Trzęsie kierownicą!
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Witam
Ja mam podobny problem 110 -140km/h trzepie kierownica zarówna na alusach(bardziej bo opona 205) jak i na stalówkach ale z tego co mi wiadomo to mam poduszki na amorkach do wymiany jak ostatnoi zmieniałem kołla na letnie i auto na lewarku to miałem straszny luz na amortyzatorze chodził sobie jak chciał.
Pozdro
Ja mam podobny problem 110 -140km/h trzepie kierownica zarówna na alusach(bardziej bo opona 205) jak i na stalówkach ale z tego co mi wiadomo to mam poduszki na amorkach do wymiany jak ostatnoi zmieniałem kołla na letnie i auto na lewarku to miałem straszny luz na amortyzatorze chodził sobie jak chciał.
Pozdro
Za wyważenie koła nie odpowiada tylko opona i felga. Na wyważarce będzie wszystko jak najlepiej ale trzeba spojrzeć na fakt, że koło to tylko styk auta z podłożem. A cały układ to tarcza, piasta, półoś, przeguby. Doważanie jedynie pomoże w takich przypadkach. Felgi 15 calowe są tylko wyważane w 60%, a to dlatego, że siła odśrodkowa takich felg jest bardzo duża i wyważarki wyważają to tylko po części. Stare zawieszenia nie wytłumią tych drgań i dlatego trzepie kierą.
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
CHECIK pisze:A jak mogę sprawdzić że mam walnięte końcowki.Czy nie powiniennem słyszeć jakiegoś stukania w czasie jazdy?
Sprawdz reka czy sa luzne jak maja luzy to
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: pt maja 04, 2007 08:40
- Lokalizacja: warszawa
- Kontakt:
trzęsie kierownicą.
Witam .Może być wiele przyczyn, ale zawsze sprawdzanie zacznij od najprostrzych.Ustaw auto na płaskej powierzchni i poproś aby kolega poruszał dynam,icznie kierownicą w lewo, prawo 10cm obwodu kier. w lewo i prawo , a Ty obserwuj końcówkę drążkow.jak są luzy to zauważysz.Luz w osadzeniu sworznia w główce drążka kier.W tym konkretnym przypadku ja stawiał bym raczej na teleskopy przednie.Nie wyważenie kół i wałów daje się odczuć przy szybk. ok 60-85 km/h natomiast przy bwiększych szybkościach ustają.Szukaj Pozdrawiam
- Kubus1984Chorzow
- Nowicjusz
- Posty: 32
- Rejestracja: sob sty 06, 2007 00:15
- Lokalizacja: N:50.30371, E:18.95022
- Kontakt:
Re: Trzęsie kierownicą!
Dwie przyczyny które były u mnie:CHECIK pisze:A więc tak jak w temacie.Drgania występują tylko od 100 do 135 km/h i dzisiaj zauważyłem,że drgania a właściwie telepanie kierownicą występują od lewej do prawej strony to znaczy kierownicą rzuca na boki tak jak bym miał nieustawioną zbieżność ale nie dalej jak 1000km temu była ona ustawiana.Co mogę mieć padnięte?
1. Krzywa felga
2. Urwany tłumik drgań na półosi tej po stronie pasażera, jak masz gti to chyba masz takie same półosie jak ja.
- rysiektr
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6202
- Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
- Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
- Kontakt:
ja mialem zle wywazone felgi...wywazylem i przestalo.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 206 gości