Tuning 1z za 10 gr - powtórka

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

barbiq
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 130
Rejestracja: sob maja 12, 2007 18:48
Lokalizacja: bełchatów
Kontakt:

Post autor: barbiq » sob maja 26, 2007 01:55

dziechu pisze:bzdura :wink:
dzieki za chwile uwagi :)
dziechu pisze:W niektorych moze sie nie dac (za maly zakres czujnika cisnienia).
sterownik nie pamietam jakie ma oznaczenie ale map sensor to "0 273 003 210 ... 250kPa" czyli do 2,5 bara wiec nie ma z tym problemu :)prablem jest jedynie z lokalizacją rezystorka (jak juz dowiedziałem się z tematu, powien mieę 10kOhm i trzeba go podmienic na 18 - dla 0,1 bara lub 27 dla 0,2bara)

dzięki Panowie :)



eku_suci
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 308
Rejestracja: czw maja 25, 2006 15:11
Lokalizacja: Kutno/W-wa
Kontakt:

Post autor: eku_suci » sob maja 26, 2007 11:43

barbiq pisze:sterownik nie pamietam jakie ma oznaczenie ale map sensor to "0 273 003 210 ... 250kPa" czyli do 2,5 bara wiec nie ma z tym problemu :)prablem jest jedynie z lokalizacją rezystorka (jak juz dowiedziałem się z tematu, powien mieę 10kOhm i trzeba go podmienic na 18 - dla 0,1 bara lub 27 dla 0,2bara)
jezeli masz MAP'a z tymi numerami co napisales mozesz smiala opornikowac:P jezeli ktos ma starszego mapa nie da rady bo turbo wyskoczy bokiem :P jedziesz od srodkowej nozki MAP'a do opornika (u mnie byla taki zielony) wpinasz sie z opornikiem 8k lub 17k! pozdro



Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » sob maja 26, 2007 12:02

Suci kiedy sie w koncu shamujesz? Zrob sobie prezent na mature ;)

Pozdro
Gitner


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

eku_suci
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 308
Rejestracja: czw maja 25, 2006 15:11
Lokalizacja: Kutno/W-wa
Kontakt:

Post autor: eku_suci » sob maja 26, 2007 12:11

Gitner pisze:Suci kiedy sie w koncu shamujesz? Zrob sobie prezent na mature
hehe no musze sie sprawdzic, kusilo mnie na majovwce ale pomyslalem ze w warunkach polowych to zbyt dobrze nie pokaze :P narazie odkladam kase na wskaznik ale cos odlozyc nie moge hehe! pozdrawiam :)



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » sob maja 26, 2007 12:30

barbiq pisze:dziechu napisał/a:
bzdura

dzieki za chwile uwagi

Dziechu nie napisal "bzdura" ;)

Dzisiaj postaram sie rozkrecic sterownik i przeanalizowac odpowiedni kawalek schematu.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » sob maja 26, 2007 14:41

dziechu pisze:Dziechu nie napisal "bzdura" ;)
znowu na forum coś się dzieje z cytowaniem :-k
dziechu pisze:Dzisiaj postaram sie rozkrecic sterownik i przeanalizowac odpowiedni kawalek schematu.
rób schemacik , rób :food: :food: , znaczy co gdzie wpiąć ;)



barbiq
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 130
Rejestracja: sob maja 12, 2007 18:48
Lokalizacja: bełchatów
Kontakt:

Post autor: barbiq » sob maja 26, 2007 15:39

dziechu więc ja już nie wiem o co chodziło,troche jestem zamieszany...ale nieważne!
eku_suci pisze:jedziesz od srodkowej nozki MAP'a do opornika (u mnie byla taki zielony) wpinasz sie z opornikiem 8k lub 17k! pozdro
to jets mój MAP
http://images20.fotosik.pl/390/4b18ddd6aa2f57cc.jpg
są trzy nóżki ale ten opornik ma być wpięty pomiędzy nóżkę i opornik..ale z której strony??
może schemacik to najlepsze wyjscie... ;)



eku_suci
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 308
Rejestracja: czw maja 25, 2006 15:11
Lokalizacja: Kutno/W-wa
Kontakt:

Post autor: eku_suci » sob maja 26, 2007 22:28

barbiq pisze:są trzy nóżki ale ten opornik ma być wpięty pomiędzy nóżkę i opornik..ale z której strony??
może schemacik to najlepsze wyjscie...
nie nie zle myslisz :P Robisz tak- patrzysz na srodkowa nuzke mapa odwracasz sterownik na druga strone i jedziesz po sciezce do oporniczka mierzysz jego opornosc jesli ma ok 10k to jest wlasnie ten mozesz go podmienic lub zrobic tak jak ja wpiac sie kablami z opornikiem i podpiac pod guzik z opornikiem na paliwo tylko musisz miec guzik na 2 oddzielne wejscia! ! pozdrawiam



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » ndz maja 27, 2007 00:03

nie nie zle myslisz :P Robisz tak- patrzysz na srodkowa nuzke mapa odwracasz sterownik na druga strone i jedziesz po sciezce do oporniczka mierzysz jego opornosc jesli ma ok 10k to jest wlasnie ten mozesz go podmienic lub zrobic tak jak ja wpiac sie kablami z opornikiem i podpiac pod guzik z opornikiem na paliwo tylko musisz miec guzik na 2 oddzielne wejscia! ! pozdrawiam
tak na szybkiego zrobione :P
Obrazek



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » ndz maja 27, 2007 12:04

Obrazek

Tak to wyglada w sterownikach z koncowka numeru BF. Opornik R1 ma wartosc 10k (u mnie mierzona dokladnie 9,5k). Opornik R2 ma 30k. Oba tworza dzielnik napiecia. W celu oszukania ECU nalezy albo zwiekszyc opornosc R1, albo zmniejszyc R2. W pierwszym przypadku nalezy albo wymontowac opornik R1 i wlutowac w jego miejsce odpowiednio wiekszy, albo przeciac sciezke pomiedzy punktami P1 i P2 i dodac dodatkowy opornik wlutowuja go do punktow P1 i P3. NIE WOLNO TEGO ROBIC PRZEZ WYLACZNIK, gdyz po wylaczeniu opornika czujnik cisnienia zostanie calkowicie odciety od ukladu (ECU prawdopodobnie przejdzie w stan awaryny). Dlatego poprzedni schemat pokazany przez Damcio151 jest bledny - po wyrzuceniu oryginalnego opornika i wylaczeniu dodatkowego, mamy czujnik calkowicie odciety. Druga moim zdaniem lepsza metoda jest dodanie opornika rownolegle do R2, zmniejszajac jego wypadkowa opornosc. Tu mozna zrobic to kabelkami i przez wylacznik, wtedy po wylaczeniu pozostaje opornosc oryginalna. Jezeli ktos chce wlutowac opoprnik na stale, powinien go wlutowac miedzy punkty P4 i P5. W przypadku podlaczania dodatkowego opornika przez wylacznik, najlepiej uzyc kabelka ekranowanego (1 zylka w ekranie). Wtedy nalezy ekran przylutowac do punktu P4 a zylke przewodu do punktu P5. Po drugiej stronie kabelka do ekranu i do zylki dolutowujemy wlacznik, oczywiscie musi to byc elektrycznie inny wlacznik niz ten od dawki, mechanicznie moze to byc jeden wylacznik z dwoma sekcjami, wtedy jedna sekcja wlacza opornik dawki, druga cisnienia. Wartosc opornika - dla podniesienia cisnienia o 10% ok. 270kOHm, o 20% ok. 140kOHm. Radze podczas prob dopiac wskaznik rzeczywistego cisnienia (manometr) i zaczynac od wiekszych wartosci, bo latwo przekroczyc zakres czujnika (moga byc rozne egzemplarze), wtedy napiecie na ECU bedzie zawsze nizsze niz wymagane a tubina moze krecic na max bez ograniczenia. Oczywiscie kazdy robi to na wlasna odpowiedzialnosc:)

[ Dodano: 27 Maj 2007 12:09 ]
P.S. Jakby ktos szukal - to widok od spodu plytki, w okolicach czujnika cisnienia:)

[ Dodano: 27 Maj 2007 12:12 ]
P.S.2 dobrze byloby tez dobrac sie do sygnalu przeplywki i nieco go podniesc, szczegolnie dla tych ktorym juz przeplywka sie konczy i zaniza poziom sygnalu:) Trzeba bedzie pomyslec...



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » ndz maja 27, 2007 13:58

dziechu pisze:Damcio151 jest bledny
:P
dziechu, może jak będziesz miał czas to zrobisz taki schemacik :?:



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » ndz maja 27, 2007 14:16

Schemacik moze byc taki jak Twoj, tylko opornika oryginalnego nie wyrzucamy, podpinamy sie nie do opornika z czujnika (R1 - 10k), tylko tego drugiego (R2 - 30k).



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » ndz maja 27, 2007 14:21

dziechu pisze:Schemacik moze byc taki jak Twoj, tylko opornika oryginalnego nie wyrzucamy, podpinamy sie nie do opornika z czujnika (R1 -
szeregowo czy równolegle :?:



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » ndz maja 27, 2007 14:41

Na Twoim schemaciku jest rownolegle, jak widac:)



Zablokowany

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości