migajaca kontrolka oleju
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Kontrolka oleju
Witam. Mam podobny problem w silniku 1.6 LPG. Z tego co znalazłem w sieci wynika:
- Po pierwsze należy sprawdzić olej. u Mnie to zczęło się dziać po wymianie oleju z Orlen Clasic na Platinum. Ten drugi ma więcej składników myjących silnik przez co rozpuszcza zalegające tam osady.
- Po drugie należy sprawdzić filtr oleju. Są typy które nie najlepiej współpracują z silnikami VW.
- Po trzecie należy zwrócić uwagę na temperaturę pracy silnika. Możliwe coś dzieje sie z układem chłodzenia przez co temperatura pracy wzrasta a tym samym olej staje się mniej lepki.
- Po pierwsze należy sprawdzić olej. u Mnie to zczęło się dziać po wymianie oleju z Orlen Clasic na Platinum. Ten drugi ma więcej składników myjących silnik przez co rozpuszcza zalegające tam osady.
- Po drugie należy sprawdzić filtr oleju. Są typy które nie najlepiej współpracują z silnikami VW.
- Po trzecie należy zwrócić uwagę na temperaturę pracy silnika. Możliwe coś dzieje sie z układem chłodzenia przez co temperatura pracy wzrasta a tym samym olej staje się mniej lepki.
Jacek R.
Witam,
Proponuję pojechać do jakiegos warsztatu i sprawdzić cisnienie oleju.
Nie wiem czy tak jest w kazdym silniku, ale w moim 1.9 TDI jest norma, ze na nagrzanym, przy 2000 obr/min powinno wynosic minimum 2 bary.
Lampka oleju zapala sie przy duzo nizszym cisnieniu (ponizej 1 bar). Wiec jesli czujnik dziala dobrze, to jest fatalnie niskie cisnienie- duzo nizsze niz norma !!
Niezwlekalbym ze sprawdzeniem tego- moze "cisnienie ucieka" przez panewki ???
Proponuję pojechać do jakiegos warsztatu i sprawdzić cisnienie oleju.
Nie wiem czy tak jest w kazdym silniku, ale w moim 1.9 TDI jest norma, ze na nagrzanym, przy 2000 obr/min powinno wynosic minimum 2 bary.
Lampka oleju zapala sie przy duzo nizszym cisnieniu (ponizej 1 bar). Wiec jesli czujnik dziala dobrze, to jest fatalnie niskie cisnienie- duzo nizsze niz norma !!
Niezwlekalbym ze sprawdzeniem tego- moze "cisnienie ucieka" przez panewki ???
- vw_vandal
- Forum Master
- Posty: 1818
- Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
- Lokalizacja: Świerzno
- Kontakt:
Artur_GTD, też nie dawno remontowałem silnik i też zaczeła mi migać kontrolka w moim przypadku uwalony był czujnik oleju, wykręciłem go i w sklepie dobrałem taki jak trzeba. W JR jest czarny na 1 wtyk i z tego starego czujnika musisz zczytać parametry.
Może też być słaby filtr oleju, kilka razy miałem tak przy Filtronie, teraz używam Mann'a.
Również może wina leżeć po stronie oleju, często gęsto tak się dzieje przy Lotosie albo przy przechodzeniu z danej marki na inną albo z mineralnego na półsyntetyk.
Może też być słaby filtr oleju, kilka razy miałem tak przy Filtronie, teraz używam Mann'a.
Również może wina leżeć po stronie oleju, często gęsto tak się dzieje przy Lotosie albo przy przechodzeniu z danej marki na inną albo z mineralnego na półsyntetyk.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 136 gości