adurweb pisze:A gdzie są te czujniki ciśnienia oleju? Jak one wyglądają?
Także temperatura wody mi sie mocno podnosi, ale kontrolka się nie zapala, więc jeszcze nie ma panik. Może to przez tą chłodnicę.
przejrzyj ostatnie kilka dni bo pisałem trochę o pikaniu kontrolki oleju i..... wymieniłem oba czujniki ciśnienia i przestał - czujniki masz nad filtrem oleju - tam masz patrząc od przodu samochodu trzy czujniki... na lewo z małą wtyczką jest czujnik temperatury oleju a z tyłu po środku jest czujnik wysokiego ciśnienia oleju (biały - wczoraj kupowałem - 16pln) a po prawej brązowy (czujnik niskiego ciśnienia - 12pln)... klucz bodajże nr24, nie sposób sie pomylić, wymiana to 5 sekund tylko z samymi wtykami na czujnikach jest zabawa bo są w grubej gumowej ochronce i trudno trafić
ale czasem nie wiem czy nie masz tak jak ja... tzn po tym jak trzymam przez dłuższa chwile silnik powyżej 4tys obrotów a następnie zejdę do około 2 tys to najpierw słysze 2 piknięcia kontrolki a po chwili zaczyna dłużej - sprawdź czy gdzieś nie masz dziurawej uszczelki przy silniku (cieknie olej), u mnie tak jest (poszła uszczelka pomiędzy silnikiem a skrzynią) i w momencie zrzucania na niższe obroty musi chyba powstawać wyższe ciśnienie i mi tą uszczelkę *#cenzura#* wypluwając przy tym odrobinę oleju ( jak wnioskuje to wtedy czujniki wykrywają spadek ciśnienia oleju i krzyczą) ....... po każdym pikaniu mam lekko mokry od oleju spód silnika
i tu tez mam pytanie - wymieniał ktoś tą uszczelkę? przy wymianie trzeba zwalać skrzynię? i ile wzięli?