Zamiast chłodzić to grzeje (klima)

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
witux
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: sob kwie 15, 2006 14:35
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Zamiast chłodzić to grzeje (klima)

Post autor: witux » wt maja 22, 2007 13:47

Mam problem z klimatyzacją. Po włączeniu "śnieg" rurki robią się zimne, wszystko OK tylko nie wlatuje do środka zimne powietrze. Cały czas wieje gorącym.
Po wklepaniu kodu 56 i 57 w klimatroniku wyskakuje wartość 0 "zero"

56 Temperatura w oC, z wewnętrznego czujnika temperatury, w podsufitce (G 86)
57 Temperatura w oC, z wewnętrznego czujnika temperatury, desce rozdzielczej (G 56)

Audi A4 rok 1995


A4 - 2.8 V6 || 174 PS, 245 Nm
zawias => WEITEC ULTRA GT 55/30

Awatar użytkownika
marek2907
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2610
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:21
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

Post autor: marek2907 » wt maja 22, 2007 18:50

w mojej lodówce (takiej w domu) gdy zaczęła grzać padł kompresor
a po błędach sądzę ze może czujniki się sypnęły i pokazują że u cuebie w autku jest już zimni i klima puszcza ciepłe powietrze
rozumiem ze masz Climatronica


[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53320][img]http://i128.photobucket.com/albums/p180/marek2907/forum2.jpg[/img][/url]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]

Awatar użytkownika
1 6 D
_
_
Posty: 1950
Rejestracja: śr sie 18, 2004 09:57
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: 1 6 D » wt maja 22, 2007 20:42

A kiedy była nabijana? Ostatnio w swoim Golfie nabijałem klimę i kolega powiedział że jak za dużo czynnika nabije to będzie grzała na ustawieniu "śnieg".U mnie chłodzi tak że nie daję się wytrzymać po nabiciu.



Awatar użytkownika
witux
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: sob kwie 15, 2006 14:35
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: witux » śr maja 23, 2007 11:06

Właśnie byłem u znajomego i stwierdził że ciśnienie i czynnik jest. Rurki robią się zimne i climatronik jest sprawny. Chodzi tylko o to że do środka wlatuje ciepłe a nie zimne. Aha na dodatek nie dmuchają mi przednie kratki. Tylko podszybie i nogi.


A4 - 2.8 V6 || 174 PS, 245 Nm
zawias => WEITEC ULTRA GT 55/30

Awatar użytkownika
maniakmm
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: czw sie 24, 2006 09:15
Lokalizacja: śląsk
Kontakt:

Post autor: maniakmm » pt maja 25, 2007 13:20

Autodiagnoza climatronic:
przy wyłączonej stacyjce - wciśnij przycisk recylkulacji i ECON
trzymając dalej - przekręć kluczyk, (ale nie włączaj silnika)
gdy klima się włączy poczekaj około pół minuty, aż skończy diagnostykę

Na koniec wyskoczy ci lista błędów, albo 444 - tzn zero błędów.
Jeżeli jednak coś znajdzie, to czerwonym przyciskiem przełączasz kolejne błędy.
Jak coś znajdzie to daj znać.


(Sorry, myślałem że w Audi jest tak samo)
Ostatnio zmieniony pt maja 25, 2007 13:46 przez maniakmm, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
witux
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: sob kwie 15, 2006 14:35
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: witux » pt maja 25, 2007 13:34

U mnie w Climatronicu do diagnozy wchodzi się tak.
Naciśnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Następnie naciśnij przycisk ręcznego nawiewu górnego. Wyświetli się 1c. Naciśnij ‘+’ lub ‘-‘ temperatury żeby wybrać numer kodu. Naciśnij ponownie przycisk recyrkulacji. Wyświetli się wartość. Naciśnij ‘+’ lub ‘-‘ temperatury ponownie, aby wyświetlić inny kod.
A więc wywala mi tylko te dwa błędy:
08.5 oraz 11.5 nieraz też te 08.7 i 11.7

opis:\
08.5 Klapa regulacji temperatury, ciągła blokada
11.5 Klapa centralna, ciągła blokada
08.7 Klapa regulacji temperatury, czasem blokowana
11.7 Klapa centralna, czasem blokowana

Porady:
*08.5 Silnik jest zapętlony, próbować programowo usunąć blokadę
*11.5 Silnik jest zapętlony, próbować programowo usunąć blokadę

No Ok, tylko jak programowo to usunąć ?


A4 - 2.8 V6 || 174 PS, 245 Nm
zawias => WEITEC ULTRA GT 55/30

Awatar użytkownika
maniakmm
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: czw sie 24, 2006 09:15
Lokalizacja: śląsk
Kontakt:

Post autor: maniakmm » pt maja 25, 2007 14:25

witux pisze:U mnie w Climatronicu do diagnozy wchodzi się tak...
Teraz już wiem że to inna klima niż w MK4 ;)
witux pisze:08.5 Klapa regulacji temperatury,
... czujnik - G92
witux pisze:11.5 Klapa centralna
... czujnik - G112

Znalazłem jeszcze coś takiego o tych dwóch czujnikach:
- Disconnect electrical connectors to listed sensors one after another, erase DTC memory and check DTC memory again. If the "Reference voltage" malfunction is no longer recognized (and the DTC reappears after reconnecting), the applicable flap motor must be replaced.

Wiem że błedy czujników mają inne wartości, ale można je przy okazji sprawdzić, gdy będziesz sprawdzał działanie klapek i ich silniczków.



Awatar użytkownika
witux
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: sob kwie 15, 2006 14:35
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: witux » sob maja 26, 2007 00:45

Stawiam na jeb.... sterownik klimy


A4 - 2.8 V6 || 174 PS, 245 Nm
zawias => WEITEC ULTRA GT 55/30

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 371 gości