Dziwne wycieki

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

gumck
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: pt wrz 15, 2006 12:27
Lokalizacja: Bydgoszcz

Dziwne wycieki

Post autor: gumck » czw maja 17, 2007 15:13

Witam

Mam problem z moim autkiem. Jest to golf III 1.8 zagazowany 97 rok. Obecnie mam udokumentownego przebiegu 185 tys , od 35 tys. Jezdzę na gazie. Jezdzę na półsyntetyku Mobil Super S, ostatnio olej był wymieniany 5 tys. km temu. Problem polega na tym iż zaczął mi wyciekać olej z pod jednej uszcelki i to by było nic dziwnego gdzyby w przeciagu miesiąca nie zaczęło wyciekac z prawie wszystkich pozostałych miejsc. Obecnie ucieka z pod pokrywy zaworów, z pod miski olejowej , miedzy silnikiem a skrzynią , z pod zapłonu i jesczez innych miejsc. No i ten oleju ucieka coraz wiecej bo teraz przejade z 300 km tyg a musze dolac ponad poł litra. Zastanawia mnie co to moze byc za przyczyna ze tak prawie ze w jednym czasie zaczął uciekać olej. Czy to jest wina jakiegos trefnego oleju , bo przegrzanie nie w chodzi w gre , o to dbam i zawsze temperaturka jest oki i jezdze spokojnie tym samochodem. Nie wiem co jest z tymi wyciekami, bo wymienie uszczelki ale czy to pomoze? A moze czas juz na minerala przy tym przebiegu? Lub jakiegos usczelniacza wlac. Z góry dzięki za pomoc . Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw maja 17, 2007 15:37

Po pierwsze sprawdź drożność odmy, czyli węża idącego z przodu od bloku silnika do góry. Rzadko w 1,8 się zatyka ale spradzić trzeba. Wyjmij też bagnet od oleju na pracującym silniku i patrz czy jest przedmuch.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

gumck
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: pt wrz 15, 2006 12:27
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: gumck » pt maja 18, 2007 11:34

oki a jak zaobseruwje ze są przedmuchy ? I co z tą odmą jesli bedzie zapchana ?



Marooo9
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 360
Rejestracja: wt gru 27, 2005 21:57
Lokalizacja: Poland
Kontakt:

Post autor: Marooo9 » pt maja 18, 2007 12:45

gumck pisze:I co z tą odmą jesli bedzie zapchana ?
No to muszisz ją odrożnic, ponieważ jeżeli masz zapchana odme rośnie ci ciśnienie i olej zaczyna si wypychać wszelkimi możliwymi drogami z silnika(Uszczelki, zimeringi itp.)



hezek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: śr maja 02, 2007 16:15
Lokalizacja: Grójec

Post autor: hezek » pt maja 18, 2007 12:58

witam

jesli odma zapchana to ja udroznij
zastanawia mnie jedno czemu jezdzicie na tych syntetykach półsyntetykach jak te silniki potrzebują mineralnego ja miałem Bore 2000r 2.3 VR5 ABT 175KM i ganiała na mineralnym bo taki miała zalecony przez producenta syntetyki sa zadkie i dlatego sie z tych silników tak sie leje mój brat tez jezdził na półsyntetyku i lało mu sie strasznie ostatnio robilismy sprzęgło i zawieszenie wiec i to pouszczelnialismy teraz ma mineralny i suchy silnik.

nielej zadnych uszczelniaczy ani motodoktorów

pozdrawiam



gumck
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: pt wrz 15, 2006 12:27
Lokalizacja: Bydgoszcz

Odma

Post autor: gumck » śr maja 23, 2007 20:11

No i sprawdziłem tą Odmę i rzeczywiście była mocno zapchana. W srodku w niej znajdował taki poskrecany drucik o długosci okolo 3 cm ( nie wiem czy on tam powinien byc ale wygładało na to ze chyba tak bo skąd by się miał tam znależć, nie ma takiej mozliwosci, jesli ktos z was równiez czyscił odmę to powiedzcie mi czy u was równiez byl ten drucik, bo nie wiem czy w dalszym ciagu go tam trzymac). Ten drucik to prawdopodobnie spowodował to ze ta odma sie zapchała tak mi sie przynajmniej wydaje bo w okolicach tego drutu było mnostwo takich paskuct wyglądajacych jak slimaki, podobne do takich jak sa w kanalizacjach. Z tego co widziałem to odma była doszczetnie przypchana. Przeczysciłem ją ale olej niestety dalej leci tam gdzie leciał a czyli wszedzie. Miałem nadzieje ze przestanie i obedzie sie bez uszczelniania silnika, no ale widocznie te uszczelnienia juz na dobre pusciły.

Czy ten olej po przepchanej odmie juz nie powinien uciekac ?Bo moze to jeszcze cos innego a nie tylko odma ?

Mam jesczze pytanie co w tym przypadku zrobić, bo tak dalej nie moge jezdzic dolewajac ponad poł litra oleju tygodniowo. Leci wszystkimi mozliwymi uszcelnieniami.

Jesli sie nie obedzie bez wyciągania silnika to mam prośbe do tych z was którzy juz wyciagali silnik aby podpowiedzeli mi na co uwazac oraz jakie uszczelnienia i uszcelki musze kupic a gdzie moge zastosowac silikon wysotemperaturowy.

Bo z tego co się orientuję to uszczelkę pod miskę olejową dają na silikon ale w pozostałych miejschach to nie mam pojecia.

A i jakie sa dokladnie uszczelnienia bo u mnie rowniez cieknie miedzy skrzynia a silnikiem a nie wiem co tam moze byc ale przypuszczam ze pewnie jakis oring czy cos w tym temacie.

Z góry dzięki za każdą najmniejszą wskazówkę Pozdrawiam



hezek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: śr maja 02, 2007 16:15
Lokalizacja: Grójec

Post autor: hezek » śr maja 23, 2007 21:53

napewno uszczelka pokrywy klawiatury
symeryng na wale korbowym z jednej strony nieobejdzie sie bez wyjecia skrzyni i rozebrania sprzęgła
symeryng wałka pośredniego
wałka rozrządu
i miska olejowa
nie stosuj silikonów zastosuj pastę np: Dirco nie wchodzi pod nią olej i super sie rozprowadza bo ma granulki świetnie uszczelnia

co do wymiany symeryngów wymien te które przepuszczają mniejsze koszty



Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » śr maja 23, 2007 22:12

Ten "drut" to ma być w odmie. Pełni on funkcję separatora oleju.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
golofs
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 263
Rejestracja: pn maja 30, 2005 09:32
Lokalizacja: Śląskie
Kontakt:

Post autor: golofs » śr lip 16, 2008 20:26

Paweł Marek pisze:Po pierwsze sprawdź drożność odmy, czyli węża idącego z przodu od bloku silnika do góry. Rzadko w 1,8 się zatyka ale spradzić trzeba. Wyjmij też bagnet od oleju na pracującym silniku i patrz czy jest przedmuch.


No ale gdzie to jest w ABS ?

Obrazek


Ech te VW'je jak te kobiety nigdy dosyć i zawsze czarują !

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 423 gości