Temperatura otoczenia - wpływ na prace TDI.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

lolas79
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 18:14
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: lolas79 » śr maja 23, 2007 00:18

A co sądzicie o moim eksperymencie ze połączonymi weżykami od n75.Dziwna sprawa co?


Obrazek

Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » śr maja 23, 2007 00:27

Corvax, ja mam u siebie tak samo jak Ty , przy właczeniu klimy w upał auto słabo jedzie.


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Scotto
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 662
Rejestracja: ndz maja 07, 2006 23:09
Lokalizacja: londyn

Post autor: Scotto » śr maja 23, 2007 00:42

lolas79, czy nr twego n-75 to 028906283f, jesli nie to moze kup o tym numeze


Moj golf
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=75825 vento front
[url=http://img293.imageshack.us/my.php?image=golfsesjaaaa001vq3.jpg][img]http://img293.imageshack.us/img293/5788/golfsesjaaaa001vq3.th.jpg[/img][/url]

lolas79
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 18:14
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: lolas79 » śr maja 23, 2007 00:49

ok sprawdze, jeszcze jutro zrobie podmianke z ziomkiem ktory ma taki sam silniczek zobaczymy....


Obrazek

Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » śr maja 23, 2007 10:37

Corvax pisze:Nie wiem jak to jest u Ciebie ale w mojej serii w upalny dzien w miescie przy właczonej klimie i 2 osobach na pokładzie auto nie jedzie. Na trasie jest OK.
No u mnie bylo to odczuwalne (ale nie az tak) na serii, teraz z chipem nie czuje roznicy, moze daloby sie ja wymierzyc hamownia, ale tak 'na oko' zadnych zmian. Mysle ze jezeli jest stale nadmiar powietrza, to temp, zewnetrzna przestaje oddzialywac bo sprawny (zimny) IC zwieksza tylko ten nadmiar, jezeli ilosc paliwa juz nie wzrasta to mozesz powietrza dac dwa, trzy razy wiecej a mocy i tak juz nie przybedzie (a nawet ciut ubedzie bo wieksze opory sprezania).

[ Dodano: 23 Maj 2007 10:38 ]
P.S.
Corvax pisze:Raczej miałem na mysli sprawność IC
Wiem, to samo mialem na mysli piszac poprzedni post:)

[ Dodano: 23 Maj 2007 10:46 ]
rob555 pisze:Powiem tak: im wieksze mody tym chyba bardziej sie to czuje. Tak samo z dymieniem. Przy temp otoczenia 10C lekko mi poddymia. Dzis kopcil jak ikarus :/
Wynika z tego ze masz za malo powietrza/za duzo paliwa, dlatego taka reakcja na temp. zewnetrzna i dymienie. U mnie nigdy nic nie dymi, jak wcisne gaz do podlogi to czasem pusci bardzo delikatna biala mgielke, tylko ulamek sekundy a i to rzadko.

Ogolnie raczej uwazam to za dziwna rzecz, bo jezeli roznica miedzy zima a latem ma byc jak piszecie 30KM, to co na to producent? Podajac moc silnika np. 90KM po daje w jakiej temp? Gdyby byly takie roznice to chyba powinna byc o tym jakas wamianka w instrukcji, podane np. moc w temp.a=x, w temp.b=y, albo moc 90KM (w temp.20') czy cos takiego, jakos nie bardzo w to wierze. Mysle ze w serii to moze byc max 10KM, a po dobrym tuningu nawet mniej a nie wiecej.



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » śr maja 23, 2007 11:14

dziechu pisze:Wynika z tego ze masz za malo powietrza/za duzo paliwa, dlatego taka reakcja na temp. zewnetrzna i dymienie. U mnie nigdy nic nie dymi, jak wcisne gaz do podlogi to czasem pusci bardzo delikatna biala mgielke, tylko ulamek sekundy a i to rzadko.
zerknij na sygnaturkę:

Pszczołka ma nowe serce..serce bije mocno 231KM/412Nm - najmocniesze 1.9 TDI VP na seryjnym wałku w PL
231ps z ASV to nie jest delikatny tuning :) i tu faktycznie moze byc mało powietrza

dziechu pisze:Ogolnie raczej uwazam to za dziwna rzecz, bo jezeli roznica miedzy zima a latem ma byc jak piszecie 30KM, to co na to producent?


moc jest mierzona wg norm, a norma na pewno przewiduje ściśle określone warunki - róznica o której pisał rob555, bedzie wystepowac w mocno wysilonych konstrukcjach, w przypadku serii spadek mocy bedzie mniejszy - sądzę że to też może być wynikiem tzw. giftów mocy jakie sie mierzy w TDI - jesli w czasie hamowania auta bedziemy mocniej dmuchać na IC - moc bedzie wieksza, bo wzrasta sprawność układu.

Poza tym jak wynika z moich obserwacji spadek mocy dotyczy sytuacji w której IC nie spełnia swojej roli - czyli głównie jazda w mieście - tym bardziej czym mocniej katujemy auto.


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » śr maja 23, 2007 18:08

Corvax pisze:czyli głównie jazda w mieście - tym bardziej czym mocniej katujemy auto.
Ok, ale tez nie do konca. Na trasie IC jest stale chlodzony, ale tez stale grzany (przy ostrej jezdzie). W miescie jest co prawda malo chlodzony, ale tez w miescie jakies 70% czasu to stanie na swiatlach albo spokojna jazda wiec turbo sie nie wysila a caly uklad (IC z rurami) stygnie. Z kolei ostre przygazowki w miescie nie trwaja wiecej niz kilka sekund, wiec pojemnosc cieplna rur i IC wystarczy do schlodzenia powietrza, tak mi sie wydaje. Poza tym pisze ze u mnie nie ma roznic (zauwazalnych), u innych moga byc, ale tez nie powinna to byc regula. Ciesze sie ze moge smigac tak samo w zimie jak i latem, tym bardziej ze to wlasnie latem przyjemniej sie smiga:)

P.S. Tej zimy nie bylo mrozow -30, wiec dokladnie nie wiem jakby auto jezdzilo.

[ Dodano: 23 Maj 2007 18:11 ]
P.S.2 Dzisiaj jak wrocilem z miasta (1 godzina ostrego - na ile sie dalo - jezdzenia) natychmiast otwarlem maske i macalem rury:) Tak na oko rura do IC 50'C, od IC 40'C. Postaram sie zrobic jak najszybciej hamownie, ale jestem bardzo zadowolony z programu Uysego.

[ Dodano: 23 Maj 2007 18:13 ]
P.S.3 zapomnialem dopisac:

*'albo spokojna jazda' - w sznurku innych samochodow:)



zloty60
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 174
Rejestracja: czw sty 19, 2006 14:13
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: zloty60 » śr maja 23, 2007 21:32

Siemka.Pozwolicie ze dolacze swoje pytanie.
W moim AFN-ie zauwazylem ze ostatnio dosc glosno chodzi i stawiam na uklad wydechowy.Przy przelaczaniu na biegach sluchac dosc glosne syczenie.Auto jezdzi jak 1Y (duzo stracil na mocy).Czy nieszczelnosc wydechu np.zaraz za kolektorem moze powodowac tak znaczna utrate mocy? Niebawem podlacze go na VAGa i zobaczymy co pokaze ale na razie nie chce sie martwic na zapas.Co wy na to?


CB :) BEZ TEGO SIE NIE RUSZAM !!!!!!!!!

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » śr maja 23, 2007 21:46

zloty60 pisze:Siemka.Pozwolicie ze dolacze swoje pytanie.
W moim AFN-ie zauwazylem ze ostatnio dosc glosno chodzi i stawiam na uklad wydechowy.Przy przelaczaniu na biegach sluchac dosc glosne syczenie.Auto jezdzi jak 1Y (duzo stracil na mocy).Czy nieszczelnosc wydechu np.zaraz za kolektorem moze powodowac tak znaczna utrate mocy? Niebawem podlacze go na VAGa i zobaczymy co pokaze ale na razie nie chce sie martwic na zapas.Co wy na to?
wydech nie ma wplywu na moc albo bardzo nieznaczny. vag prawde powie. sprawdz caly dolot skoro slychac syczenie.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 175 gości