golfik gaśnie w trakcie jazdy i ma problemy z odpaleniem

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
DuZy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: pn maja 16, 2005 15:44
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

golfik gaśnie w trakcie jazdy i ma problemy z odpaleniem

Post autor: DuZy » pt maja 25, 2007 23:31

witam ... dziś wyskoczył mi mały problem z golfiną moją ... jadąc w trasie po około 40 kilometrach autko zgasło ot tak sobie i nie mogłem go odpalić przez jakiś czas (ok 15 minut) jednocześnie na desce zaświeciły się kontrolki od akumulatora i oleju (świecą się one po przekręceniu kluczyka w 1 pozycję - po zapaleniu silnika gasną) ... autko po tych 15 minutach udało się odpalić ale znowu po przejechaniu jakiegoś odcinka trasy zgasło i ta sama procedura - czyli odpali dopiero po okolo 15 minutach - teraz autko nadal gaśnie w trakcie jazdy tylko częściej i przed odpalaniem świecą się kontrolki akumulatora i oleju

biorąc pod uwagę straszny upał myślałem że może się przegrzał ale w trasie pokazywał temperaturę ok 70 stopni a w jeździe po mieście między 80 a 90 ... poziom oleju jest w porządku ładowanie aku też ok ... pan Czesiek z garażu rzucił mi na odczepkę że może być to cewka ale około rok temu wymieniałem cały moduł zapłonowy więc tego bym się spodziewał w ostateczności

podpowiedzcie co to może być - jutro sobota i koniecznie muszę zrobić autko żeby śmigało



romek126
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 104
Rejestracja: czw sty 05, 2006 13:18
Lokalizacja: Kraków

Post autor: romek126 » sob maja 26, 2007 14:55

Sprawdź czujnik halla, zwykle jest na aparacie zapłonowym
ale najlepiej mieć drugi pewny chyba że stroboskopem.



Awatar użytkownika
*daniel*
Forum Master
Forum Master
Posty: 1366
Rejestracja: wt sty 24, 2006 12:15
Lokalizacja: z garażu
Kontakt:

Post autor: *daniel* » sob maja 26, 2007 15:16

zprawdz pompe paliwa może już się konczy :bajer:


moje byłe mk3 GTD SPECIAL
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=81913&postdays=0&postorder=asc&start=480
obecny dupowóż passat b4 kombi na gwincie
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=261704&postdays=0&postorder=asc&start=90

Awatar użytkownika
Thomas_07
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: pt sty 20, 2006 17:49
Lokalizacja: DKL
Kontakt:

Post autor: Thomas_07 » sob maja 26, 2007 15:35

Czujnik halla albo cewka. Też to miałem i okazało się że to właśnie hall.



Awatar użytkownika
AIRWOLF
Powered by MOTORSPORT
Powered by MOTORSPORT
Posty: 1162
Rejestracja: pt mar 16, 2007 16:06
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: AIRWOLF » sob maja 26, 2007 23:43

zmień CPN
najlepszy sposób i sprawdz czy jest lepszy jaiś inny


Zapraszam do przeglądnięcia moich porad [FAQ]
[url=http://www.tinyurl.pl?XRMGNEsk]FAQ 1[/url],[url=http://www.tinyurl.pl?9WxKOJFR]FAQ 2[/url],[url=http://www.tinyurl.pl?KOaIXdpf]FAQ 3[/url],[url=http://www.tinyurl.pl?GZo0KIY1]FAQ 4[/url],[url=http://www.tinyurl.pl?Kd8lbMEh]FAQ 5[/url],

Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » sob maja 26, 2007 23:50

To że przed odpaleniem świecą sie kontrlki oleju i akumulatora to akurat normalne. Po odpaleniu mają zgasnąć. Najczęstrzą przyczyną jest (tak jak koledzy pisali) czujnik halla. Można go zdjagnozować podłączając kompa pod VAG i odczytując błędy. Czasem natomiast tych błędów nie ma a czujnik jest uszkodzony. Najlepszy sposób to kiedy auto nie chce odpalić sprawdzić czy jest iskra. Ja używam do tego lampy stroboskopowej (kieszkonkowej z allegro - polecam). Jeżeli jest iskra to wykluczam halla jeśli jej nie ma to zazwyczaj jest on popsuty lub cewka. Cewke najlepiej sprawdzić podmieniając inną ale taki przypadek jak opisujesz to wręcz książkowy przypadek niesprawności czujnika halla.



Awatar użytkownika
t-tas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 720
Rejestracja: pt wrz 23, 2005 23:48
Lokalizacja: Brzezia Łąka-Wrocław
Kontakt:

Post autor: t-tas » ndz maja 27, 2007 03:16

stawiam na halla-miałem 2 razy w swoim mk1(taka modyrikacja) i 2 razy mnie zawiódł(jeszcze w silniku 1,5 JB) dlatego mam teraz zapłon tradycyjny w silniku 2.0(prototyp),ale ogólnie awarie halla obiawiały się coraz częstrzym gaśnięciem i odpalaniem po chwili przerwy-najlepiej jak mi to wujek tłumaczył pożyczyć sobie od kogoś taki sam aparat zapłonowy z hallem jaki jest na samochodzie(ten sam typ aparatu-taka sama kostka) i wozić go w bagażniku, w momencie gdy zgaśnie silnik sprawdzić czy jest iskra-ka nie ma, wypiąć kabel ze swojego aparatu i wpiąć go w aparat zastępczy z bagażnika i przy włączonym zapłonie sprawdzić czy jest iskra pokręcając wałkiem podłączonego aparatu zastępczego-jak jest iskra to wiadomo, że to hall
wiem, że jest to metoda poligonowa,ale u mnie się sprawdziłą


mk1- wycofany ze służby- stoi jak ikarusy w kącie zajezdni
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie

Awatar użytkownika
adurweb
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 423
Rejestracja: czw sty 18, 2007 23:14
Lokalizacja: Gorzów VWlkp.
Kontakt:

Post autor: adurweb » ndz maja 27, 2007 05:07

DuZy, A masz gaz? Bo u mnie było identycznie i okazało się, że nie miałem płynu chłodzącego, po dolaniu chłodziwa, auto już nigdy mi nie zgasło i nie mam problemu z odpalaniem.
Sprawdź też kable, świece, kopółkę z palcem.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 285 gości