Pompa paliwa w 2E

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
LCQ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 491
Rejestracja: sob sty 27, 2007 08:08
Lokalizacja: z kutego tłoka...

Pompa paliwa w 2E

Post autor: LCQ » czw maja 24, 2007 05:45

Cześć

Wiecie może jaka wydajność w l/h ma pompa w 2E??czy w ABFie jest mocniejsza i da sie ją dopasować do 2E?chce zwiekszyć ciśnienie w układzie zasilania i jaką radzicie mi zapodać??z którego modelu itp :food:

Dzięki za info

Pozdr
Ostatnio zmieniony czw maja 24, 2007 11:26 przez LCQ, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Marihuana Man
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 867
Rejestracja: czw lut 03, 2005 22:54
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Kontakt:

Post autor: Marihuana Man » czw maja 24, 2007 06:51

W 2E i ABF jest taka sama pompa paliwa (3 BAR).. Jedynie AAA ma pompę 4 BAR... Czy podejdzie? raczej nie powinno być problemów...


[img]http://dvprogram.pl/vw.jpg[/img]

Awatar użytkownika
LCQ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 491
Rejestracja: sob sty 27, 2007 08:08
Lokalizacja: z kutego tłoka...

Post autor: LCQ » czw maja 24, 2007 06:57

Marihuana Man pisze:W 2E i ABF jest taka sama pompa paliwa (3 BAR).. Jedynie AAA ma pompę 4 BAR... Czy podejdzie? raczej nie powinno być problemów...
z VR6 też podjedzie??



Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » czw maja 24, 2007 06:59

Według mnie zmiana pompy na dającą większe ciśnienie i tak praltycznie nic nie zmieni bo za ciśnienie w magistrali paliwowej odpowiada regulator ciśnienia (3 bary) a nie pompa jeśli jest sprawna.Ciśnienie można zwiększyć wymieniając regulator ciśnienia (oczywiście z odpowiednio wydajną pompą).

AAA to nic innego jak oznaczenie kodowe silnika VR6 :okej:


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

stempel72
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: pt mar 24, 2006 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: stempel72 » czw maja 24, 2007 08:29

LCQ, pompa ma wydajność ok. 100 ltr/h. To że pompa do VR jest inna to nie prawda. Pompa do układu o ciśnieniu 3-4 Bar ma symbol 1 HO 906 091. Pompy do wtrysku jednopunktowego z czarnym króćcem są do 1.2 Bar, z szarym króćcem do 3-4 Bary. Pompa ta i tak daje ok. 6 Bar, ale regulator ciśnienia reguluje ciśnienie w układzie do odpowiedniej wartości. To że podniesiesz ciśnienie wtrysku nic nie da, bo wtedy komp będzie na krócej otwierał wtryskiwacze i dawka paliwa będzie i tak na tym samym poziomie ustalona przez sondę L. W Twoim przypadku nie masz co szukać mocniejszej pompy bo takowej nie znajdziesz.


VR6 + STAG 300

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw maja 24, 2007 16:53

Chcesz sprawdzić czy coś da podniesienie ciśnienia paliwa? Proszę bardzo. Sciągasz tylko z regulatora ciśnienia wężyk podciśnienia (zaślepiasz go) i ciśnienie w listwie wtryskiwaczy wzrasta z 2,5 na 3 bary.
Poza tym jednak do VR6 pompa jest inna jak do pozostałych wielopunktów. I faktycznie nominalnie ma 4 bary, a do pozostałych 3 (patrz ETKA)


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

stempel72
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: pt mar 24, 2006 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: stempel72 » czw maja 24, 2007 18:40

Paweł Marek, jak bardziej poćwiczysz temat VR to wtedy pogadamy ;) I jak będziesz miał za sobą rozebranie kilku koszyków z pompami i poszukiwaniami pompy do VR. Popatrz dokładniej w ETCE to po numerach pomp dojdziesz że są te same. Różnią się ostatnią literką, a producent tych literek wogóle na wkładach pomp nie umieszcza.


VR6 + STAG 300

Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » czw maja 24, 2007 19:21

Posdumowując :
Pompa z ABF jest "odpowiednikiem" pompy z 2E, można rzec, że są takie same.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw maja 24, 2007 19:35

Po pierwsze: ostatnia literka decyduje że nie sa takie same, jak w przypadkach wielu innych części.
po drugie jeśli ktoś wymienia pompę to nie kupuje pompy orginalnej za 1500 zeta, tylko podróbę za 100-200 zeta.; A te są zróżnicowane i do VR6, a także wg katalogów niektórych producentów zamienników do 2.0 są 4 barowe.
Po trzecie zawsze w miejsce 3 barowej można założyć 4 barową
Po czwarte w kształcie sa takie same wszystkie, więc nie bardzo kapuję w czym problem


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » czw maja 24, 2007 19:49

Interpretację pozostawiam czytającym : Obrazek


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw maja 24, 2007 19:55

Dyć to dokładnie to napisałem. "zastosuj też". Chyba jasne.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » czw maja 24, 2007 19:58

Ja pisałem o pompach do ABF i 2E a tam nie ma "zastosuj też" tylko oba silniki są przypisane do TAKICH SAMYCH pomp.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

stempel72
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: pt mar 24, 2006 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: stempel72 » czw maja 24, 2007 20:32

Paweł Marek, w miejsce 4 Barowej można założyć 3 Barową bo obie i tak mają max ciśnienie 6 Bar :) To co jest z Etki to są kompletne numery pompy wraz z obudową, pokrywką itd. Ja podałem sam symbol wkładu pompy który niezależnie jakie B4 z wtryskiem wielopunktowym wybebeszysz to siedzi to samo czyli 1 HO 906 091. I dalsza gadka nie ma sensu bo każdy ma swoje racje.
LCQ, wszystko już Ci napisałem powyżej. Zmiana pompy nic Ci nie da tylko się nagimnastykujesz.


VR6 + STAG 300

Awatar użytkownika
LCQ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 491
Rejestracja: sob sty 27, 2007 08:08
Lokalizacja: z kutego tłoka...

Post autor: LCQ » pt maja 25, 2007 00:20

stempel72 pisze:Paweł Marek, w miejsce 4 Barowej można założyć 3 Barową bo obie i tak mają max ciśnienie 6 Bar :) To co jest z Etki to są kompletne numery pompy wraz z obudową, pokrywką itd. Ja podałem sam symbol wkładu pompy który niezależnie jakie B4 z wtryskiem wielopunktowym wybebeszysz to siedzi to samo czyli 1 HO 906 091. I dalsza gadka nie ma sensu bo każdy ma swoje racje.
LCQ, wszystko już Ci napisałem powyżej. Zmiana pompy nic Ci nie da tylko się nagimnastykujesz.


Ok dzięki za odp mam jeszcze pytanie na ile bar max można ustawić regulator ciśniena w 2E??


Pozdr :okej:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 179 gości