Tuning 1z za 10 gr - powtórka

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » ndz maja 27, 2007 16:47

dziechu pisze:Schemacik moze byc taki jak Twoj, tylko opornika oryginalnego nie wyrzucamy, podpinamy sie nie do opornika z czujnika (R1 - 10k), tylko tego drugiego (R2 - 30k).
czyli tak :?:
Obrazek
Ostatnio zmieniony ndz maja 27, 2007 17:21 przez damcio151, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » ndz maja 27, 2007 17:01

Tak:)

[ Dodano: 27 Maj 2007 17:03 ]
Tylko nie 17k ale minimum 140k a lepiej najpierw 270k, zeby turbo nie rozwalic.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » ndz maja 27, 2007 17:20

dziechu pisze:Tylko nie 17k ale minimum 140k a lepiej najpierw 270k, zeby turbo nie rozwalic.
eku_suci, podał taką wartość :-k , ale jak mówisz że tyle to zmieniam na schemacie :)



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » ndz maja 27, 2007 17:40

Tamta wartosc jest do zamiany R1, ta co podalem jako rownolegly do R2.



eku_suci
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 308
Rejestracja: czw maja 25, 2006 15:11
Lokalizacja: Kutno/W-wa
Kontakt:

Post autor: eku_suci » pn maja 28, 2007 08:31

Dziechu ale namieszales w glowie chlopaka hehe, te wartosci co podalem sa ok, starego opornika nie wyrzucamy tylko wpinamy sie kabelkami z nowym o wartosciach ktore podalem! A z tym opornikiem R2 to nie wiem co i jak bo nie probowalem! pozdrawiam



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » pn maja 28, 2007 11:08

eku_suci pisze:mozesz go podmienic lub zrobic tak jak ja wpiac sie kablami z opornikiem
wSa napisales 'podmienic' co znaczy wyciagnac stary i wlutowac nowy. A wpiac sie mozesz kabelkami (bez przerywania sciezki) tylko rownolegle, obie metody daja zupelnie inny efekt - jak podmienisz 10k na 17k to w ukladzie bedzie 17k, ale jak wlutujesz kabelkami 17k pozostawiajac 10k to w ukladzie bedzie ok. 7k - zupelnie inne efekty. Poza tym musisz napisac o jakim sterowniku piszesz, bo jest kilka a kazdy ma inna konstrukcje elektryczna. Ja pod zdjeciem napisalem bardzo jasno i jednoznacznie co i jak, trzeba tylko uwaznie przeczytac. Sam zajmuje sie zawodowe projektowaniem podobnych sterownikow (choc nie dla aut) wiec wiem co pisze:)

[ Dodano: 28 Maj 2007 11:15 ]
P.S. Zmiany opisane przeze mnie dotycza WYLACZNIE sterownikow 16to biyowych 028 906 021 BF, w innych moze byc inaczej. Na drodze miedzy czujnikiem a chipem sa DWA oporniki tworzace dzielnik napiecia. Oszukac ECU mozna zmieniajac dowolny z nich - ktory i jak opisalem pod zdjeciem. Podane przez ciebie wartosci dotycza nie wiadomo jakiego sterownika.



barbiq
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 130
Rejestracja: sob maja 12, 2007 18:48
Lokalizacja: bełchatów
Kontakt:

Post autor: barbiq » wt maja 29, 2007 16:23

nareszcie cos się ruszyło :) tylko te wysokie opory...kiedyś chyba widziałem że była mowa o mniejszych...no ale napewno wiesz lepiej niż ja :)
dzięki :bajer:



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » wt maja 29, 2007 17:30

barbiq pisze:tylko te wysokie opory...kiedyś chyba widziałem że była mowa o mniejszych
W elektronice pojecie 'wysokie opory' jest wzgledne i zalezy od funkcji (miejsca) opornika;) Mozna dac mniejszy, jezeli ktos chce widziec wylatujaca przez klape turbine;)

[ Dodano: 29 Maj 2007 17:35 ]
Opornik dzielnika (na plycie) to 30k. Dajac rownolegle opornik 140k wypadkowa bedzie 30x140/(30+140), czyli 24.7k, czyli niecale 20% mniej, co powinno dac przyrost cisnienia takze okolo 20%.



Awatar użytkownika
kamyk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: czw sty 25, 2007 21:01
Lokalizacja: stuchowo
Kontakt:

Post autor: kamyk » wt maja 29, 2007 20:14

CHciałem i mam schemacik wiec do roboty. tylko od czego zacząć, zapewne od
dokladnego przeczytania i przeanalizowania pozdrawiam.


kamyk

barbiq
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 130
Rejestracja: sob maja 12, 2007 18:48
Lokalizacja: bełchatów
Kontakt:

Post autor: barbiq » śr maja 30, 2007 18:24

miałem na myśli opory w tym przypadku ;)
jak rozumie te 20% to już max jaki wytrzyma MAP?czyli 20% * 2bary =0,4bara a możliwości czujnika to 2,5. w tan sposób to działa?tak trochę na logike to próbuje ;)



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr maja 30, 2007 18:45

dziechu pisze:Opornik dzielnika (na plycie) to 30k. Dajac rownolegle opornik 140k wypadkowa bedzie 30x140/(30+140), czyli 24.7k, czyli niecale 20% mniej, co powinno dac przyrost cisnienia takze okolo 20%.
wymiana tego opornika 10k na 18k podnosi cis. ~ 100 mbar na 27k o ~ 200 mbar

[ Dodano: Sro Maj 30, 2007 18:55 ]
barbiq pisze:jak rozumie te 20% to już max jaki wytrzyma MAP?czyli 20% * 2bary =0,4bara a możliwości czujnika to 2,5. w tan sposób to działa?tak trochę na logike to próbuje
20% z 1 Bara - turbina pompuje 1 Bar ponad cisnienie atmo wynoszące ~1Bar

czyli opornik 27k podnoci o około 200 mBar czyli MAP sensor widzi 2050mBar (nominalnie 1Z ma chyba 185o)



barbiq
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 130
Rejestracja: sob maja 12, 2007 18:48
Lokalizacja: bełchatów
Kontakt:

Post autor: barbiq » śr maja 30, 2007 20:27

teraz to juz troche jestem zakrecony!
tylko ciekawe jak sprawdzi się to w praktyce?
postanowilem ze nie podmienie rezystorków tylko wlutuje kabelki i podłącze dodatkowy opór przez przełącznik.tylko może najlepszym wyjściem będzie jakiś potencjometr??jak myślicie??



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr maja 30, 2007 20:57

barbiq pisze:najlepszym wyjściem będzie jakiś potencjometr??
zero potencjometrów !!

po prostu wlutuj opornik 17k szeregowo z tym 10k i przełacznik który zamieni te 17k na kawał druta (~0k) i dołaczaj sobie dodatkowe 17 k (czyli zwiększaj o 200 mBar) jeśli bedziesz chciał poszalec :)



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » śr maja 30, 2007 21:00

cowboy pisze:wymiana tego opornika 10k na 18k podnosi cis. ~ 100 mbar na 27k o ~ 200 mbar
To nie jest opornik 10k!!! To jest opornik 30k. Wystarczy uwaznie przeczytac co napisalem pod zdjeciem. Czasem normalnie rece opadaja, tlumacze juz chyba piaty raz. Wydaje sie ze jak w poscie jest wiecej niz dwa zdania, to juz nikomu nie chce sie czytac. Napisalem dokladnie jak i co mozna zrobic, kto chce moze wykorzystac, kto nie chce niech robi jak mu sie podoba. Szkda tylko mojego czasu.



Zablokowany

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości