Klimatyzacja
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Klimatyzacja
Po zakończeniu jazdy używając klimatyzacje zauważyłem plamę wody pod autem.Czy to jest normalne zjawisko?? odpiszcie.Pozdrawiam.
Ja w MK3 tez nie mam plamy. Ale mam inny problem. Klima sama mi sie wylancza jak stoje w korku pomimo ze wiatraki chodza pelna para. Z nawiewu zaczyna leciec cieple powietrze z dworu. Dodam tylko ze klima byla czyszczona i nabijana, sprawdzana cisnieniowo i bylo ok.
[img]http://images2.fotosik.pl/231/bf2e679f88c976ca.gif[/img]
Niewykluczone, że w układzie jest zbyt wysokie ciśnienie i wtedy wentylatory chodzą na 2 biegu a kompersor się wylącza. Najlepiej byłoby wtedy sprawdzic stan czujnika cisnienia w układzie - czujnik ma dwa zestyki, jeden rozłącza sie przy zbyt niskim cisnieniu, a drugi załącza się przy zbyt wysokim.Komas pisze:Ja w MK3 tez nie mam plamy. Ale mam inny problem. Klima sama mi sie wylancza jak stoje w korku pomimo ze wiatraki chodza pelna para. Z nawiewu zaczyna leciec cieple powietrze z dworu. Dodam tylko ze klima byla czyszczona i nabijana, sprawdzana cisnieniowo i bylo ok.
był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG
jest Audi A6 C5 2.4+LPG
Czy słyszysz że kompresor się wyłącza ? Jeżeli nie słyszysz wyłączenia kompresora, a na postoju zaczyna dmuchać ciepłym, to przyczyną jest np. brudna lub pozapychana chłodnica klimy. Osobiście tak miałem. Lekarstwem jest jej wymycie, lub lepiej wymiana. Waitraki wtedy chłodzą na max. ale i tak nie są w stanie schłodzić.
VR6 + STAG 300
nie słysze jak sie wylancza bo pewnie robi to w czasie jazdy ale zlysze bardzo dobrze jak sie wlancza. Klima byla miesiac temu sprawdzana i wszystko dzialalo. Cisnienie roslo na zegarze do 15 wlanczaly sie wentylatory po czym spadalo i sie wylanczaly.Amanda, w ktorym miejscu jest ten czujnik cisnienia? i jak go sprawdzic? Mozna go wymienic bez ubytku czynnika chlodzoncego?
Jest faktycznie tak jakby wentylatory nie mogly sobie poradzic z rozbiciem cisnienia w ukladzie. Takie jeszcze jedno glupie pytanie w ktora strone powinny krecic sie wentylatory. Maja zasysac powietrze z zewnatrz do komory silnika?
Jest faktycznie tak jakby wentylatory nie mogly sobie poradzic z rozbiciem cisnienia w ukladzie. Takie jeszcze jedno glupie pytanie w ktora strone powinny krecic sie wentylatory. Maja zasysac powietrze z zewnatrz do komory silnika?
[img]http://images2.fotosik.pl/231/bf2e679f88c976ca.gif[/img]
Niemam golfa, ale chyba tak samo jak w passatach czyli z prawej strony samochodu w okolicy kielicha amotryzatora, filtra powietrza, na rurce . Prawdopodobnie można toto wymienić "pod cisnieniem", w gnieździe pod czujnikiem jest zaworekKomas pisze:nAmanda, w ktorym miejscu jest ten czujnik cisnienia? i jak go sprawdzic? Mozna go wymienic bez ubytku czynnika chlodzoncego?
Tak, mają zasysać z przodu do komory silnikowejTakie jeszcze jedno glupie pytanie w ktora strone powinny krecic sie wentylatory. Maja zasysac powietrze z zewnatrz do komory silnika?
Looknij np TU
był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG
jest Audi A6 C5 2.4+LPG
"Leć" po rurkach musi być w którymś miejscuKomas pisze:szukalem po powrocie z roboty tego czujnika i nigdzie go nie widze.
Normalne - zobacz też TUOdkrylem cos jeszcze odglos syczenia gdzies z okolicy sprezarki po pracy klimy i po zgaszeniu silnika slychac slabe syczenie.
był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG
jest Audi A6 C5 2.4+LPG
Dzisiaj zrobilem pewien eksperyment.
Pisaliscie ze wentylator zasysa powietrze z zewnatrz do srodka komory silnika.
Ja wzielem kartke papieru i przylozylem ja cala powierzchnia do grila. Jak zasysa z zewnatrz do srodka powinna sie przykleic do grila? prawda? U mnie sie nie przykleja i czuc reka ze dmucha na zewnatrz.
Drugi eksperyment urwalem maly pasek kartki i powoli reka opuscilem go do komory silnika na wprost wentylatora. Zaczol szalec bo powietrze tam sie dziwnie zachowuje ale po chwili wentylator posiekal go na plasterki. A jakby zaciagal z zewnatrz to nie powinien? Prawda?
Stad moj winosek za jak jade to klima dziala super, bo jest chlodzone pendem powietrza ktore najpierw dziala na chlodnice klimy. Jak stoje w korku to praktycznie wcale bo wentylatory nie moga dac sobie rady z rozbiciem cisnienia. Skoro u mnie zasysa powietrze z komory silnika leci ono juz ogrzane i przechodzi najpierw przez chlodnice cieczy chlodzacej a dopiero potem przez chlodnice klimy, to jest juz gorace i nie chu chu nie schlodzi.
Skoro moje rozumowanie jest trafne to teraz pytanie za 10pkt
W jaki sposób wentylator moze u mnie sie krecic nie w te strone? Jest to mozliwe zeby bieguny mu sie poprzestawialy? Jest wtyczka ktora ma naciecie i nie da rady inaczej jej wsadzic.
Patrzac z punktu widzenia kierowcy od kabiny wentylator kreci sie w prawa strone. A jak jest u was?
Mozeci zrobic eksperyment z kartka papieru przy grilu czy sie do niego przyssa? i dac mi znac?
[ Dodano: Nie Maj 27, 2007 12:57 ]
juz sprawa zalatwiona. wiatraczki mam ok dzieki malemu lustereczku zajrzalem na tabliczke znamionowa wiatraka. Jest tam strzalka pokazujaca kierunek obrotu wiatraka. Moje krecily sie w przeciwna strone . Wyjelem wtyczke i obrucilem ja o 180st. Podpielem i jest git
Klima dziala nawet w korku
Pisaliscie ze wentylator zasysa powietrze z zewnatrz do srodka komory silnika.
Ja wzielem kartke papieru i przylozylem ja cala powierzchnia do grila. Jak zasysa z zewnatrz do srodka powinna sie przykleic do grila? prawda? U mnie sie nie przykleja i czuc reka ze dmucha na zewnatrz.
Drugi eksperyment urwalem maly pasek kartki i powoli reka opuscilem go do komory silnika na wprost wentylatora. Zaczol szalec bo powietrze tam sie dziwnie zachowuje ale po chwili wentylator posiekal go na plasterki. A jakby zaciagal z zewnatrz to nie powinien? Prawda?
Stad moj winosek za jak jade to klima dziala super, bo jest chlodzone pendem powietrza ktore najpierw dziala na chlodnice klimy. Jak stoje w korku to praktycznie wcale bo wentylatory nie moga dac sobie rady z rozbiciem cisnienia. Skoro u mnie zasysa powietrze z komory silnika leci ono juz ogrzane i przechodzi najpierw przez chlodnice cieczy chlodzacej a dopiero potem przez chlodnice klimy, to jest juz gorace i nie chu chu nie schlodzi.
Skoro moje rozumowanie jest trafne to teraz pytanie za 10pkt
W jaki sposób wentylator moze u mnie sie krecic nie w te strone? Jest to mozliwe zeby bieguny mu sie poprzestawialy? Jest wtyczka ktora ma naciecie i nie da rady inaczej jej wsadzic.
Patrzac z punktu widzenia kierowcy od kabiny wentylator kreci sie w prawa strone. A jak jest u was?
Mozeci zrobic eksperyment z kartka papieru przy grilu czy sie do niego przyssa? i dac mi znac?
[ Dodano: Nie Maj 27, 2007 12:57 ]
juz sprawa zalatwiona. wiatraczki mam ok dzieki malemu lustereczku zajrzalem na tabliczke znamionowa wiatraka. Jest tam strzalka pokazujaca kierunek obrotu wiatraka. Moje krecily sie w przeciwna strone . Wyjelem wtyczke i obrucilem ja o 180st. Podpielem i jest git
Klima dziala nawet w korku
[img]http://images2.fotosik.pl/231/bf2e679f88c976ca.gif[/img]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 312 gości