w Polsce, kazdy z nas mial te problemy, cisnienie niby w normie, nie bylo problemow, niemniej jednak kontrolka i popiskiwanie denerwuje...
W koncu kupilem uzywana pompe oleju na podmianke za 50zl, stwierdzilem, ze mozna zaryzykowac... okazalo sie, ze TO JEDNAK POMPA!!
Pojezdzilem na zmienionej pompce 3000km i i tak musialem zmienic silnik, bo pekl tlok
Dla zainteresowanych: moze ktos chce kupic silnik 1.8 ABS 100% sprawna glowica, popychacze tez OK, jedyna usterka to popekany tlok miedzy pierscianiami i porysowana tuleja cylindra (w sumie jak ktos ma dojscia, to dac szlif, nowy tlok i jezdzic, ale mi to sie niestety nie oplacalo...
W koncu kupilem uzywana pompe oleju na podmianke za 50zl, stwierdzilem, ze mozna zaryzykowac... okazalo sie, ze TO JEDNAK POMPA!!
Pojezdzilem na zmienionej pompce 3000km i i tak musialem zmienic silnik, bo pekl tlok
Dla zainteresowanych: moze ktos chce kupic silnik 1.8 ABS 100% sprawna glowica, popychacze tez OK, jedyna usterka to popekany tlok miedzy pierscianiami i porysowana tuleja cylindra (w sumie jak ktos ma dojscia, to dac szlif, nowy tlok i jezdzic, ale mi to sie niestety nie oplacalo...
Ano mozna sie przesiasc na polsyntetyk, jak silnik jest w dobrym stanie to lepiej jezdzic na polsyntetyku... Ciezej jest go przegrzac i jest bardziej plynny zima. Ogolnie duzo zdrowszy dla silnika, a jezeli ma sie zamontowany "podtlenek" LPG to nawet powinno sie jezdzic na polsyntetyku...
Myslalem, ze moze olej staje sie za zadki, bo sie przegrzewa i dlatego ta kontrolka sie zapalala... To byl glowny powod zmiany na polsyntetyk...
Myslalem, ze moze olej staje sie za zadki, bo sie przegrzewa i dlatego ta kontrolka sie zapalala... To byl glowny powod zmiany na polsyntetyk...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 330 gości