Klimatronic - wczoraj mi padła klima
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Klimatronic - wczoraj mi padła klima
Wczoraj coś mi się stało z klimą.
Jechałem i poczułęm szarpanie samochodem na wolnych obrotach tak jakby się instalacja paliwowa zapchała.
Przyciszyłęm radio i usłyszałem że coś obciera w silniku.
Jak podniosłem maskę to zauważyłęm że sprzęgło na kole od sprężarki klimatyzajci na przemian obraca się i zatrzymuje w miejscu.
Dzieje się tak tylko gdy na klimatroniku jest napisa AUTO przy ECON wszystko jest normalnie.
Klimatronik się nie wyłącza
Co to może być?
Tylko nie mówcie żemi sprężarka padła.
Jechałem i poczułęm szarpanie samochodem na wolnych obrotach tak jakby się instalacja paliwowa zapchała.
Przyciszyłęm radio i usłyszałem że coś obciera w silniku.
Jak podniosłem maskę to zauważyłęm że sprzęgło na kole od sprężarki klimatyzajci na przemian obraca się i zatrzymuje w miejscu.
Dzieje się tak tylko gdy na klimatroniku jest napisa AUTO przy ECON wszystko jest normalnie.
Klimatronik się nie wyłącza
Co to może być?
Tylko nie mówcie żemi sprężarka padła.
Ostatnio zmieniony czw maja 24, 2007 23:40 przez Seru79, łącznie zmieniany 1 raz.
- scss
- Ma gadane
- Posty: 179
- Rejestracja: wt cze 27, 2006 07:37
- Lokalizacja: GWE
- Auto: Bora Variant 1.6 AUS, Polo 6N2 1.4 AUD, Amarok 4Motion BiTDI 2.0
Hej!
Z tego co wiem to normalna praca kompresora, ja tez tak mam .
Dokładniej wygląda to tak: koło kompresora poobraca sie trochę, na chwile się przytrzymuje, znów sie obraca i znów się przytrzymuje i tak ciągle, ale tylko gdy na zewnątrz jest wysoka temperatura, tak ze 36 stopni. Jak jest chłodniej powinna się obracać ciągle.
Czy tak właśnie sie dzieje u ciebie?
O ile mamy ten sam klimatronic, a pewnie tak, to sprzęgiełko jest sterowane elektronicznie.
A co do rzężenia: sprawdź czy jak będzie rzęźić, to jak weźmiesz ręką i przytrzymasz za rurkę z czynnikiem chłodzącym tak w okolicy prawego reflektora, to czy przestaje drgać? Jak tak to wyrobiła się tobie taka gumowa podkładka przy uchwycie.
Z tego co wiem to normalna praca kompresora, ja tez tak mam .
Dokładniej wygląda to tak: koło kompresora poobraca sie trochę, na chwile się przytrzymuje, znów sie obraca i znów się przytrzymuje i tak ciągle, ale tylko gdy na zewnątrz jest wysoka temperatura, tak ze 36 stopni. Jak jest chłodniej powinna się obracać ciągle.
Czy tak właśnie sie dzieje u ciebie?
O ile mamy ten sam klimatronic, a pewnie tak, to sprzęgiełko jest sterowane elektronicznie.
A co do rzężenia: sprawdź czy jak będzie rzęźić, to jak weźmiesz ręką i przytrzymasz za rurkę z czynnikiem chłodzącym tak w okolicy prawego reflektora, to czy przestaje drgać? Jak tak to wyrobiła się tobie taka gumowa podkładka przy uchwycie.
Pozdrawiam Grzesiek.
Jutro jade do gościa który ma to wszytko sprawdzić.
Odgłos który nazwałem tarciem to normalny odglos załaczania klimy tyklo nie zwracamy na niego uwagi bo to tylko jeden stuk przy sprawnej klimie.
Mój przypadek nie jest normalny bo sprzęgło rusza i staje co 1,5 sekundy, klima wtedy chłodzi ale nie da się jechać bo czuć chwilowe ubytki mocy i szarpie samochodem.
Łudzę się jeszcze że to walnięty przekaźnik klimy, zagubiona masa, albo awaria któregoś z zaworów ciśnieniowych.
[ Dodano: 25 Maj 2007 18:56 ]
Dziwne
jezdze i właczam co jakiś czas funkce AUTO z pewną dozą nadzieji i co chwile sie zmnienia.
Przez jakiś czas wogole się sprzłęgło nie załączała a klima wręcz grzała. potem znowu zaczeło stukac i leciec zimnne powietrze.
Nie wiem już sam co z tym sprzęgłem. Byłem u tego speca od klimy i powedział mi żebym nie zakładał odrazu najgorszego i wysłał mnie do elektryka.
We wtorek jestem umówiony. Ma sprawdzić ciągłośc instalacji i podłaczyć spręzarkę na krótko. Zobaczymy jaki bedzie efekt jak to sprzęgło to znalazłem urzywane na Allegro za 150zł.
I jeszcze jedno pytanie. na akumulatorze są 3 bezpieczniki 30A ten pierwszy od plusa jest jeszcze cały ale mi się stopił. Od czego on jest.
Odgłos który nazwałem tarciem to normalny odglos załaczania klimy tyklo nie zwracamy na niego uwagi bo to tylko jeden stuk przy sprawnej klimie.
Mój przypadek nie jest normalny bo sprzęgło rusza i staje co 1,5 sekundy, klima wtedy chłodzi ale nie da się jechać bo czuć chwilowe ubytki mocy i szarpie samochodem.
Łudzę się jeszcze że to walnięty przekaźnik klimy, zagubiona masa, albo awaria któregoś z zaworów ciśnieniowych.
[ Dodano: 25 Maj 2007 18:56 ]
Dziwne
jezdze i właczam co jakiś czas funkce AUTO z pewną dozą nadzieji i co chwile sie zmnienia.
Przez jakiś czas wogole się sprzłęgło nie załączała a klima wręcz grzała. potem znowu zaczeło stukac i leciec zimnne powietrze.
Nie wiem już sam co z tym sprzęgłem. Byłem u tego speca od klimy i powedział mi żebym nie zakładał odrazu najgorszego i wysłał mnie do elektryka.
We wtorek jestem umówiony. Ma sprawdzić ciągłośc instalacji i podłaczyć spręzarkę na krótko. Zobaczymy jaki bedzie efekt jak to sprzęgło to znalazłem urzywane na Allegro za 150zł.
I jeszcze jedno pytanie. na akumulatorze są 3 bezpieczniki 30A ten pierwszy od plusa jest jeszcze cały ale mi się stopił. Od czego on jest.
-
- Mały gagatek
- Posty: 61
- Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:01
- Lokalizacja: Gniezno
- Kontakt:
...Witaj...te 3 bezpieczniki to dwa od ABS a trzeci od wentylatora.....i tutaj jest moze problem....niedoczytałem bys pisał coś o wentylatorach...czy załaczają się obydwa??....jesli nie to wiadoma sprawa i przyczyna....jesli to ten bezpiecznik od strony tych wielkich bezpieczników to wlasnie ejst On od wentylatora chłodzącego...kolejne dwa zewnętrzne to od ABSu....Tutaj moze byc pies pogrzebany !... ....
QBAelectric
QBAelectric jesteś WIELKI !!
Sprzwdziłem bezpiecznik główny wentylatorów i to była przyczyna.
Gośc od którego kupiłem auto założył bezpiecznik 25A(sądząc po kolorze plastiku) który się nie przepalił tylko stopił w zlaną mase. Elementy metalowe bezpiecznika zwarły się w taki sposób że raz przewodziły raz nie. Wentylatory chodziły tak samo jak moje sprzęgło na sprężarce.
Za pomoca młotka, kombinerek i śrubokręta wydłubałem resztki bezpiecznika i założyłem 30A.
Klime testowałem przez 30 minut, bezpiecznik się nie grzeje więc chyba wszystko bedzie OK.
Dzięki wszystkim za pomoc. Temat można zamknąc
Sprzwdziłem bezpiecznik główny wentylatorów i to była przyczyna.
Gośc od którego kupiłem auto założył bezpiecznik 25A(sądząc po kolorze plastiku) który się nie przepalił tylko stopił w zlaną mase. Elementy metalowe bezpiecznika zwarły się w taki sposób że raz przewodziły raz nie. Wentylatory chodziły tak samo jak moje sprzęgło na sprężarce.
Za pomoca młotka, kombinerek i śrubokręta wydłubałem resztki bezpiecznika i założyłem 30A.
Klime testowałem przez 30 minut, bezpiecznik się nie grzeje więc chyba wszystko bedzie OK.
Dzięki wszystkim za pomoc. Temat można zamknąc
-
- Mały gagatek
- Posty: 61
- Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:01
- Lokalizacja: Gniezno
- Kontakt:
-
- Mały gagatek
- Posty: 61
- Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:01
- Lokalizacja: Gniezno
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 238 gości