Czy czujnik polozenia walu to czujnik spalania stukowego?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

dark2008
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: czw maja 17, 2007 14:02
Lokalizacja: łódzkie

Czy czujnik polozenia walu to czujnik spalania stukowego?

Post autor: dark2008 » czw maja 24, 2007 22:24

Mam pytanie czy czujnik polożenia wału to to samo co czyujnik spalania stukowego w 2e i czy ma ktoś jakies zdjecie czyujnika polozenia???
Ostatnio zmieniony czw maja 24, 2007 23:39 przez dark2008, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » czw maja 24, 2007 22:27

To są dwa zupełnie inne czujniki !
Ten położenia wału jest niedaleko filtra oleju.

Wygląda coś jak ten http://www.allegro.pl/item197658824_czu ... html#photo (ten jest od innego silnika ale wygląd bardzo podobny).


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw maja 24, 2007 22:32

Silnik 2E nie ma czujnika położenia wału, wyłącznie zwykły czujnik Halla w aparacie zapłonowym. Czujnik spalania stukowego ma, koło filtra oleju przykręcony jedną śróbą do bloku silnika okrągły cylnderek z kabelkiem.

[ Dodano: Czw Maj 24, 2007 10:34 pm ]
http://www.allegro.pl/item198875676_czu ... 377_h.html


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

dark2008
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: czw maja 17, 2007 14:02
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: dark2008 » czw maja 24, 2007 23:11

a wiec tylko w ADY wystepuje czujnik połozeia wału a silniki sa bardzo podobne z 2E



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw maja 24, 2007 23:15

dark2008 pisze:a wiec tylko w ADY wystepuje czujnik połozeia wału a silniki sa bardzo podobne z 2E
to są zupełnie inne układy wtryskowe. Digifant w 2E i chyba Simos w ADY


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

dark2008
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: czw maja 17, 2007 14:02
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: dark2008 » czw maja 24, 2007 23:17

no wtryski to wiem ale myslale ze konstrukcja silnika jest ta sama a tu niespodzianka :)



Marooo9
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 360
Rejestracja: wt gru 27, 2005 21:57
Lokalizacja: Poland
Kontakt:

Post autor: Marooo9 » czw maja 24, 2007 23:24

witam no własnie chciałem sie wtrącic do tematu bo mam na czesci silnik 2E i ostatnio ktos chciał kupc odemnie taki czujnik położenia wału do silnika ADY i dziś obejrzałem dokładnie silnik 2E a tam brak takiego czujnika wiec rzeczywiście 2E chyba nie mają :(



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw maja 24, 2007 23:28

W samym silniku wielkich różnic niema. Są inne zawory lżejsze i pojednej sprężynie w ADY zamist dwóch w 2E na zawór.
Ale nie piszę inne wtryski tylko cały układ wtryskowy inny, A główna różnica jest taka że wtrysk w 2E jest niesekwencyjny (wszystkie 4 wtryskiwacze podają paliwo równocześnie).


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Domin_VW
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: śr sie 02, 2006 15:38
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Domin_VW » pt cze 15, 2007 15:23

Marooo9 pisze:i ostatnio ktos chciał kupc odemnie taki czujnik położenia wału do silnika ADY
heh to byłem ja :wink: musiałem kupić nowy czujnik ale zamiennik bo oryginał 540zł kosztuje :evil: przy okazji poszukiwań tego czujnika dowiedziałem się że bardzo często pada on właśnie w silnikach ADY...aha i jak ktoś by chciał na przyszłość kupowac ten czujnik to musi być on konkretnie pod ADY i niestety od niczego innego niepodejdzie...


Moje GTI US Edition => http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=196952

Awatar użytkownika
Marihuana Man
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 867
Rejestracja: czw lut 03, 2005 22:54
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Kontakt:

Post autor: Marihuana Man » pt cze 15, 2007 16:08

Domin_VW pisze:...aha i jak ktoś by chciał na przyszłość kupowac ten czujnik to musi być on konkretnie pod ADY i niestety od niczego innego niepodejdzie...
Podchodzi również od 1,6 101KM (AFT,AKS) na osprzęcie Siemensa ...
Ostatnio zmieniony pt cze 15, 2007 16:10 przez Marihuana Man, łącznie zmieniany 2 razy.


[img]http://dvprogram.pl/vw.jpg[/img]

przemo1985r
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: czw paź 08, 2009 21:30
Lokalizacja: załuski

Post autor: przemo1985r » wt paź 20, 2009 12:41

witam ja również miałem problem z czujnikiem położenia wału samochód nie wkręcał sie na obroty muł totalny a obrotomierz dochodził tylko na 5000 obr działo tylko sie tak jak silnik uzyskał powyżej 70 stopni jak zimny działa dobrze koszt czujnika to 240 zł boscha



Awatar użytkownika
piotreq
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 120
Rejestracja: sob lis 13, 2004 15:59
Lokalizacja: Płock

Post autor: piotreq » wt paź 20, 2009 14:29

Kolega archeolog :grin:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 308 gości